سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب اینترنتی

نظر

تا دیر نشده اجازه دهید کودکتان شیطنت کند


 

  • تا دیر نشده اجازه دهید کودکتان شیطنت کند

    تا دیر نشده اجازه دهید کودکتان شیطنت کند چون ...

    تا دیر نشده اجازه دهید کودکتان شیطنت کند چون ...به گزارش «تابناک با تو»؛ بسیاری از خانواده ها از شیطنت کودکان خود شکایت دارند اما روانشناسان معمولا پیشنهاد می کنند که خونسردی خود را حفظ کنید . از طرفی همیشه سعی دارند از توانایی های این بچه ها برای والدین توضیح دهند.

    زمانی که احساس کردید در برخورد با چنین بچه های شیطانی کنترل خود را از دست داده اید ، بهتر است که یک نفس عمیق بکشید و در مورد تاثیر رفتار خودتان با آن ها و همچنین آینده آن ها کمی بیشتر فکر کنید.

    امروز در این قسمت از رازهای تربیت فرزند 9 دلیلی را برای شما بیان کنیم که چرا هر چقدر اجازه بیشتری به بچه ها برای شیطنت می دهیم ، باعث می شویم که آن ها شاد تر از گذشته باشند؟

    مزایایی که شیطنت کودکان برای آنها دارد

    1. آن ها مستقل تر می شوند و از نشان دادن خود واقعی شان بیم ندارند

    هر کودکی دوست دارد که رفتار شخصی خودش را داشته باشد و تحت تاثیر دیگران قرار نگیرد . کودکان مایلند که خودشان را همانگونه که هست نشان دهند و اگر والدین مدام سعی داشته باشند که کودک را ساکت کنند و یا رفتارهای او را سرکوب کنند، باعث می شوند که کودک منزوی شود اما در مقایسه کودکانی که اجازه شیطنت بیشتری داشته باشند، از نشان دادن شخصیت واقعی و مستقل خود ترس ندارند و هرگز از قضاوت شدن نخواهند ترسید و به همین دلیل شاد تر خواهند بود .

    تا دیر نشده اجازه دهید کودکتان شیطنت کند چون ...

    2. با این کار جهان اطراف خود را بهتر می شناسند

    کودکان از احساسات خود برای ارتباط برقرار کردن با جهان استفاده می کنند و آن ها کاملاً دوست داشتنی هستند و حتی سر و صدا هایشان هم می تواند لذت زیادی را به ما بدهد .

    کودکان معمولاً نمی توانند یک ثانیه هم آرامش داشته باشند و اگر والدین کودکان را به ساکت کردن و پنهان کردن درونیات خود مجبور کنند ، باعث می شوند که کودک فرصت شناخت دنیای اطراف خود را از دست بدهد . در مقابل کودکان سرکش و شیطان می توانند کنجکاوی خود را نسبت به محیط ارضا کنند و در نتیجه احساس بهتری نسبت به خود دارند .

    3. الگوی رفتار طبیعی را دنبال می کنند

    بیشتر کودکان فعال هستند و سعی دارند که شیطنت خود را به دیگران نشان دهند . آن ها از نشان دادن احساسات خود نمی ترسند و همیشه به دنبال تجربه های جدید می باشند . گاهی اوقات هیجان خود را بیش از حد نیز بروز می دهند . اگر کودک شما کارهایی را با صدای بلند انجام داد ، بهتر است که به او خرده نگیرید و این کار باعث می شود که اعتماد به نفس او به طور طبیعی بالا تر برود.

    تا دیر نشده اجازه دهید کودکتان شیطنت کند چون ...

    4. توانایی بهتری برای مدیریت احساستشان پیدا می کنند

    کودک شیطان به راحتی می تواند با احساسات درونی خود ارتباط برقرار کند و رفتار روحیه خود را سریعاً بفهمد . این کار باعث می شود که در آینده نیز با مشکل کمتری مواجه شود .

    این کودکان دوست دارند که سلامت خود را به همه نشان دهند و حتی از نشان دادن احساسات نیز نمی ترسند و به همین دلیل راحت می توانند در شرایط سخت احساسات خود را شناسایی کنند و رفتار طبیعی تر از خودشان نشان دهند .

