سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مطالب اینترنتی
 

واقعیاتی گفته نشده در مورد رابطه تام هالند و زندایا


 

  • واقعیاتی گفته نشده در مورد رابطه تام هالند و زندایا

    888881

    04 مرداد 1398 - 12:27

    8798 

    برترین‌ها: تام هالند، بازیگر-رقصنده جوان و زندایا کولمن، خواننده-بازیگر نوظهور پیش از همبازی شدنشان در فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» (Spider-Man: Homecoming) در سال 2017، همواره به عنوان زوجی که در دنیای سینمایی مارول به کار گرفته خواهند شد مورد توجه بودند.

    تام هالند انگلیسی‌تبار سال‌ها قبل از بازی در نقش پیتر پارکر در سن 12 سالگی و در سال 2008 در فیلم «بیلی الیوت» (Billy Elliot) اولین نقشه عمده خود را بازی کرد و بعد‌ها به خاطر نقش‌آفرینی در فیلم «غیرممکن» (The Impossible) و «در دل دریا» (In the Heart of the Sea) توجه بسیاری را به خود جلب کرد.

    در همین اثنا، زندایا نیز در سال 2010، کار خود را با سریال «تکونش بده» (Shake It Up) از شبکه دیزنی شروع کرده و بعد از رقصیدن، ترانه خواندن و بندبازی کردن در فیلم «بزرگ‌ترین شومن» (The Greatest Showman) در سال 2017، حتی یک آلبوم مستقل نیز منتشر کرد. اگر چه این دو پیشینه‌ای بسیار متفاوت دارند، اما شیمی جذابشان در نقش پیتر پارکر و میشله جونز غیرقابل انکار است. جالب اینکه این دو در دنیای واقعی نیز رابطه نزدیکی با هم دارند که بسیاری را نسبت به این دو حساس کرده است.

    واقعیاتی گفته نشده در مورد رابطه تام هالند و زندایا

    رابطه نامتعارف، اما کاملاً جذاب تام هالند و زندایا

    هالند و زندایا در جریان تست‌های بازیگری شبکه دیزنی برای فیلم «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» با یکدیگر آشنا شدند، اما چندان خوب به پایان نرسید. هالند درباره این اتفاق چنین گفته است: «اولین ملاقات من با زندایا بسیار ناامید کننده بود، در واقع، برای من». زندایا نیز در این باره چنین می‌گوید: «آن روز شرایط خوبی نداشتم. یادم نمی‌آید، اما او می‌گوید که نوعی دست دادن و بغل کردن عجیب و غریب بوده است».

    خوشبختانه این آشنایی بد با ادامه یک رابطه خوب، حرفه‌ای و پاک همراه شد. هالند می‌گوید: «ما اولین سکانس را با هم انجام دادیم و به نظرم بعد از آن بود که تهیه کنندگان او را برای این نقش انتخاب کردند. حتی قبل از این که از اتاق بیرون برود نیز آن‌ها می‌دانستند او نقش شخصیتش را در فیلم بازی خواهد کرد».

    شایعاتی فراوان از همان ابتدا در مورد نامزدی این دو وجود داشت

    در تابستان 2016 بود که طرفداران واژه «تامدایا» را به نشانه وجود رابطه‌ای بین این دو ابداع کردند، به خصوص پس از آنکه هالند و زندایا در پست‌های اینستاگرامی یکدیگر ظاهر شدند. تابستان سال بعد بود که ادعا شد این دو مدتی است به دیدن یکدیگر می‌روند. یکی از نزدیکان این دو گفته بود که زندایا و هالند بسیار مراقب بوده و سعی می‌کنند رابطه خود را از چشم عموم دور نگه دارند هر چند با یکدیگر به تعطیلات رفته و تا جایی که وقت اجازه دهد کنار هم هستند.

    در نهایت این دو با انتشار توییت‌هایی رابطه عاشقانه‌شان را تکذیب کردند، اما این ادعا‌ها نتوانست به شایعات پایان دهد و بسیاری بر این باور بودند که تام هالند نیز مانند دیگر بازیگران فیلم‌های مرد عنکبوتی (توبی مگوایر و کریستن دانست، اندرو گارفیلد و، اما استون) با یکدیگر وارد رابطه شده یا خواهند شد.

    واقعیاتی گفته نشده در مورد رابطه تام هالند و زندایا

    آیا رابطه این دو واقعاً یک دوستی جدا از جنیست است؟

    در حالی که زندایا و هالند به تکذیب رابطه عاشقانه بین خود ادامه می‌دادند، پاسخ‌هایشان به سوالات خصوصی تغییر می‌کرد. زندایا در مصاحبه‌ای در آگوست 2017 این شایعات را رد کرده و گفتم: «ما دوست هستیم. او رفیق خوبی است. تقریباً او یکی از بهترین دوستان من است. این دوستی با ماه‌های زیادی که ما کنفرانس‌های خبری داشتیم باز می‌گردد. تعداد بسیار کمی می‌دانند که چنین چیزی در 20 سالگی چه معنایی می‌دهد». وی در ادامه گفت که شایعات در مورد رابطه او و هالند طبیعی است و آن‌ها انتظارش را داشته‌اند.

    اما این ادعا‌ها نیز باعث نشد برخی طرفداران دست از گمانه زنی‌های خود بردارند و بعد از حضور این دو در چند مراسم فرش قرمز و خوردن شام در کنار والدین زندایا بار دیگر شایعات مربوط به رابطه این دو شدت گرف. همچنین دستکم در یک مورد در سال 2018، تام هالند در یک صبح خیلی زود در حال ترک خانه زندایا در لس آنجلس دیده شد.

    آیا مادر دوست زندایا رابطه او با هالند را فاش کرد؟

    در دسامبر 2017، یک مجله سینمایی ادعا کرد که تام هالند و زندایا با یکدیگر رابطه دارند، اما آن‌ها قصد دارند رابطه‌شان را خصوصی و مخفی نگه دارند. با این وجود، کایا کول- مادر اسکای جکسون، دوست و همبازی زندایا- ظاهراً به طور علنی از رابطه این دو پرده برداشته و آن را تایید کرد.

    ظاهراً یک حساب اینستاگرامی منتسب به هالند در ارتباط با جشن تولد 22 سالگی زندایا از هالند با عنوان «بر اساس شایعه نامزد دنیای واقعی» یاد کرده بود که یکی دیگر از کاربران آن را نادرست خوانده بود، اما کایا کول در زیر این پست کامنت گذاشته و این رابطه را واقعی خوانده بود. بعد‌ها کول ادعا کرد که حساب اینستاگرامی‌اش هک شده و او رابطه زندایا و هالند را تایید نکرده است. زندایا و هالند خود به این ماجرا هیچ واکنشی نشان ندادند.

