سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مطالب اینترنتی
 

اولین گوشی دنیا با نمایشگر 180 درجه و دوربین 108 مگاپیکسلی!/عکس


 

  • اولین گوشی دنیا با نمایشگر 180 درجه و دوربین 108 مگاپیکسلی!/عکس
    آفتاب‌‌نیوز :

    به نقل از انگجت، شرکت شیائومی(Xiaomi) گوشی جدیدی را رونمایی کرده است که شاید از تلاش‌های آن برای تهیه یک نمونه اولیه از گوشی تاشو ناشی می‌شود. این گوشی "می میکس آلفا"( Mi Mix Alpha) نام دارد و با داشتن نمایشگر 180 درجه که به معنای واقعی کلمه دور تا دور گوشی پیچیده شده است، اولین گوشی دنیاست که تقریبا تمام سطح جلو و پشت آن پوشیده از نمایشگر است.

    اولین گوشی دنیا با نمایشگر 180 درجه و دوربین 108 مگاپیکسلی!/عکس

    این شرکت فناوری مستقر در پکن می‌گوید نسبت صفحه نمایش به بدنه این گوشی 180.6 درصد است! قسمت‌هایی که در این گوشی توسط نمایشگر پوشیده نشده‌اند تنها بالا و پایین آن و یک نوار در پشت گوشی است که دوربین پشت و حسگرها قرار گرفته‌اند. این قسمت‌ها از تیتانیوم هواپیما ساخته شده‌اند که از فولاد ضدزنگ سبک‌تر است.

    در حالی که ویژگی توی چشم این گوشی صفحه نمایش 180 درجه آن است، اما این گوشی یک ویژگی دیگر نیز دارد که شاید به همان اندازه جذاب باشد. "میم میکس آلفا" یک دوربین 108 مگاپیکسلی دارد که می‌تواند با وضوح 12032 در 9024 پیکسل عکس بگیرد.

    همچنین دارای یک دوربین فوق عریض(اولترا واید) 20 مگاپیکسلی با قابلیت عکاسی ماکرو 1.5 سانتی‌متری و همچنین یک لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با بزرگنمایی نوری دو برابری و فوکوس PD دوگانه است.

    اما این گوشی دوربین جلو ندارد، چون به آن احتیاج ندارد و دوربین پشتی آن نقش دوربین جلو را هم بازی می‌کند. چرا که می‌توان گفت این گوشی با وجود نمایشگر 180 درجه اصلا پشت و جلو ندارد.

    اولین گوشی دنیا با نمایشگر 180 درجه و دوربین 108 مگاپیکسلی!/عکس

    یک نوار مشکی عمودی در پشت گوشی تعبیه شده که دوربین روی آن نصب شده است و باعث می‌شود صفحه پشتی کمی کوچکتر از نمایشگر جلویی باشد.

    از آنجا که این گوشی تقریباً تمام صفحه است، دکمه‌های فیزیکی(به غیر از دکمه روشن و خاموش در بالا) ندارد و در عوض دارای کناره‌های حساس به فشار است.

    اجزای دیگر این گوشی نیز از جمله حسگر اثر انگشت و فناوری آکوستیک که جایگزین هدفون معمولی و بلندگو است، در زیر صفحه نمایش پنهان هستند و مانند نسخه قبلی خود به نام "می میکس"(Mi Mix) از امواج مافوق صوت برای سنجش نزدیکی استفاده می‌کند.

    داخل دستگاه یک تراشه اسنپ دراگون 855+، 12 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه تعبیه شده است. این گوشی همچنین دارای باندهای رادیویی 5G برای هر سه اپراتور اصلی در چین است و از یک باتری 4050 میلی‌آمپر ساعتی با قابلیت شارژ سریع 40 وات بهره می‌برد.

    در حالی که ممکن است این گوشی مانند یک طرح مفهومی یا یک نمونه اولیه به نظر برسد، شیائومی می‌گوید در حال حاضر در حال تولید آن در تعداد پایین است و در ماه دسامبر آن را عرضه می‌کند. اگرچه هنوز مشخص نیست که آیا در همین زمان در خارج از چین نیز در دسترس خواهد بود یا خیر.