    5. آن ها به حرف دیگران گوش نمی دهند

    بچه های شیطان و بازیگوش به دنبال تایید دیگران نیستند . آن ها می دانند که چه چیزی برایشان خوب است و هیچ گاه از دنبال کردن راه خود نمی ترسند . حتی با شکست خوردن نیز مشکلی ندارند و برای آن ها هیچ شرایطی وجود ندارد که از پس آن بر نیایند . این کودکان از اشتباه کردن یا احمق به نظر رسیدن نمی ترسند و عقیده خودشان برایشان از همه مهم تر می باشد .

    تا دیر نشده اجازه دهید کودکتان شیطنت کند چون ...

    6. تلاش ندارند که عشق دیگران را برای خودشان بخرند

    کودکان بازیگوش احساسات خود را کنترل می کنند و دوست داشته شدن از طرف دیگران برای آن ها اهمیتی ندارن د. این کودکان سعی می کنند که امنیت اطراف خود را حفظ کنند اما بیش از حد دست و پا نمی زنند و آن ها برای این که توجه دیگران را جلب کنند ، اقدام خاصی انجام نخواهند داد .

    7. آن ها خلاق تر هستند

    کودکان بازیگوش توانایی تصور کردن را به طور نا محدود دارند و مشتاق هستند که ایده های دیگران را بشنوند.

    در سنین نوجوانی این بچه ها درون خلاق خود را از تمام جنبه های زندگی نشان می دهند و می توانند هر مشکل را از دو بعد بررسی کنند . آن ها از نشان دادن خودشان ترسی ندارند و در نتیجه اجازه می دهند که هر فکر و عقیده ای در آن ها باعث ایجاد خلاقیت شود .

    تا دیر نشده اجازه دهید کودکتان شیطنت کند چون ...

    8. مهارت بهتری در حل مشکلات دارند

    بچه های خجالتی و مطیع معمولاً از کمبود اعتماد به نفس و مشکلات درونی زیادی رنج می برند و همچنین احساسات آن ها سرکوب می شود اما بچه های بازیگوش به راحتی می توانند با جهان اطراف ارتباط بهتری برقرار کنند و در نتیجه مهارت بهتری در حل مشکلات پیدا می کنند . آن ها معمولاً استرس کمتری دارند و صبور تر می باشند .

    9. آن ها می دانند همان گونه که هستند، عالی اند

    کودکان بازیگوش دوست ندارند که خودشان را برای بهتر به نظر رسیدن تغییر دهند . آن ها خودشان را شایسته بهترین ها می دانند و سعی ندارند که خود واقعی را تغییر دهند و هیچ گاه برای تایید و دوست داشته شدن این کار را خلاف میل خودشان انجام نمی دهند.

    نکته مهم

    اجازه دادن به کودکان برای شیطنت به این معنا نیست که او را به حال خود رها کنید در واقع شما باید نامحسوس همیشه مراقب رفتار و کارهای آنها باشید تا مبادا آسیبی به خود وارد نکنند.

    منبع: نمناک


نظر

«با تمام شرایط و مقررات موافق هستم»؛ بزرگ‌ترین دروغ فناوری


 

  • «با تمام شرایط و مقررات موافق هستم»؛ بزرگ‌ترین دروغ فناوری

    زومیت نوشت: چندی پیش در استفاده‌ی آزمایشی یا به‌اصطلاح Free Trial اپلیکیشن کتاب‌خوان صوتی شرکتی مشهور تجربه‌ی ناخوشایندی داشتم که با وجود قصد و نیت آزمایشی‌بودن، پس از مدتی بی‌خبر از همه‌جا به خالی‌شدن تمام کارت اعتباری مجازی چندده‌دلاری‌ام منجر شد؛ کارتی که با توجه به شرایط خاص کشورمان، به‌سختی برای خرید کتاب تهیه کرده بودم. این‌ها نمونه‌ای از تبعات مالی بسیاری از موافقت‌نامه‌های تودرتو و چندین‌صفحه‌ای است که روزانه بی‌درنگ با فشردن دکمه‌ی «I Agree» موافقتمان را با نقض احتمالی حریم شخصی و حقوقی‌مان اعلام می‌کنیم.