    واقعیاتی گفته نشده در مورد رابطه تام هالند و زندایا

    زندایا قبلاً نیز در مورد روابط عاشقانه‌اش پنهانکار بوده است

    زندایا همیشه به خاطر پنهان نگه داشتن زندگی شخصی‌اش از نگاه رسانه‌ها مشهور بوده است. او در سال 2016 در مصاحبه‌ای ادعا کرد که توانسته به مدت 4 سال مخفیانه با نامزد سابقش از نو رابطه برقرار کند که چنین کاری در عصر تلفن همراه، پاپاراتزی و رسانه‌های اجتماعی بسیار دشوار به نظر می‌رسد. زندایا در مورد این رابطه به مجله ووگ چنین گفت: «آن عشق اول من بود، اما پایان خوشی نداشت».

    تا هنگام نوشتن این مقاله نیز کسی نمی‌تواند به طور یقین بگوید عشق اول زندایا چه کسی بوده، اما گفته شده که زندایا قبلاً رابطه‌ای عاشقانه با ترور جکسون، بازیگر سریال‌های دیزنی و اودل بکهام جونیور، ستاره فوتبال آمریکایی داشته است. زندایا تایید کرده که در روابط قبلی‌اش به او خیانت شده است و شاید همین موضوع باعث شده که زندایا در رابطه‌اش با هالند سختگیر باشد.

    واقعیاتی گفته نشده در مورد رابطه تام هالند و زندایا

    هالند به دفاع از همبازی خود می‌آید

    وقتی که در سال 2016 اعلام شد زندایا نقش مقابل هالند در «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» را بازی خواهد کرد، بسیاری بر این باور بودند که او نقش مری-جین واتسون، معشوقه پیتر پارکر را بازی خواهد کرد. این نقش همواره توسط زنان سفید پوست بازی شده بود و بدین ترتیب کامنت‌های نژاد پرستانه زیادی در حساب توئیتری زندایا ثبت شد.

    همانطور که انتظار می‌رفت، هالند به دفاع از زندایا آمده و گفت که همکارانشان در استودیو مارول احساسی به غیر از عشق به این بازیگر نداشته و طرفداران نیز همین حس را دارند. زندایا نیز به این کامنت‌های نژاد پرستانه واکنش نشان داده و اعلام کرد که در آمریکا تنوع نژادی وجود دارد که دنیای واقعی را زیبا ساخته است.

    تام هالند شیفته زندایا؟

    تام هالند نه تنها به دفاع از زندایا پرداخت بلکه همواره در پست‌های خود در رسانه‌های اجتماعی و مصاحبه‌هایش به تمجید از او می‌پردازد: «ما بهترین دوستان هستیم. او فوق‌العاده و حیرت انگیز است». زندایا نیز تمجید‌های هالند را با تمجید‌های مشابهی پاسخ داده و این موضوع از چشم طرفداران دور نمانده است. زندایا در واکنش به تمجید‌های هالند چنین گفته است: «او فوق‌العاده است.

    فکر می‌کنم مهم‌ترین چیز برای من این است که او شخصیت خوبی دارد و بسیار خوب است وقتی می‌فهمی شخصی که نقش قهرمان محبوبت را بازی می‌کند واقعاً یک شخص مهربان است. او از انجام این کار لذت می‌برد». لازم به ذکر است که زندای و هالند همواره از یکدیگر با عناوین دوست و همکار یاد کرده‌اند.

    واقعیاتی گفته نشده در مورد رابطه تام هالند و زندایا

    و، اما رقابت دائمی آن‌ها در فضای آنلاین

    هیچ چیز مانند یک رقابت سالم به معنای رابطه دوستانه نیست. در حالی که گفته می‌شود زندایا و هالند در وقت آزادشان با هم می‌رقصند، اما رقابت این دو در سال 2017 در مسابقه لب خوانی بسیار مشهور شد. در این مسابقه زندایا بهترین عملکرد خود را با یکی از آهنگ‌های برونو مارس داشت و هالند نیز پیشینه قابل توجه خود در زمینه رقص را با ترانه‌های جین کلی و ریحانا تکرار کرد. اما چیزی که شاید ندانید این است که زندایا و هالند بازی ایر هاکی خود را بسیار جدی می‌گیرند.

    این دو در مورد رقابت خود در سال 2019 در برنامه زنده جیمی کیمل صحبت کردند. هالند در این برنامه گفت: «زندایا خونسردترین شخصی است که ممکن است با او آشنا شوید. فوق‌العاده آرام است تا زمانی که بازی با او را شروع می‌کنی».

    واقعیاتی گفته نشده در مورد رابطه تام هالند و زندایا

    یک اشتباه اینستاگرامی که شایعه رابطه این دو را تشدید کرد

    شایعات رابطه زندایا و هالند بین فیلم‌های «مرد عنکبوتی» کمی فروکش کرد، اما یک اشتباه اینستاگرامی پس از انتشار فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (Spider-Man: Far From Home) در سال 2019 بار دیگر باعث تشدید شایعات شد. بعد از رفتن به دیزنی لند همراه با همبازی‌هایش در فیلم، هالند یک عکس سلفی همراه زندایا و جیکوب باتالون گرفته و در اینستاگرام خود به اشتراک گذاشت و در ادامه به صورت تصادفی اسم زندایا را در بخش خصوصی خود تگ کرد.

    این موضوع از چشم طرفداران دور نمانده و آن را تایید رابطه بین این دو قلمداد کردند. بعد از این اتفاق، هالند اعتراف کرد که در استفاده از اینستاگرام چندان حرفه‌ای نیست و بابت اینکه زندایا اشتباهش را به او متذکر شده بود از او تشکر کرد.

    منبع: nickiswift




موضوع مطلب :

گفت‌وگوی خواندنی با دکتر دینانی؛ اگر عقل نبود عاشق نمی‌شدیم!


 

  • گفت‌وگوی خواندنی با دکتر دینانی؛ اگر عقل نبود عاشق نمی‌شدیم!

    روزنامه جام‌جم: بای بسم‌ا.. سخن‌زدن با اندیشگرِ یگانه و فیلسوفِ بی‌نظیرِ جهانِ اسلام کاری ست صعب! از خودِ ایشان بنیوشید که: «با من سخته حرف‌زدن»! و این از بزرگی و فرهیختگیِ احیاگرِ حکمتِ شرق، دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی است و بس.