    اولین گوشی دنیا با نمایشگر 180 درجه و دوربین 108 مگاپیکسلی!/عکس

    البته نباید از قیمت گزاف این گوشی غافل شد. "می میکس آلفا" 19 هزار و 999 یوان یعنی حدود 2810 دلار قیمت دارد و این یعنی حتی گران‌تر از "گلکسی فولد" سامسونگ است که اولین گوشی تاشوی دنیاست.

    گذشته از اجزای سازنده، به نظر می‌رسد قیمت‌گذاری بالای آن احتمالاً به دلیل پیچیدگی‌های مونتاژ این محصول باشد.

    شیائومی همچنین گوشی جدید "می 9 پرو 5G"(Mi 9 Pro 5G) را معرفی کرده است که اولین گوشی جهان با قابلیت شارژ بی‌سیم سریع 30 واتی است. این بدان معناست که شما می‌توانید ‌فقط طی 69 دقیقه دستگاه را به صورت بی‌سیم 100 درصد شارژ کنید.

    خیلی جالب است که این گوشی از شارژ معکوس بی‌سیم 10 واتی نیز پشتیبانی می‌کند، بنابراین می‌توانید از آن برای شارژ دستگاه‌های سازگار با Qi مانند هدفون استفاده کنید.

    قیمت "می 9 پرو" با رم 8 گیگابایتی و حافظه 128 گیگابایتی حدود 520 دلار و با رم 12 گیگابایت و حافظه 512 گیگابایتی حدود 605 دلار خواهد بود که اگر ارزان‌ترین نباشد، حداقل آن را به یکی از ارزان‌ترین پرچمداران 5G تبدیل می‌کند.




موضوع مطلب :

جنگل‌های هیرکانی؛ پیشینه یک تاراج


 

  • جنگل‌های هیرکانی؛ پیشینه یک تاراج

    در 30 شهریور 1259 خورشیدی یعنی اواسط دوران سلطنت ناصرالدین شاه گزارشی از وضعیت جنگل های آستارا در روزنامه اختر منتشر شد. در بخشی از این گزارش آمده است : " اهالی طالش و روس و گالش از آن طرف سرحد یعنی از خاک روس گذشته، درختان بسیار بزرگ و قوی را که طبیعت چندین سال پرورش داده بدان بلندی رسانده است، بی هیچ مانع و مزاحمی بریده به سمت خاک روس نقل نموده به واپورهای روس می فروشند ... بسیاری از جاهای این سوی رودخانه (آستاراچای) که داخل خاک ایران است بالمره خالی مانده، جنگل را به وضع زمین بایر درآورده اند."
    همین روزنامه شانزده سال بعد در 24 خرداد 1275 در گزارش دیگری می نویسد : " تمامی جنگل های ایران بی صاحب تر از علف بیابان افتاده، هر کس هر چه می خواهد می برد، مانعی نیست ... در سمت آستارا که سرحد روس و ایران است هر دو طرف جنگلی است. در طرف روس احدی را قدرت آن نیست که برگی از درختی برگیرد، ولی در سمت ایران تبعه داخله سهل است، اجانب نیز بی مؤاخذه و پرسش کسی به جنگل ها ریخته، درختان قوی هیکل را به ضرب تیشه و تبر قطع کرده، بدانسوی نقل می دهند ... وقوع این حالات را از بیست سال قبل بر این به دفعات در صفحات اختر نوشته، به دولت و ملت لزوم محافظت جنگل های مذکور را یادآوری نموده بودیم. افسوس که به خرج هیچ کدام نرفت. گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من، آنچه البته به جایی نرسد فریاد است." 
    این اسناد تاریخی به طرزی حیرت آور تصویر آشنایی را در ذهنمان تداعی می کند. گو اینکه بعد از گذشت صد و چهل سال گوش همان گوش و ناله همان ناله است.
    کشور ما در این مدت سه نظام سیاسی مختلف را تجربه کرده است، ولی ظاهرا عامل نابودی جنگل ها همواره ثابت مانده. اما این عامل چیست؟ به راستی چرا جنگل هایمان از دست می روند؟
    به تاریخ برگردیم؛ سلاطین قاجار دست کم از سال 1231 خورشیدی جنگل های شمال را به صورت ده ساله اجاره می دادند. شخص اجاره کننده با قطع گسترده درختان و فروش و صادرات چوب آن به درآمد می رسید. مرور مطبوعات قرن نوزدهم ایران نشان می دهد جنگل های هیرکانی در نگاه دولتمردان آن زمان چیزی جز منبعی برای درآمد نبود. قرن بیستم نیز با تمام فراز و نشیب هایش نتوانست این نگاه را تغییر دهد. گو اینکه ملی شدن منابع طبیعی، ایجاد ادارات عریض و طویل، تصویب قوانین گوناگون و اقداماتی از این قبیل نه در جهت حفاظت از جنگل ها بلکه در راستای کنترل بیشتر دولت بر منابع مالی اش بوده است. ثبت جهانی جنگل های هیرکانی، طرح تنفس جنگل ها و خبرهای امیدوار کننده ای مانند این هرگز از سطح کاغذ و فضای مجازی فراتر نمی رود. آنچه در دنیای واقعی در حال وقوع است ادامه همان روندی است که از دو قرن پیش آغاز شده. ایران در اوایل قرن نوزدهم بخش کوچکی از جنگل های هیرکانی را در جنگ با همسایه شمالی از دست داد. اما تاریخ نشان داد تنها آنچه از دست رفته بود باقی ماند و آنچه باقی مانده بود از دست رفت. توقف این روند در آینده نزدیک بسیار بعید به نظر می رسد. هر چند با نگاهی به آن سوی مرز همچنان کورسوی امیدی در دلمان روشن می ماند؛ اگر کشور همسایه توانسته جنگل های خود را حفظ کند، چرا ما نتوانیم؟