    اینترنت ارگانیسم پیچیده‌ای است. بیشترمان هنوزهم نمی‌دانیم چطور باید از کلیدواژه‌ها در یوتیوب استفاده کنیم تا کودکانمان در دام تماشای محتوای خشونت‌آمیز گرفتار و بزرگ‌سالانمان به مسیر افراط‌گرایی کشیده نشوند. هنوزهم نمی‌دانیم داده‌هایمان چقدر ارزشمند است و غول‌های فناوری چه چیزی درباره‌مان جمع‌آوری می‌کنند و البته، هنوزهم بی‌درنگ موافقتمان را با آخرین تغییرات شرایط و مقررات خدماتشان اعلام می‌کنیم.

    حال استارتاپ‌هایی برای برطرف‌کردن این مشکلات دست به کار شده‌اند. برنامه‌هایی همچون Jumbo که اجازه می‌دهد باز حریم شخصی را به کنترل درآورد یا DoNotPay که زبان حقوقی این موافقت‌نامه‌ها را به‌شکلی درک‌پذیر برایمان توضیح می‌دهد و با کارت‌های اعتباری مجازی‌اش، از تقدیم دودستی اطلاعات کارت اعتباری‌مان بابت امتحان رایگان خدمات شرکت‌ها بی‌نیازمان می‌کند یا ToS;DR که شرایط و مقررات بزرگ‌ترین وب‌سایت‌های اینترنتی را برایمان توضیح می‌دهد.

    خیلی هم عالی؛ اما اصلا چرا باید کاربران به چنین استارتاپ‌هایی متکی باشند تا آن‌ها به‌صورت نیابتی مشکلات فناوری را برایشان حل کنند؟ کاری که امثال توییتر و فیسبوک، گوگل و لشکری از مهندسان و توسعه‌دهندگانشان باید می‌کردند.

    در اختیارگرفتن کنترل داده‌هایمان

    کار اپلیکیشن رایگان Jumbo در iOS (نسخه‌ی اندروید در حال آماده‌سازی است) بررسی دسترسی‌هایی است که به امثال آمازون، فیسبوک، گوگل و توییتر داده‌ایم و امکان لغو این دسترسی‌ها یا پاک‌سازی داده‌هایی را می‌دهد که از ما جمع‌آوری کرده‌اند.

    با ورود به حساب کاربری در گوگل، Jumbo نشان می‌دهد در گوگل کروم چند صفحه‌ی اینترنتی بازدیدشده دارید و گوگل‌مپ چه تعداد فعالیت شما را ذخیره کرده است. زیر هر پیغامی دکمه‌ای به‌نام «چرا باید توجه کنید؟» قرار دارد که توضیح می‌دهد گوگل چه کاری با آن اطلاعات می‌کند. برای مثال، گوگل موقعیت جغرافیایی کاربر را ردگیری می‌کند تا بهتر او را هدف تبلیغات خود قرار دهد و نهایتا او را به خرج‌کردن پول و حتی تغییر رفتارش تشویق کند.

    Terms and Conditions

    البته، حس بدبینی به ما می‌گوید: «اگر بابت محصولی پول پرداخت نمی‌کنید، یعنی خودتان محصول هستید!» بااین‌حال، پیر والاد، مدیر Jumbo اطمینان‌خاطر می‌دهد که این مسئله درباره‌ی آن‌ها صدق نمی‌کند و شرکتشان این فناوری را به‌صورت متن‌باز ارائه خواهد کرد تا ثابت شود در حال جاسوسی نیستند. وی می‌گوید: ما هرگز به داده‌های شما دسترسی نخواهیم داشت؛ زیرا هیچ سروری برای تحلیل و ذخیره‌سازی داده‌ها نداریم و هر فرایندی در داخل تلفن خودتان اتفاق می‌افتد.

    البته والاد رؤیای نسخه‌ی سازمانی Jumbo را در سر دارد تا بتواند آن را به شرکت‌های درگیر با مقررات عریض و طویلی همچون حفاظت از داده‌های عمومی اتحادیه‌ی اروپا (GDPR) یا قانون حریم خصوصی مصرف‌کنندگان کالیفرنیا عرضه کند. درحال‌حاضر، آن‌ها بیش از سه‌میلیون دلار سرمایه‌ی مشارکتی جذب کرده‌اند.