    هرچند سابقه دیرینِ آشنایی را رعایت‌کرده التفات فرمود: «هرچی میخوای بپرس من جوابتو میدم دیگه»، اما بسی پرسش و پاسخ‌ها را رخصت‌ِ نشر نداد؛ «با من که صحبت می‌کنی شخصی و... نباشه از خودم هم صحبت نکن. خودت که بلدی» با وجودِ آن همه حکمتِ نیوشیدنی و سخنانِ بلند، همچنان، اما ایشان نه ادراک‌شدنی ست نه اهلِ توصیه و‌تذکر: «سوال کن جواب بدهم من هیچ‌وقت به بچه هام هم توصیه نمی‌کنم. من رسول نیستم» با این که پرسش را بی‌جواب نذاشتیم؛ «هرچی میگم باز می‌پُرسه»، اما زیرکانه از درجِ بسی گپ‌وگفت‌های دوستانه با این تذکر برگذشتند: «از یه فیلسوف این‌جوری نمی‌پُرسن» یا بسی فراز‌های گفتگو را ننگاشتیم که نخواستند: «ما اهل فلسفه ایم.

    از کلیات صحبت می‌کنیم» استاد همان دمِ تجدیدِ دیدار و پیش از آغازِ دورِ‌جدیدِ گفت‌وگومان (که چندهفته طول‌کشید) به حاضرانِ موسسه چنین معرفی‌ام کرد: «روزنامه نگاره... یه چیزایی میخواد بپرسه که وحشتناکه...» چه لطف‌ها و طُرفه‌ها که در این جریده درج نشده: «سوالاتِ عجیب‌غریب می‌کنی... این حرف‌ها را شیاطین بهِت القا می‌کنن...» از «موسسه حکمت و فلسفه» بیرون که می‌رفتم آن سخنِ بیهقیِ‌دبیر در ذهنم می‌رخشید و می‌تراوید: «و صعب‌مَردی بود»

    دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی: اگر عقل نبود عاشق نمی‌شدیم

    شهرتِ شما؟

    از کُفرِ ابلیس هم مشهورتره.. (کفرِ ابلیس مشهور هست یا نه!)

    آرامش فیلسوف؟

    آرامشی نیست... اگر نفلسفم مُرده ام

    خودِ فلسفیدن؟

    فضیلته

    کار فلسفی دقیقا چیه؟

    کشف حقایقِ هستی

    کار فیلسوف؟

    شغل نیست فیلسوف می‌فلسفد

    زبان فلسفه؟

    زبان عقل است

    قلمرو فلسفه؟

    عالَمِ هستیه.. فلسفه درباره عالم هستی حرف می‌زنه

    شمای فیلسوف فقط لحظه فلسفیدن فیلسوفین؟

    ساعت و روز مشخصی نداره مرتب می‌فلسفم حتی در خواب

    اگر نمی‌فلسفیدین؟

    حس بیهودگی می‌کردم شاید هم احمق می‌شدم و آن بیهودگی را حتی حس هم نمی‌کردم

    فلسفیدن اگر سختی نداشت؟

    معلوم نبود ارزش دیگری داشته باشم

    چی اوقات شما را تلخ می‌کنه؟

    آدم‌هایی که خرن و لجاجت می‌کنن

    البته خریتِ برخی که اوقات‌تلخی نمیاره:

    وقتی طرف روی خریتش لجاجت می‌کنه اوقاتم تلخ میشه

    پذیرش ندانستنِ خود یعنی؟

    یعنی انصاف، یعنی: خرد، یعنی عقل

    این که شما را احیاگر حکمت شرق می‌دانند؟

    این را نگو حرف علمی بزن من یک طلبه ام دارم فلسفه درس میدم

    از خوشی‌های فکر فلسفی؟

    (دارم می‌گم که) برای فیلسوف خرسندی آور ست

    دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی: اگر عقل نبود عاشق نمی‌شدیم

    بی مساله که باشین؟‌

    می‌میرم

    پس همیشه در حضورِ فلسفیدنین؟

    همیشه چیزی در من هست تنها شکلش عوض می‌شه

    وقتی که مشغولِ‌شین؟

    دل‌مشغولی خوبیه این مشغول بودن فضیلته

    فرهنگ ایرانی؟

    فرهنگ ایرانی همیشه یک فرهنگ خوب بوده ایرانی‌ها همیشه فرهنگ داشتند و فرهنگ والا داشتند

    «داشتند» استاد؟

    هنوز هم فرهنگ شون خوبه ...

    اما جلوه و جبروت فرهنگی کوچه بازار حاکی از چیز‌های دیگه‌ای ست:

    حالا این که بعضی هاشون خُل‌مشنگ شدن بحث دیگه‌ای‌ست

    از میراث‌های ارزنده فرهنگ ایران‌زمین؟

    آیین مقدس زرتشت. پندار نیک گفتار نیک کردار نیک. عدالت کوروش.

    از انسان‌های بزرگ؟

    انبیا حُکما و..

    درباره شما شکی درِش نیست؟

    این که درصدد کشف معرفتم

    کوشش همیشه؟

    معرفت پیداکنم و چیزی را که بلدم یاد بدهم

    با همین گِرا .. پیگیری شما؟

    من سعی می‌کنم بیفزایم بر معرفت خودم

    حجاب معرفت از دیدگاه شما؟

    خریت، جُمود! جمود.. (جمود آیا خریت نیست؟ بله؟)

    بارِ هستی؟

    سنگینه

    از دیدگاه استاد دینانی، ناکرانمند ست:

    ابدیت ناکرانمند ست

    روزگار دکتر دینانی؟

    هر روز به چیز متفاوتی فکر می‌کنم

    نظر یا نظریاتی که برایتان تکان دهنده بوده؟

    بسیار بسیار

    میزان انعطاف پذیری تان در برابر فکری جدید؟

    البته انعطاف پذیری یعنی قدرت شنیدن و سنجیدن و انعطاف پذیری من به این معنا ست

    و در همین راستا میزان پذیرش شما؟

    نه چنین نیست که هرچیزی را قبول بکنم!