    *فعال محیط زیست

    235232




موضوع مطلب :

تشخیص نوع زوال عقل از روی راه رفتن افراد!


 

  • تشخیص نوع زوال عقل از روی راه رفتن افراد!
    آفتاب‌‌نیوز :

     پژوهشگران انگلیسی در مطالعه اخیر خود اظهار کرده‌اند می‌توانند نوع زوال عقل افراد را تنها از روی راه رفتن آنها متوجه شوند.

    به گزارش دیلی میل، زوال عقل یا دمانس(dementia) اختلال مزمن و گاهی حاد فرایندهای روانی به علت بیماری عضوی مغز است که با تغییر شخصیت و نئاندرتال شدن و موقعیت‌ناشناسی و اختلال در حافظه و داوری و اندیشه همراه است. شایع‌ترین نوع دمانس، زوال عقل سالخوردگی یا بیماری آلزایمر است.

    محققان دانشگاه نیوکاسل دریافتند که نوع راه رفتن افراد مبتلا به "زوال عقل با اجسام لویی"(Lewy body dementia) با افراد مبتلا به آلزایمر تفاوت‌هایی دارد.

    زوال عقل با اجسام لویی نوعی از زوال عقل است که ارتباط نزدیکی با بیماری پارکینسون دارد. ویژگی بافتی این بیماری، وجود اجسام لویی است. اجسام لویی دسته‌هایی از پروتئین‌های "آلفاسینوکلئین" و "یوبیکویتین" در نورون‌ها هستند که در بافت‌شناسی مغز پس از مرگ، قابل شناسایی هستند. حدود 100 هزار نفر در انگلستان به این بیماری مبتلا هستند اما تعداد افراد مبتلا به بیماری آلزایمر که شایع‌ترین نوع دمانس است حدود 500 هزار نفر است.

    این مطالعه که توسط پژوهشگران دانشگاه نیوکاسل انگلستان انجام شد نشان می‌دهد نوع راه رفتن افراد مبتلا به "زوال عقل با اجسام لویی" با افراد مبتلا به آلزایمر متفاوت است و به گفته پژوهشگران نوع و زمان هر گام در آنها متفاوت است و راه رفتن آنها نامتقارن است و این موضوع خطر زمین خوردن آنها را افزایش می‌دهد.

    این تحقیق بدان معنی است که پزشکان برای اولین بار می‌توانند با تجزیه و تحلیل نحوه راه رفتن افراد مبتلا به زوال عقل، نوع زوال عقل آنها را تشخیص دهند.

    طی این مطالعه محققان نوع راه رفتن 110 فرد را بررسی کردند که در این میان 29 فرد مسن بدون علائم زوال عقل، 36 نفر مبتلا به آلزایمر و 45 نفر مبتلا به زوال عقل با اجسام لویی بودند.