    به‌لحاظ تئوری، هرآنچه Jumbo انجام می‌دهد، می‌توان «دستی» هم انجام داد؛ اما برخی مواقع انجام دستی چنین اموری بسیار پیچیده می‌شود. برای مثال، در اپلیکیشن فیسبوک، باید در میان منوها به‌دنبال مدیریت حریم شخصی محتواهایی بگردید که پست می‌کنید یا در جست‌وجوی تنظیمات مرتبط با هرآنچه باشید که فیسبوک درباره‌ی شما می‌داند؛ ازقبیل داده‌های مرتبط با علایقتان و ردگیری آگهی‌های تبلیغاتی.

    درباره‌ی گوگل و خدمات متعددش همچون نقشه، موتور جست‌وجو، دستیار صوتی و...، مدیریت حریم خصوصی به همان سختی خواهد بود. حتی اگر فرد دقیقی باشید، همیشه این احتمال را باید بدهید که بخشی را از قلم انداخته‌اید؛ اما خدمات خودکار Jumbo در ازای فشردن یکی‌دو کلیک، تا حدودی کنترل اطلاعات را به دستانتان بازمی‌گرداند. این، یعنی احتمال خطر برای Jumbo هم وجود دارد. والاد قبلا گفته بود فیسبوک و توییتر و دیگر سرویس‌هایی که Jumbo با آن‌ها سروکار دارد، می‌توانند علیه‌شان وارد عمل شوند. البته، او مسئله را باز نمی‌کند؛ زیرا مایه‌ی نگرانی است که به شرکت‌های بزرگ بگویید «نباید به مردم علایق تجاری داشته باشید». والاد در این باره می‌گوید: ما به مردم توصیه می‌کنیم راه‌های «هدف تبلیغاتی شدن» را مسدود کنند و آن‌ها نیز چنین می‌کنند. این از منظر بازاریابی، فیسبوک را در نگاه آگهی‌دهندگان کم‌ارزش‌تر خواهد کرد. حال با افزایش تعداد نصب این اپلیکیشن و حفاظت از مردم دربرابرشان، احتمالا به‌عنوان ریسک کسب‌وکار و کاهش درآمد از داده‌هایی که مردم دراختیارشان می‌گذاشتند، در نظر گرفته خواهیم شد.

    وقتی استفاده‌ رایگان آزمایشی برنامه، واقعا رایگان است

    استارتاپ DoNotPay اخیرا ویژگی جدیدی ارائه کرده که به مشتریان اجازه می‌دهد از کارت اعتباری مجازی دروغین برای استفاده‌ی رایگان آزمایشی برنامه‌ها استفاده کنند. شاید ندانید؛ اما بسیاری از شرکت‌ها روی مردمی حساب باز کرده‌اند که به‌منظور آزمایش رایگان خدماتشان ثبت‌نام و سپس این ثبت‌نام را فراموش می‌کنند. نتایج یک سرشماری در سال 2017 نشان داد که 35 درصد از آمریکایی‌ها ناآگاهانه ثبت‌نامی را تجربه کرده‌اند که آن‌ها را وارد پرداخت ماهیانه‌ی خودکار کرده است و در 42 درصد از این موارد، به‌سختی چنین پرداخت‌های ادامه‌دار و خودکاری را متوقف کرده‌اند.

    DoNotPay با ایجاد نام و آدرس ایمیل دروغین متصل به کارت اعتباری و ایفای نقش نماینده‌ی پرداخت مشتریان، از وقوع چنین اتفاقی جلوگیری می‌کند؛ البته فقط برای پرداخت‌هایی که پولی نباشند.

    Terms and Conditions

    همین تابستان، جاش براودر، بنیان‌گذار این استارتاپ، گفت ابتدا نگران بودند بانک‌ها درصورت آگاهی از اینکه DoNotPay درحال بازی‌ دادن سیستم است، کارش را یک‌سره کنند؛ اما شرکای بانکی این استارتاپ مشکلی با این سرویس ندارند؛ هرچند از اینکه نامشان به‌صورت عمومی مطرح شود، خودداری می‌کنند.