    همیشه هست؟

    پرسش

    پرسش چی هست و چی نیست؟

    پرسش پُرسشه ناممکن نیست

    یکی از پرسش‌های اساسی؟

    من در هرلحظه یک سوال دارم

    چالش‌برانگیزترین پرسش‌ها؟

    هستی چیست.. از این چالش‌برانگیزتر نداریم

    احساس صمیمیت؟

    خیلی داشتم با خیلی‌ها

    رسالت انسان خردمند؟

    از رسالت نپرس من حرف دارم و می‌زنم، اما رسول نیستم خودمو رسول نمی‌دونم

    بهروزی انسان؟

    در خردمندی و تعقله

    دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی: اگر عقل نبود عاشق نمی‌شدیم

    استثمار انسان؟

    عقل یک آدم را بدزدی احمقش کنی و از کارش استفاده کنی

    انسان خردمند به کجا می‌ره؟

    به جایی که معقول باشه

    کسی که فَست‌فودی فکر می‌کنه؟

    خرن دیگه.. فست‌فود بهتره یا یک سفره شاهانه

    تکامل انسان به چیست در چیست؟

    در خردمند شدن

    تحول فکری که نباشه؟

    با مُرده فرقی نمی‌کنه نفَس می‌کشه، اما مُرده ست

    اندیشه‌ای که جهانی نیست؟

    خیلی هست

    مثال برای اندیشه منطقه‌ای؟

    این که چیده مان این اتاق چگونه باید باشه

    چیه که به نظرتون واقعا خوبه:

    نقد

    ویژگی مهم و کمتر توجه شده شعرفارسی؟

    شعر شُعرای گذشته از خود فردوسی گرفته تا انوری و سعدی و حافظ مملو از حکمت است

    از خردِ فردوسی فرزانه؟

    در مرحله اول یک ایرانی تمام عیار همچنین وطن پرسته، یک حکیم هم است

    حالا یک حکیم ایرانی چگونه سخن می‌گوید؟

    همان گونه سخن می‌گوید که فردوسی گفته است

    در این فضا، چنان چه کسی برآن ست که شعر حافظ را بنیوشد؟

    بدون حکمت نمی‌تواند

    حیرت را اساس تفکر عطار دانستین جالبه ابوالمعانی بیدل دهلوی نیز هماره از حیرت سخن رانده:

    بله حیرت مقام تفکره

    چگونه به آن مقصد عالی می‌توان رسید؟

    وقتی انسان عظمت هستی را درک بکنه (ببینم خر حیرت می‌کنه؟ تا حالا دیدی خر حیرت کنه یا نه)

    همپا‌ی حیرت، میرزابیدل از عجز نیز بسیار سخن سُراییده:

    همون! یعنی عظمت هستی را انسان نمی‌تونه درک بکنه و خودش را در برابرش عاجز می‌بینه حرف درستیه

    کسانی که در مباحث مثلا عرفانی از فراتر از عقل سخن می‌زنند؟

    عارف‌شناسانِ خر و خر‌های عالم از ماورای عقل صحبت می‌کنند نباید چنین چیزی را به عُرَفا نسبت داد

    حریمِ عرفان؟

    هستی ست در وحدتش

    در فلسفه حیرت هست ..؟

    منوط به یک شخص نیست خود فلسفه حیرته‌

    می‌گن رومی ..؟

    (همین طور بنویس!) بوی پدرسوختگی میده این عنوان. می‌خوان مولوی بلخی را از ما بگیرن، روم میدونی کجاست؟

    بله آسیای صغیر بخشی از ایران بزرگ:

    حالا ایرانی بود یا رومی

    ایرانیِ بلخی و بی گمان چونان حافظ از شاعران بزرگ و بی نظیر روزگاران:

    آن چه در مولوی بلخی به تفصیل گفته شده در حافظ به اجمال بیان شده

    عطار در منطق الطیر گویا از کیفیت سلوکِ اندیشه و سالکِ فکر می‌گوید:

    (کلی که می‌گم دیگه نباید حرف زد) انسان خالی از اندیشه یعنی جماد یا نبات یعنی حیوان انسان که خالی از اندیشه نیست

    دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی: اگر عقل نبود عاشق نمی‌شدیم

    برخی انسان‌ها منهای اندیشه اند، این‌ها یعنی؟

    یعنی هیچی

    در این بزنگاه! ویژ‌گی اندیشه؟

    اندیشه مراتب داره و هرچی بره.. باز مرحله بالاتر هست

    پس سالِک یعنی؟

    کسی که در مراحل اندیشه قدم به قدم بالا می‌ره

    انسان با کدام ویژ گی هم سخن خدا می‌شه؟

    با وجود انسانیت اش

    راه انسان به سوی خدا از کجا می‌آغازد؟

    از خودش

    و راه خدا به‌سوی انسان از کجا..؟

    از خدا

    یک مدرکِ معتبر؟

    گفت دوست داشتم شناخته بشم پس انسان را خلق کردم (کُنتُ کَنزاً مَخفیاً..)

    انسان؟

    انسان، آیینه عالَم ست

    یعنی؟

    عالَم در من و در شما ظاهر می‌شود (حالا اگر انسان نبود، این می‌شد؟ پس انسان آیینه عالم است)

    در مکاشفه سالِک منفعله یا فعال؟

    انسان فعاله.. سالک، کاشفه دیگه کشف می‌کنه

    یعنی پرسشگره یا در عین پاسخه؟

    درباره مکاشفه بیش از این نپرس من در این باره بحث دارم

    کسی که ادعای شهود و مکاشفه کند؟

    باید ثابت کُنه

    معرفت از محبت میاد یا برعکس محبت از معرفت ناشی میشه؟

    همراهن.. محبت بدون معرفت معنی نداره

    پس هرکجا که بوی محبت میاد؟

    ناشی از نوعی معرفت ست

    حالا تفاوت علم و معرفت؟

    معرفت اقسامی داره مثل معرفت فلسفی .. یک قِسمِش علمه

    قیاس منطقی؟

    از نیرومندترینِ فکر‌ها ست

    فرقش با قیاسی که فق‌ها قبولش ندارن؟

    قیاس فق‌ها تمثیله به تمثیل قیاس میگن

    درباره آنان که اهل اندیشه نیستند این وصفِ بی اهمیت را به کار برده بودین:

    نیندیشیدن بَده، ولی هیچ موجودی بی اهمیت نیست

    کسی که برای زندگیش معنایی نمی‌شناسه؟‌

    نمی‌تونه زندگی کنه

    مثالی برای تفاوتِ معنای زندگی؟

    معنی زندگی ابن‌سینا با یَقنَلی‌بَقّال فرق می‌کنه این معناش فیلسوفانه است عمیق‌تره آن معمولی تره

    هدف زندگی؟

    رسیدن به سعادته

    رابطه زندگی با عقل؟

    عقل به زندگی معنا نمیده عقل معنی را از جیبش درنمیاره عالَم معنا داره که عقل کشفش می‌کنه

    و انسان عاقل؟

    همان معنا را که کشف کرده اظهار می‌کنه

    پس انسان نیز کاشف است؟

    انسان نیز معنا را خلق نمی‌کنه کشفش می‌کنه (این که می‌گم یه چیز دقیقه گوش بِده)

    عقلِ معناساز؟

    عقل اگر معنا را بسازه اعتبارش کم میشه

    پیشرفتِ علم؟

    کشف عقل ست. پیشرفتِ معنویت هم کشف عقل ست

    از نخستین‌های فلسفه؟

    حکمت نور که برای اولین بار در ایران مطرح شده قبل از ایرانی‌ها هیچ قومی در کره زمین از نور صحبت نکرده اند

    دراین باره یادی از فیلسوف نور، سُهرِوَردی شیخ اشراق؟

    بعد از اسلام سهروردی این نور را خیلی پرورانده است

    چه کسی سراغ سهروردی نرود؟

    کسی که فلسفه نداند

    ایرانی‌هایی که به حکمت اسلامی خدمت کرده اند؟

    همه حکما.. سهروردی، ملاصدرا و ابن سینا

    غیر ایرانی‌هایی که به حکمت اسلامی خدمت کردند؟

    سقراط، افلاطون و ارسطو

    کمال عشق.. اوج عشق؟

    یعنی عشق کامل.. چرا اوج.. بگو عشق.. حالا چی میخوای بگی..