    آنها دریافتند که مبتلایان به زوال با اجسام لویی از الگوی پیاده روی منحصر به فرد برخوردارند و با تجزیه و تحلیل راه رفتن افراد می‌توان تا حدود 60 درصد نوع زوال عقل آنها را به طور دقیق تشخیص داد.

    دکتر "ریونا مک آردل"(Ríona McArdle)، پژوهشگر ارشد این مطالعه گت: نوع راه رفتن افراد می‌تواند نشانگر تغییرات فکری و حافظه آنها باشد که این موضوع نیز نمایانگر مشکلات مغزی مانند زوال عقل است.

    تشخیص صحیح اینکه هر فرد به چه نوع زوال عقلی مبتلا است به پزشکان امکان می‌دهد که در اسرع وقت مناسب‌ترین درمان را برای بیماران انجام دهند.

    نتایج حاصل از این مطالعه بسیار هیجان انگیز است زیرا نشان می‌دهد که راه رفتن می‌تواند یک ابزار تشخیصی مفید برای تشخیص زوال عقل باشد.

    یافته های این مطالعه در مجله "Alzheimer"s & Dementia" منتشر شد.




موضوع مطلب :

تعیین جنسیت جنین به کدام شیوه موثرتر است؟


 

  • تعیین جنسیت جنین به کدام شیوه موثرتر است؟
    آفتاب‌‌نیوز :

    در این زمینه گفتگویی با دکتر مریم رفعتی، متخصص ژنتیک و عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا صورت گرفته و در ارتباط با این موضوع سئوال شده است که آیا واقعاً علم به آن حد از توانایی رسیده است که بشر بتواند جنسیت فرزند خود را انتخاب کند؟

    وی در این باره اظهار کرد: پیشرفت‌هایی که هم در حوز? فناوری تولید مثل و هم در حوز? ژنتیک به دست آمده و ترکیب دستاوردهای این دو حوزه، این کار را ممکن کرده است. ما می‌توانیم با انجام آی وی اف یا لقاح آزمایشگاهی، جنین را در محیط آزمایشگاهی تشکیل دهیم و با نمونه‌برداری از جنین و استفاده از تکنیک ژنتیکی پی جی دی، یعنی تشخیص پیش از لانه‌گزینی، جنسیت جنین را قبل از انتقال به رحم مشخص کنیم و سپس جنین با جنسیت دلخواه پدر و مادر را به رحم مادر منتقل کنیم.

    عضو هیأت علمی پژوهشگاه ابن سینا با بیان اینکه در حال حاضر این تنها راه قابل اعتماد و دقیق تعیین جنسیت جنین محسوب می شود، گفت: در حال حاضر تنها راه دقیق و نزدیک به صد در صد، همین انجام آی وی اف به همراه پی جی دی است‌.

    وی درباره صحبت هایی که روش آی یو آی را هم به‌عنوان روش قطعی انتخاب جنسیت جنین مطرح می‌کنند، توضیح داد: متأسفانه این رویکرد نادرست و نادقیق است. شاید لازم باشد اول دربار? آی یو آی توضیح بدهم. در روش آی یو آی، اسپرم از آقا گرفته می‌شود و پس از شست‌وشو و آماده‌سازی در آزمایشگاه، به داخل رحم خانم منتقل می‌شود تا بتواند آنجا با تخمک لقاح کند و جنین تشکیل شود. روش هایی وجود دارند که می‌توان پیش از انتقال، با استفاده از آنها تکنیک اسپرم‌های دارای کرموزوم Y را از اسپرم‌های دارای کرموزوم X جدا کرد. یعنی در اصطلاح عامیانه، می‌توان اسپرم‌های پسرساز و دخترساز را جدا کرد و فقط اسپرم‌هایی را منتقل کرد که جنسیت دلخواه زوج‌ را می‌سازند. اما نکت? مهم این است که میزان قطعیت این روش چقدر است؟!