    این اولین‌بار نیست که DoNotPay با قدرت‌ها سرشاخ می‌شود. درواقع، این اپلیکیشن سال 2018 با این هدف شروع به کار کرد که بتواند علیه هرکسی و صرفا با فشردن یک دکمه شکایت کرد. براودر می‌گوید چطور وقتی لندن زندگی می‌کرده با جریمه‌های پارک خودرو بسیاری مواجه شده بود که پس از پیگیری، در برخی موارد صرفا به گرفتن تعهد و در برخی موارد حتی ناآگاه به قوانین تشخیص داده شد. بنابراین این اپلیکیشن را طراحی کرد تا کمک‌حال مردمی باشد که دانش کافی برای پیگیری جریمه‌ها را ندارند. یک چت‌بات هوش مصنوعی با تعدادی پرسش، مدارک لازم را مشخص و جزئیات را آماده می‌کند و حتی درصورت لزوم، شکایت‌نامه‌ای برای قرائت در دادگاه برای شاکی تهیه می‌کند.

    پرسش اینجا است که چرا باید به هوش مصنوعی وابسته باشیم تا قوانین خودمان را برای خودمان مفهوم کند؟ نمی‌شد از ابتدا این قوانین را برای عموم مفهوم‌تر بنویسیم؟ راودر معتقد است اگر می‌شد تمام مشکلات دنیا را برطرف کرد، اصلا DoNotPay هم وجود نداشت و خوب می‌دانیم قرار نیست این مشکلات به این زودی‌ها برطرف شوند.

    میان‌برزدن به اصطلاحات حقوقی

    هیچ‌کس زمان کافی برای خواندن کامل اظهارنامه‌های حقوقی آنلاین را ندارد. در سال 2012، نتایج تحقیقی نشان داد زمان لازم برای مطالعه‌ی سیاست‌های مربوط به حریم شخصی وب‌سایت‌هایی که در طول سال بازدید می‌کنیم، می‌تواند 25 روز کامل یا 76 روز کاری زمان ببرد. به همین دلیل، پروژه‌هایی همچون «مقررات استفاده از خدمات؛ نخواندم» یا به‌اختصار ToS;DR به‌وجود آمد. نام این پروژه برگرفته از اصطلاح مشهور اینترنتی TL;DR مخفف Too Long; Didn"t Read به‌معنی «زیاد بود؛ نخواندم» است. سرویس مذکور را گروه‌ی از داوطلبان اداره می‌کنند که درواقع نقش ویکی‌پدیای «موافقت‌نامه‌های مقررات و شرایط» را ایفا می‌کنند. آن‌ها این اسناد پیچیده‌ی حقوقی را به فهرستی از چند سرخط شماره‌گذاری‌شده مبدل و سپس براساس اهمیت از A تا F درجه‌بندی می‌کنند. ناگفته نماند می‌توان این برنامه‌ها را به‌صورت افزونه‌ برای مرورگر نصب کرد.

    مایکل دی‌یانگ، هم‌بنیان‌گذار این پروژه می‌گوید: مشکل مردم این است که نمی‌دانند چه زمان باید از فروبردن سرشان به داخل این ضوابط دست بکشند؛ چه تفاوتی باید بین نگاهشان به وب‌اپلیکیشن‌ها و اپلیکیشن‌های داخلی گوشی و دسترسی‌های موردتقاضای آن‌ها باشد. آیا باید خودمان را صرفا به خواندن شرایط و ضوابطشان محدود کنیم یا باید بفهمیم این خدمات درعمل چگونه به‌اجرا گذاشته می‌شوند.