    این عشق کامل همان اراده عقل است؟

    نه عشق عشقه، اما عشق را عقل می‌فهمد (ببینم اگر عقل نبود عاشق می‌شدی.. آیا خر و گربه عاشق می‌شوند..)

    این که عقل عاشقِ بهترین‌ها میشه؟

    عقل، بهترین را انتخاب می‌کنه

    حقیقت عشق؟

    خیلی سخته درباره عشق صحبت‌کردن

    با این وجود.. عشق دریک فراز کوتاه؟

    یک پدیده الهی است

    عشق را از زبان کسی غیر از خودتون که تعریف کنین؟

    از قول بلخی تعریفش این شعره که: عشق آن شعله ست کو، چون برفروخت/هرچه جز معشوق، باقی جمله سوخت (دفترپنجم مثنوی معنوی)

    آنچه در این باره در کتاب‌هایتان قلمی فرمودین؟

    عشق را بدون عقل، معنادار نمی‌دانم

    چیست که از منظر شما پشیزی ارزش ندارد؟

    اگر همه عالَم عشق باشه، اما خالی از عقل باشه پشیزی ارزش نداره

    حالا کسی که به فلسفه علاقمنده؟

    باید خوب بخوانَد و استاد خوب ببیند. همین کافیه

    یادی از حضرت علامه ره؟

    استادم بودند یادم که بیایند برایشان طلب رحمت می‌کنم چقدر آزاداندیش بودند

    آیا در جمع عقل و دین در نوشتارهایتان کامیاب بودین؟

    اصلا دینی را که عقلانی نباشه قبول ندارم شما دینی را که عقلانی نباشه قبول داری

    همین تازگی‌ها که دگرگون شدین؟

    (یه بار جوابت را دادم) من می‌گم هرلحظه دگرگون می‌شم

    عمل زد‌گی، آفت فلسفه است یعنی؟

    یعنی کسی که فکر نمی‌کنه و فقط به عمل می‌چسبه عمل خوبه، اما نه بدونِ فکرکردن

    نظر و عمل؟

    نظر منهای عمل معنی داره، ولی عمل بدونِ نظر چه معنی داره.. با خر چه فرقی داره..

    فلسفه غرب؟

    فلسفه غرب زنده است و نحله‌های فلسفی فراوان دارد و هرکدام‌شان قابل اعتنا ست

    چند تا نامی؟

    دکارت، اسپینوزا، هایدگر، هگل ..

    از معاصران؟

    فووکو، دلوز‌

    حرفی نیست که این‌ها فیلسوف‌های بزرگی هستن:.

    ولی فلاسفه ما نیز بزرگتر از اونا بودند

    ما که نتوانستیم به جهان معرفی شان کنیم:

    من ابن سینا را از اسپینوزا بزرگتر می‌دانم از هگل هم. سهروردی هم بزرگترینه.. ما تنبل بودیم این‌ها را معرفی نکردیم

    آن‌ها زرنگ بودند و نامی برآوردند:

    اونا هنرداشتن و معرفی کردند و ما نتونستیم

    رازِ بزرگِ این نتوانستن‌های تاریخی ما؟

    ملاصدرا را چه‌کسانی تبعید کردند..

    اجازه بدین ضبط را خاموش کنم تا بگم..

    نه! همین‌طور ضبط کن.. فقط اسم نبر.. سُهرِوَردی را چه کسانی کُشتن.. همون‌ها مانع خدمت و گسترش تعقل و فلسفه شدن نذاشتن فلسفه ما رُشدکنه.. همین!

    نقدی بر اشاعره؟

    همیشه توی همه کتابهام نقدِ اشاعره ست

    آن همه کتاب‌های تَهافت الفلاسفه (=تاخت و تاز به اندیشگران) که نوشته اند؟

    با فلاسفه بالاخره مخالف بودند الان هم خیلی‌ها مخالف فلسفه‌اند

    مخلص، خودِ فلسفیدن و لذتش‌و با ترجمه‌های فلسفه غرب نیوشید دریافت و شناخت:

    فلسفه ما نیز لذت‌بخشه، ولی کسی خوب بیان نکرده

    یک تاسف به‌جا دراین باره؟

    متاسفانه عربی نوشته اند که کمی سخته با این حال اگر فلسفه ما درست تنظیم و بیان بشه کمتر از فلسفه غرب لذتبخش نیست

    عرفان + شمای فیلسوف؟

    عرفان من فلسفه است عرفان را باید با فلسفه فهمید عرفان بی‌فلسفه را قبول ندارم

    دکتر غلامحسین ابراهیمی دینانی: اگر عقل نبود عاشق نمی‌شدیم

    از اهم امور؟

    مرگ اندیشی مهمه .. انسان بالذات مرگ‌اندیشه

    مگر این که..؟

    غافل باشه

    اسباب رستگاری تان را فراهم آوردین؟

    نه .. سعی می‌کنم ..، ولی هنوز معلوم نیست که..

    پشیمون شدین از چیزی؟

    بله! چه بسا از حرف‌زدن با شما..!

    استاد.. اهل حذف نیستم، دقیق سخناتون‌و می‌نویسم‌ها‌:

    گفتم چه بسا..




موضوع مطلب :

بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات MMA


 

  • بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات MMA

    891348

    10 مرداد 1398 - 12:40

    8690 

    برترین‌ها: در حالی که ورزش‌های رزمی زنان تنها از سال 2013 در قالب مسابقات UFC قرار گرفته، مسابقاتی مستند شده بین مبارزان زن وجود دارد که به اواسط دهه 1990 باز می‌گردند. از دوران پیدایشش تاکنون و به لطف مبارزان بااستعداد و قابل توجهش، مسابقات MMA زنان رشدی فراتر از حد تصور داشته است. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با بهترین و مشهورترین مبارزان زن در تاریخ این مسابقات رزمی معتبر آشنا سازیم.