    رفعتی با تاکید بر اینکه موفقیت در این روش 100 درصدی نیست، اظهار کرد: بسته به تکنیک‌های مورد استفاده دقت این روش در انتخاب جنسیت، بین 60 تا 80 درصد است. البته، در مورد جنسیت دختر دقت این روش بالاتر بوده و به 90 درصد هم می‌رسد، اما در مورد جنسیت پسر این جدا سازی به مراتب کمتر است، بنابراین، این ادعا که می‌توان با استفاده از روش آی یو آی به‌صورت قطعی تعیین جنسیت کرد، نادرست است.

    این متخصص درباره تاثیر روش های تغذیه ای در تعیین جنسیت جنین، گفت: شاید بهتر باشد متخصصان تغذیه به این پرسش پاسخ دهند، اما شواهد موجود در منابع علمی معتبر نشان داده اند که رژیم غذایی تاثیر قابل توجه و معنا داری در جنسیت جنین ندارد.

    وی در ارتباط با دلایل انتخاب شیوه‌های تعیین جنسیت که کارآمدی کمتری دارند از سوی مردم، گفت: یک دلیل می‌تواند نداشتن آگاهی و اطلاعات لازم باشد. شاید خیلی‌ها از وجود چنین امکاناتی در کشور خبر ندارند. دلیل دیگر احتمالاً زمان‌بر بودن، هزینه‌بر بودن و پیچیده بودن این روش است. مثلاً آی یو آی در مقایسه با آی وی اف بسیار ارزان‌تر و راحت‌تر است و برای انتخاب جنسیت به روش آی یو آی، نیازی به ای وی اف و نمونه برداری از جنین و استفاده از تکنیک‌های ژنتیکی نیست. به همین خاطر خیلی‌ها ترجیح می‌دهند آن روش‌ها را امتحان کنند. اما به دلیل محدودیت های تکنیکی این روشها، مراجعینی داشته ایم که بعد از امتحان کردن راهکارهای مختلف تغذیه‌ای و انجام آی یو آی، یک یا چند بارداری دیگر با جنین غیر دلخواه داشته اند و به همین دلیل به دنبال روش های دقیق و قطعی تری بوده اند.

    طبق اعلام روابط عمومی پژوهشگاه ابن سینا، این متخصص ژنتیک در پاسخ به این سئوال که آیا شما اقدام برای تعیین جنسیت جنین را توصیه می‌کنید، اظهار کرد: مطمئنا" از نگاه پزشکی و بالینی این کار توصیه نمی شود و ما به هیچ وجه خانواده را تشویق به انجام این امر نمی کنیم چرا که از سویی اقدامی پر هزینه و پیچیده است و از سوی دیگر هیچ نفع بالینی برای خانواده به همراه ندارد. به خصوص که اندک مواردی هم که در گذشته به دلیل وجود بیماری های وابسته به جنس در خانواده، انتخاب جنسیت به عنوان روش درمانی توصیه می شد، در حال حاضر مورد ندارند و با روش های پیشرفته می توان جهش را شناسایی کرد و بدون انتخاب جنسیت از تکرار بیماری در خانواده پیشگیری کرد، اما ما در مقام و جایگاه قضاوت درباره تصمیم مراجعان یا توصیه به آنها نیز نیستیم. اگر زوجی بنا به هر دلیل شخصی، خانوادگی یا فرهنگی، تصمیم به تعیین جنسیت جنین می‌گیرند و متقاضی این خدمت هستند، مشروط به اینکه انتخابشان آگاهانه باشد و در طی مشاوره ژنتیک به کلیه جوانب و توانایی ها و محدودیتهای این روش آگاهی پیدا کنند، این خدمت به آنها ارائه می شود. بدون هرگونه اظهار نظر یا داوری اخلاقی یا فرهنگی. البته مرکز ابن‌سینا با توجه به ملاحظات بالینی و اخلاقی، ضوابطی هم در این زمینه دارد که مهم‌ترین آنها در اولویت قرار دادن سلامتی و باروری مادر است.