    ToS;DR منبع حقوقی نیست و با هوش مصنوعی نیز پشتیبانی نمی‌شود؛ بنابراین، شاید به این معنا باشد که احتمالا دچار خطا هم خواهد بود؛ اما دی‌یانگ معتقد است مزایای این سرویس بر معایبش می‌چربد: می‌توانید آن را با ویکی‌تراول مقایسه کنید که به‌جای ارائه‌ی توصیه‌های متخصص سفر، مستقیما توصیه‌های دیگر مسافران را پیشنهاد می‌کند یا مثل OpenStreetMap به‌جای گوگل مپ. شاید گاهی برخی از داده‌ها نامعتبر یا تاریخ‌گذشته باشند؛ اما افراد به‌راحتی مداخله و اطلاعات را اصلاح می‌کنند و نظرات موجود درواقع نظرات امثال خودتان است که احساس کرده‌اند ارزش نوشتن دارد. پس، درنهایت حداکثر تعادل ممکن برای همه‌ی دیدگاه‌ها به‌وجود می‌آید.

    دی‌یانگ می‌گوید از زمان مطرح‌شدن مسائل مرتبط با حریم شخصی مردم در اینترنت، همچون افشاگری‌های ادوارد اسنودن و رسوایی‌های کمبریج آنالیتیکا و GDPR مشغله‌های فراوانی برای رسیدگی ازطریق ToS;DR به‌وجود آمده است.

    Terms and Conditions

    بازاری برای اشتباهات

    در  بیانیه‌ی فیسبوک، سیاست‌های حریم شخصی غول شبکه‌های اجتماعی این‌گونه توصیف شده بود: در فیسبوک همیشه برای شفافیت درباره‌ی نحوه‌ی استفاده از داده‌های مردم و امکان کنترل آن به‌وسیله‌ی مردم تلاش می‌کنیم. در 18 ماه گذشته، رویکردهایمان را روشن‌تر و یافتن تنظیمات مرتبط با حریم خصوصی را برای مردم آسان‌تر کرده‌ایم. همچنین، ابزارهای جدیدی ایجاد کرده‌ایم تا کاربران بتوانند به اطلاعاتشان دسترسی داشته باشند و آن‌ها را دانلود یا حذف کنند. ما به‌دنبال راه‌های جدید برای ارائه‌ی شفافیت بیشتر به مردم و کنترل حریم شخصی‌شان در فیسبوک هستیم.

    بااین‌حال، هنوزهم با افزایش آمار ثبت‌نام‌ها برای دریافت خدمات اینترنتی، چه‌بسا افرادی باشند که بدون آگاهی از مسائل حقوقی، باید با قراردادهایی سروکار داشته باشند که از آن سر درنمی‌آورند.

    «من با شرایط و مقررات موافق هستم» یکی از بزرگ‌ترین دروغ‌های فناوری است که باید تغییر پیدا کند. فارغ از ادعاهای بی‌پایان اهالی سیلیکون‌ولی درباره‌ی شفافیت، درنهایت مواردی همچون آسان‌تر و مفهوم‌تر شدن تنظیمات حریم شخصی، حقیقتا از خواسته‌ها و علایق شرکت‌هایی همچون فیسبوک و گوگل نیست؛ زیرا کار آن‌ها تولید ثروت از داده‌های ما است.

    استارتاپ‌هایی همچون Jumbo و DoNotPay و ToS;DR نشان‌دهنده‌ی راهکارهای ممکن برای چنین مشکلاتی هستند؛ اما سخن این است که نباید برای فهم حریم داده‌ها یا تفسیر شرایط و ضوابط حقوقی آنچه از قبل موافقتمان را با آن‌ها اعلام کرده‌ایم، بازاری برای اپلیکیشن‌ها به‌وجود بیاید. اگر این شرکت‌های کوچک می‌توانند چنین کاری کنند، چرا شرکت‌های بزرگ نتوانند؟

    2121


نظر

کشف جمجه 3 میلیون و 800 هزار ساله یک انسان‌تبار در اتیوپی


 

  • کشف جمجه 3 میلیون و 800 هزار ساله یک انسان‌تبار در اتیوپی

    کشف این جمجمه با نام ام‌آردی MRD -که دانشمندان آن را «بنیادین» توصیف کرده‌اند- از آن روی مهم است که نشان می‌دهد برخلاف باورهای پیشین که انسان‌تباران در پی تکامل میمون تباران به وجود آمده‌اند،‌ این دوگونه در حدود یکصد هزار سال همزمان با هم زندگی می‌کردند.