    10- هالی هولم

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    بعد از بردن چندین عنوان در مسابقات بوکس حرفه‌ای، هالی هولم اهل آلباکرکی، نیومکزیکو در سال 2011 وارد دنیای MMA شد. «دختر موعظه گر» ده مسابقه اول خود در این پلتفرم جدید را برنده شد که از آن میان می‌توان به پیروزی شوکه کننده‌اش در برابر روندا روزی و بدست آوردن کمربند قهرمانی مگس وزن زنان اشاره کرد که یک شبه او را به شهرت رساند.

    با وجود شروع خیره کننده‌اش در مسابقات UFC، هولم پس از پیروزی بر روزی تنها دو پیروزی و چهار شکست داشته است که هر 4 شکست او در مقابل قهرمانان سابق یا کنونی UFC بوده است. همچنین علیرغم مشکلات کنونی‌اش، هولم هنوز هم یکی از بهترین مبارزان این ورزش است. پیروزی او بر روزی هنوز هم یکی از پربحث‌ترین مسابقات تاریخ MMA بوده و ثابت می‌کند که او همواره جایی در تاریخچه این ورزش خواهد داشت.


    9- جینا کارانو

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    در حالی که جینا کارانو دوره فعالیت نسبتاً کوتاهی در این عرصه دارد، اما از چهره‌های بسیار مهم در MMA زنان به شمار می‌آید. با وجود سبک هیجان انگیز مبتنی بر موی تای و ظاهر شبیه ستارگان سینمای خود، این مبارز دالاسی پر وزن، اولین مبارز زنی بود که در آمریکای شمالی به جایگاه یک ستاره دست یافت. قبل از مشهور شدن روندا روزی، این کارانو بود که روی جلد مجلات شناخته شده‌ای مانند ESPN، The Magazine و Maxim دیده می‌شد.

    در دوران اوج شهرت و در اواسط دهه 2000، رسانه‌ها از کارانو به عنوان چهره MMA زنان یاد می‌کردند. اگر روندا روزی راه را برای زنان در دنیای MMA هموار ساخت، جینا دستکم در تثبیت کردن این موضوع به او کمک کرد. کارانو با رکورد 7 پیروزی و یک شکست و مغلوب کردن قهرمان سابق مگس وزن، تونیا اوینگر، به دوران حرفه‌ای خود در این ورزش پایان داد. تنها شکست او نیز توسط کریس سایبرگ رقم خورد.


    8- میشا تیت

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    میشا تیت یک کشتی‌گیر آماتور، اما متفاوت بود که به یکی از بهترین مبارزان دنیای MMA زنان تبدیل شد. رقابت او با روندا روزی به اولین دشمنی بزرگ بین مبارزان زن در تاریخ UFC تبدیل شد. تیت که با خاطر سرسختی و توانایی‌اش در حفظ توان خود در تمام طول مسابقه شناخته می‌‎شد، در طول دوران فعالیت حرفه‌ایش به یکی از محبوب‌ترین زنان مبارز تبدیل شد. او همچنین یک مبارز با فیزیک بسیار مناسب بود که بسیاری از بهترین مبارزان عصر خود را شکست داد. در طول دوران فعالیتش که از سال 2007 تا 2016 ادامه داشت، تیت مبارزانی مانند سارا مکمن، لیز کارموشه و جسیکا آی را شکست داد. در سال 2011، او با شکست دادن مارلوس کوئنن به کمربند قهرمانی خروس وزن دست یافت.

    این موفقیت بار دیگر در مارس 2016 تکرار شد و تیت توانست با شکست هالی هولم به این قهرمانی دست یابد. میشا تیت مهارت‌های تاثیرگذار در مقیاس المپیک روندا روزی یا بوکس در کلاس جهانی هالی هولم را نداشت و پیروزی‌هایش به آسانی بدست نمی‌آمدند. با این وجود، او با نفس قوی، اراده و قدرت کشتی‌گیری متوسط خود توانست دو بار به مقام قهرمانی دست یابد.


    7- رٌز ناماجوناس

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    با تنها 27 سال سن، رُز ناماجوناس یکی از بهترین مبارزان تاریخ دنیای MMA زنان است. این مبارز بااستعداد کاه وزن از دوران کودکی در زمینه ورزش‌های رزمی آموزش دیده و انتظار می‌رفت که به یکی از بهترین مبارزان در این ورزش تبدیل شود. سبک مبارزه هنرمندانه و سرسختانه او باعث شده که ناماجوناس بتواند در برابر مبارزان بزرگی مانند تسیا تورس، پیج ونزانت و میشل واترسون به پیروزی برسد.

    در نوامبر 2017، ناماجوناس با شکست جوانا ژدرزجزیک، قهرمان وقت کاه وزن زنان، در راند اول و با امتیاز ضربه فنی بسیاری را شوکه کرد. حدود 5 ماه بعد او از کمربند قهرمانی خود در برابر ژدرزجزیک دفاع کرد. او اخیراً این عنوان را به جسیکا آندراده در مسابقه‌ای که به آسانی در حال بردن بود از دست داد، زیرا ناگهان به سر به زمین خورده و بیهوش شد و به همین دلیل مسابقه را واگذار کرد. او دو بار ژدرزجزیک را شکست داده و در بیست و چند سالگی موفق به کسب مدال طلای UFC شده است که یک دستاورد بسیار قابل توجه به شمار می‌آید.


    6- مگومی فوجی

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    شوربختانه شاید بسیاری از کسانی که با دنیای MMA زنان آشنا هستند نیز نام مگومی فوجی را نشنیده‌اند. این موضوع بدین دلیل بود که دوران اوج فوجی با اوایل پیدایش MMA زنان همراه بود و در آن زمان کمتر کسی پیدا می‌شد که نظاره‌گر این مسابقات باشد. فوجی در دوران اوج خود یک مبارز ترسناک بود. این مبارز ژاپنی که در فن سابمیشن تبحر داشت تمامی 22 مسابقه اول خود را با برد به پایان رساند.

    مانند یک کشتی‌گیر حرفه‌ای، او حتی سابمیشن خاص خود با نام «مگولاک» (Megulock) را داشت که نوعی سابمیشن و تسلیم کردن حریف با استفاده از قفل پا‌ها بود. علیرغم اینکه می‌توان از او به عنوان اولین ستاره زن این ورزش یاد کرد، اما هیچگاه نتوانست شهرتی شبیه روندا روزی و جینا کارانو بدست آورد هر چند در ژاپن چهره‌ای بسیار شناخته شده بود. فوجی در دوران حرفه‌ای خود که از 2004 تا 2013 ادامه داشت، رکورد 26 برد و سه باخت را از خود به جای گذاشت. بزرگترین پیروزی او در مقابل کارلا اسپارزا، قهرمان سابق کاه وزن زنان UFC بدست آمد.