موضوع مطلب :

پارادوکس مادرِ دوستِ پسر - خبرآنلاین


 

  • پارادوکس مادرِ دوستِ پسر - خبرآنلاین

    گلای? و سردرگمی این دختران گاه از بی‌ارادگی و وابستگی پسرهاست و گاه از سلطه و مداخل? والدین به‌ویژه مادران، که هر دو ظاهراً نشان? جامعه/فرهنگ‌ناشناسی آنان است. در بار? این نوسان شدید شخصیت (مستقل به وابسته) توجه به چند نکته ضروری است:

    اصالت قبیله
    جامعه‌شناسان بر این باورند که ازدواج در ایران (مانند سایر جوامعی که سنّت دیرپا دارند) پیوند دو قبیله و خاندان است، و نه صرفاً ارتباط دو نفر؛ یعنی تصمیم‌گیری دربار? ازدواج تنها با زن و مرد نیست و خانواده‌ها هم در وقوع ازدواج تعیین‌کننده هستند.

    استقلال اقتصادی
    تغییر رفتار اغلب پیامد دگرگونی شرایط عینی است و مادام که وابستگی اقتصادی وجود دارد، صحبت از رفتار مستقل و تصمیم‌گیریِ فردی احتمالاً از جنس لاف‌وگزاف است. به بیان دیگر، وابستگی اقتصادی پسرها به خانواده (که طبق قانون و عرف وظیف? فراهم ساختن معاش – نفقه - را بر عهده دارند)، سببِ مداخل? تأمین‌کنندگان زندگی زوج می‌شود.

    ساختار اجتماعی
    جایگاه و موقعیت والدین و به‌ویژه مادر در ساختار اجتماعی ایران به آنان قدرت و اعتباری بخشیده که در بزنگاه‌هایی مانند ازدواج به‌خوبی خودنمایی می‌کند. همچنین باورهای ریشه‌دارِ فرهنگی مانند «عاق والدین» و ضرب‌المثل‌هایی با محتوای «یگانگی مادر در برابر جایگزین‌پذیری همسر» یا رنج‌های مادرانه (اگر او همسر توست – یا قرار است همسرت شود - من تو را به دنیا آورده‌ام / زاییده‌ام) امکان تصمیم‌گیری فردی را دشوار می‌سازد.

    نقش مادری
    بعضی از جامعه‌شناسان و روان‌شناسان هم مدّعی هستند وقتی بانویی نقش خود را صرفاً در «مادری» خلاصه می‌کند، احتمالاً روابط سالمی با فرزندان و همسرانِ فرزندان‌شان نخواهد داشت؛ چراکه تصوّر می‌کند زندگی و جوانی خود را وقف فرزندان‌شان کرده‌ و در تصمیم‌گیری، بر هر فردی (حتی همسران آنان) مقدّم است.

    فمینیست‌ها هم با صراحت اعلام می‌کنند که وقتی بانوان به خانه‌داری و بچه‌داری محدود می‌شوند، به واسط? این تفاوت بیولوژیک، قدرت‌شان از مردان کمتر شده و در صدد جبران آن برمی‌آیند.  

    همسری متزلزل
    به باور بعضی از جامعه‌شناسان، باتوجه به ساختار خانواده در خاورمیانه و مشروعیت چند همسری، از یک سو جایگاه بانوان (در نقش همسر) شکننده می‌شود و از سوی دیگر نقش «مادر»بودن مستحکم‌تر می‌گردد.
    به عبارت دیگر، مادر به‌لحاظ اجتماعی-اقتصادی، به‌جای اتکا به همسر، به فرزندان ذکور خود (پسران) تکیه کرده و آیند? خود را در آنان می‌بیند. در چنین شرایطی، با حضور قدرتمند مادر شوهر، عروس تلاش می‌کند مرد دلخواه خود را از ابتدا متولّد کند و بسازد.

    پرورش افراد وابسته
    ظاهراً پرورش فرزندان مستقل ثمر? مبانی فلسفی، انسان‌شناختی و رویکردی ویژه در تعلیم‌وتربیت است. از قضا، در بعضی جوامع اساساً خواست و اراده‌ای مبنی بر پرورش انسان‌های غیر وابسته وجود ندارد و همین راه را بر مداخلات بعدی باز نگاه می‌دارد.

    به هر حال به نظر می‌رسد در این سرزمین، فرهنگ و ساختار اجتماعی، شرط خردمندی در روابط ازدواجی آن است که از آغاز نظر تصمیم‌گیران اصلی اخذ شود و بی‌تردید شیپور نوازی از سر گشاد آن عاقلانه نیست.




موضوع مطلب :

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
 
وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 16
کل بازدیدها: 4151247272