    در سال 1974، دانشمندان در منطقه عفر اتیوپی بقایای یک میمون‌تبار با قدمت 3/2 میلیون سال را کشف کرده بودند. این گونه معروف به آفرنسیس «لوسی» نامگذاری شد.

    استفانی ملیلو، دیرین-مردم شناس از موسسه ماکس پلانک در آلمان می‌گوید: «ما تاکنون فکر می‌کردیم آنامنسیس (ام‌آردی) در طول زمان به عفرنسیس تکامل می‌یابد ... اما تحقیقات اخیر فهم ما از روند تکامل را دگرگون کرد و پرسش‌های جدیدی را در مقابل ما قرار داد؛ از جمله اینکه [با توجه به حیات همزمان این دو] آیا میان این دوگونه رقابت برای کسب جا و غذا در میان بوده است؟»

    به این ترتیب این پژوهش جدید به این معنی است که علاوه بر «لوسی»، گونه‌های دیگری هم می‌توانند در روند تکاملی متفاوت، منشا ما انسان‌های امروزی باشند.


نظر

مرکز نوآوری ویژه ترویج کارآفرینی در جامعه زنان تحصیلکرده افتتاح می‌شود


 

  • مرکز نوآوری ویژه ترویج کارآفرینی در جامعه زنان تحصیلکرده افتتاح می‌شود

    به گزارش خبرنگار همشهری آنلاین، ایده راه‌اندازی مرکز نوآوری مانا در دانشگاه علم و صنعت ایران با نگاه به توسعه فضای اشتغال و نقش‌آفرینی بانوان برای تحول در چرخه اقتصاد، متناسب با استعدادها و مهارت‌های‌شان شکل گرفته است. در مرکز نوآوری مانا، شتابدهنده مانا به عنوان محلی برای پرورش ایده و تبدیل آن به یک کسب و کار پایدار پیش‌بینی شده است.

    مراکز نوآوری با رسالت حمایت از ایده‌های نو، یکی از بسترها در جهت تسهیل و تشویق جوانان برای گشودن راه‌های جدید در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی هستند. هدف مرکز نوآوری مانا، ترویج سبک زندگی پویا و کارآفرینی در جامعه زنان تحصیلکرده عنوان شده است.

    این مرکز توسط جمعی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه صنعتی شریف در حوزه نوآوری و فناوری تأسیس شده و دوره شتابدهی کسب‌وکارهای نوپا را از سال 96 آغاز کرده است. مرکز نوآوری مانا با حمایت معاونت علمی ریاست‌جمهوی و دانشگاه علم‌ و صنعت ایران، با حضور سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و و مخبر درفولی رییس بنیاد برکت در محل این دانشگاه افتتاح می‌شود.


نظر

تصویر پدر هوش مصنوعی روی اسکناس‌های 50 پوندی جدید


 

  • تصویر پدر هوش مصنوعی روی اسکناس‌های 50 پوندی جدید

    انگجت اعلام کرده «تورینگ» یکی از افراد «رمزگشا» در جنگ جهانی دوم بود که پیام‌های سری را بازخوانی می‌کرد. او به‌خاطر ساختن یک سیستم فرموله جدید که می‌تواند تأثیر بالایی در محاسبه الگوریتم‌های پیچیده داشته باشد، نقش مهمی در گسترش هوش مصنوعی در آینده داشت. او ضمنا آزمایشی با عنوان «آزمایش تورینگ» ‌ ابداع کرد که روشی برای سنجش هوشمندی ماشین ارائه می‌کند.

    پیش‌تر بانک انگلیس از مردم خواسته بود، دانشمندان تأثیرگذار در تاریخ انگلیس و جهان را انتخاب کنند. قرار بود تصویر هرکس که رأی بیشتری به‌دست ‌آورد، روی اسکناس 50پوندی این کشور چاپ شود. بانک انگلیس اعلام کرده، تورینگ از بین هزار دانشمند انگلیسی این عنوان را به‌دست آورده است.

    رئیس بانک انگلیس، اخیرا در یک سخنرانی آلن تورینگ را ریاضیدانی برجسته دانسته که یک قهرمان جنگ، نوآور و تأثیرگذار بوده است. جایزه تورینگ مهم‌ترین جایزه علمی رایانه در جهان است.