    5- جوانا ژدرزجزیک

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    بعد از یک دوران موفق به عنوان مبارز موی تای، ژدرزجزیک تصمیم گرفت که شانسش را در هنر‌های رزمی مختلط نیز بیازماید و همانطور که بسیاری از شما می‌دانید این تصمیم برای وی بسیار خوب پیش رفت. این مبارز توانمند تمامی 14 مبارزه حرفه‌ای اول خود را با برد پشت سر گذاشت که از آن میان می‌توان به پیروزی در برابر کارلا اسپارزا، کلودیا گادل‌ها و قهرمان کنونی کاه وزن، جسیکا آندراده اشاره کرد.

    به لطف دوره قهرمانی که بیش از 2 سال به طول انجامید، ژدرزجزیک بیشترین دوره حفظ کمربند قهرمانی در تاریخچه نسبتاً کوتاه MMA زنان را در اختیار دارد. در واقع تنها زنی که در دسته کاه وزن توانست او را شکست دهد رُز ناماجوناس بود. اگر چه ناماجوناس تنها یک بار توانست از عنوان خود دفاع کند، ژدرزجزیک لهستانی 5 بار از مقام قهرمانی خود دفاع کرد. جوانا ژدرزجزیک اکنون رکورد 15 برد در برابر 3 شکست را در اختیار داشته و بهترین رزومه کاری را در دسته 115 پوند با توجه به رقبای قدرتمندی که شکست داده دارد.


    4- والنتینا شوچنکو

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    والنتینا شوچنکو، مبارز اهل بیشکک، قرقیزستان نمونه‌ای عالی از نسل جدید مبارزان ورزش‌های رزمی مختلف است که در داخل رینگ هر کاری از او برمی‌آمد. اگر چه او یک حرفه‌ای در ورزش موی تای به شمار می‌آمد، اما کیفیت سبک مبارزه او در رینگ نیز به بالاترین سطح ممکن رسید. او می‌تواند رقیبانش را ناک اوت کند، با بریدن نفس وادار به تسلیم نماید یا با استراتژی امتیازات بیشتر آن‌ها را شکست دهد.

    در واقع او در 3 مسابقه اخیر خود تمامی این کار‌ها را انجام داده است. شوچنکو در حال حاضر قهرمان دسته مگس وزن UFC زنان بوده و تاکنون توانسته جوانا ژدرجزیک (در مگس وزن)، هالی هولم و جولیانا پنیا را شکست دهد. شکست نزدیک و باامتیاز او در مقابل آماندا نونس، دارنده دو کمربند قهرمانی کنونی که اخیراً توقف نا پذیر نشان داده را می‌توان به اندازه بردهایش نیز تاثیرگذار و هیجان انگیز دانست. او هنوز 31 سال دارد و انتظار می‌رود که با بهبود رزومه کاری خود به یکی از افسانه‌های این ورزش در بخش زنان تبدیل شود.


    3- روندا روزی

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    اگر قدرت ستارگی تنها معیار بزرگ بودن می‌بود، روندا روزی به سادگی در صدر فهرست ما قرار می‌گرفت. او یکی از معدود مبارزان دنیای MMA است که به جایگاه یک ستاره شناخته شده رسیده است. قدرت او در شکست دادن سریع رقبا همراه با شخصیت دوست داشتنی و هیجان انگیزش، دانا وایت، رییس UFC را متقاعد کرد که بخش زنان را نیز راه‌اندازی نماید. در واقع اگر به خاطر روزی نبود، شاید حتی در سال 2019 نیز هنوز خبری از مبارزان زنی که با این کمپانی قرارداد داشتند نبود.

    جدای از حضور او در چندین فیلم سینمایی و روی جلد مجلات معتبر، این دارنده مدال برنز جودو در المپیک تابستانی 2008 یک مبارز خارق‌العاده است. او دوازده مبارزه حرفه‌ای اول خود را با پیروزی به پایان رسانده و تنها بعد از مبارزه هشتمش بود که حریف او توانست بعد از راند اول نیز در برابر او ایستاده باشد. روزی تاکنون دو بار میشا تیت به عنوان قهرمان خروس وزن زنان، یک بار جولیا باد دارنده کمربند قهرمانی وقت مگس وزن و یک بار نیز کت زینگانو را شکست داده است. او همچنین اولین قهرمان دسته خروس وزن مسابقات UFC زنان بوده و 6 بار با موفقیت از جایگاه خود دفاع کرد. دوران حرفه‌ای او اگر چه با چند شکست پیاپی به پایان رسید، اما رکورد او هنوز هم یکی از بهترین رکورد‌ها در UFC است.


    2-کریس سایبرگ

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    کریستین جاستینو ونانسیو که بیشتر با نام کریس سایبرگ شناخته می‌شود بهترین مبارز زن دسته پر وزن تاریخ این ورزش است. سایبرگ بعد از پیروزی‌اش با ضربه فنی در سال 2009 در برابر جینا کارانو به اوج رسیده و نام خود را به عنوان یکی از قدرتمندترین و ترسناک‌ترین مبارزان این ورزش ثبت کرد. بعد از باخت در اولین مسابقه حرفه‌ای، این ستاره دسته پر وزن 20 مسابقه بعدی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته و از نوامبر 2005 تا مارس 2018 بدون شکست باقی ماند.

    در کنار جینا کارانو، او رقبای قدرتمندی مانند هالی هولم، مارلوس کوئنن (دو بار) و تونیا اوینگر را نیز شکست داده است. موضوع جنجالی در مورد این مبارز این است که در سال 2011 آزمایشات نشان داد که او از ماده تقویتی و ممنوعه استانوزولول پیش از مبارزه‌اش با هیروکو یاماناکا استفاده کرده است، اما او توانست نام خود را از این اتهامات و اتهام مشابه دیگری که در سال 2016 علیه او مطرح شد پاک کند. تا باخت اخیرش در برابر آماندا نونس، سایبرگ ترسناکترین مبارز زن در هنر‌های رزمی مختلط برای بیش از یک دهه بود.


    1- آماندا نونس

    بهترین مبارزان زن در تاریخ مسابقات رزمی MMA

    هر کسی که از دیدن نام آماندا نونس در رتبه اول این فهرست تعجب کرده است اخیراً مسابقات هنر‌های رزمی مختلط را دنبال نکرده است. از لحاط رقبای قدرتمندی که در برابر او تسلیم شده اند، نونس حیرت انگیزترین رزومه را در MMA زنان دارد. در هنگام نوشتن این مقاله، این مبارزه 31 ساله برزیلی کمربند‌های قهرمانی خروس وزن و پر وزن UFC زنان را توأمان در اختیار داشته و اولین مبارز زنی است که توانسته دو مقام قهرمانی را در دو کلاس وزنی مختلف در اختیار داشته باشد. در طی 6 مبارزه اخیرش، نونس مبارزان شناخته شده‌ای مانند والنتینا شوچنکو (دو بار)، میشا تیت، روندا روزی و کریس سایبرگ را شکست داده است.

    او کار تمامی این رقبا، به غیر از شوچنکو، را در همان راند اول مبارزه تمام کرده است. او از سال 2014 تاکنون شکستی در کارنامه خود ندیده است و رکورد کلی او اکنون 17 پیروزی در برابر 4 شکست است. او در آخرین مبارزه خود که اوایل ماه جاری برگزار شد بار دیگر در همان راند اول هالی هولم را ناک اوت کرده و از مقام قهرمانی خود دفاع کرد.

    منبع: whatculture




موضوع مطلب :

برتینو ساخت کجاست

برتینو ساخت کجاست

معرفی برند برتینو

برتینو

برتینو

 

 

مقدمه

امروزه نیاز به لوازم خانگی بادوام و با کیفیت نیاز هر مشتری است که با خرید اینگونه وسایل، به دنبال آسایش و ارامش در منزل خود است. این نیاز به خاطر این است که به طور روزانه از این وسایل استفاده می شود و مشتری انتظار دارد به ازای هزینه ای که می کند کالاهای بادوام و با کیفیتی داشته باشد. لوازم خانگی امروزه یکی از مهمترین ملزومات هر زندگی و خانه است. برتینو با وجود رقبای قدرتمند در بازار ایران، پا به تولید و فروش صنعت لوازم خانگی گذاشت و با شعار کیفیت در کنار قیمت مناسب و بهترین خدمات پس از فروش، کار خود را شروع کرد.

کیفیت: برای اینکه شعار کیفیت را جامه عمل بپوشاند محصولات خود را تماماً با ماشین آلات وارد شده از کشور ایتالیا و آلمان تولید می کند و قطعاتی که در محصولات خود استفاده می کند، از کشور کره جنوبی، ترکیه، ایتالیا و برترین تولید کنندگان ایرانی تهیه شده است.

قیمت: برتینو محصولات خود را با قیمتی کمتر از برندهای معروف بازار عرضه می کند. به دلیل اینکه از نیروی کار متخصص ایرانی و بهترین سیستمهای تولیدی بهینه شده استفاده می کند، قیمت تمام شده محصول کاهش پیدا کرده و قیمت نهایی محصول قابلیت رقابت با برندهای معروف وارداتی را دارد. سعی کرده ایم برای تمامی طبقات جامعه محصول درخور نیازشان را در سبد محصولاتمان داشته باشیم.

خدمات پس از فروش: بعد از فروش، کار ما تمام نمی شود و اتفاقا مرحله مهم تری آغاز می شود. برای اینکه به مشتری اطمینان دهیم که برتینو بعد از خرید هم در کنار وی خواهد بود، مرکز خدمات پس از فروش تینو سرویس را با بزرگترین شبکه نمایندگان در کل کشور (حتی روستاها و شهرهای کوچک) و بهره گیری از سیستمهای اطلاعاتی پیشرفته ایجاد کرده ایم تا در کوتاه ترین زمان بهترین خدمات را به مشتری ارائه نماییم. نظرسنجی بعد از هر گونه ارائه سرویس از مشتری انجام می شود و با تلاش و کوشش پرسنل برتینو توانسته ایم نمره بالای 95% رضایتمندی مشتری را کسب نماییم.

 

تاریخچه برتینو

مجموعه پارس ریتون با اتکا به تجربه ارزشمند خود در توزیع عمده لوازم خانگی در سطح کشور بعد از 15 سال تصمیم گرفت وارد عرصه تولید لوازم خانگی شود . این مجموعه که با 15 پرسنل شبکه توزیع قدرتمندی در زمینه واردات و توزیع لوازم خانگی داشت . تولد برتینو با ثبت برند برتینو در سال 1392 انجام شد. برتینو از ابتدا قدمهای خود را محکم برداشت و با جذب نیروی انسانی متخصص و مذاکره با شرکتهای خارجی و داخلی برای تهیه ماشین آلات تولیدی و تهیه قطعات با کیفیت، این برند را در سال 1393 تولید و به بازار عرضه کرد. در ابتدا محصولات تولیدی شامل اجاق گاز و یخچال فریزر می شد ولی به مرور زمان تنوع محصولات و مدلها رشد کرد.  

 

قطعات مورد استفاده در محصولات

هامنطور که گفته شد برتینو شعار خود را بر پایه کیفیت قرار داده است. از اینرو، بدیهی است که باید قطعات مورد استفاده در محصولاتش با کیفیت برتر باشند. برتینو طی 3 سال مذاکرات طولانی با شرکتهای تولید کننده قطعات لوازم خانگی از جمله کره جنوبی، ترکیه، ایتالیا، آلمان و روسیه انجام داد و موفق شد با چندین شرکت از بهترین تولید کنندگان آنها قرارداد همکاری تامین قطعه ببندد. همچنین در سطح کشور نیز با استفاده از اطلاعاتی که طی 15 سال از تولیدکنندگان لوازم خانگی به دست آورده بود و مذاکرات مجدد، برترین تولید کنندگان داخلی (مثل ورق، ولوم گاز، دستگیره درب یخچال و …) را پیدا کرد و با آنها قرارداد همکاری بست.

ماموریت برتینو

ماموریت برند در منشور سازمانی اش از همان ابتدا در قالب یک برنامه استراتژیک بلند مدت مشخص شده است. برتینو سعی دارد با ارائه محصولات با کیفیت، مونتاژ آنها در داخل کشور برای اشتغال زایی برای جوانان لایق و متخصص و کسب رضایت حداکثری مشتریان از استفاده از یک برند معتبر لوازم خانگی، ماموریت خود را به انجام رسانده و هدفهای بالاتری را دنبال نماید. در ضمن برتینو در حال ورود به بازارهای صادراتی جدید مثل عراق و ارمنستان و پاکستان است.

 

محصولات برتینو

برتینو محصولات متنوعی از لوازم خانگی را تولید میکند. این محصولات عبارت است از:

همانطور که ذکر شد در ابتدا با لوزام خانگی سنگین شروع کردیم و در حال حاضر تنوع های مختلفی از لوزم خانگی کوچک نیز در حال اضافه شدن به سبد محصولات برتینو است.

سعی نموده ایم در هر دسته محصول، انواع مدلها برای تمامی سلیقه ها تولید شود تا به سلیقه های مختلف مشتریان پاسخ داده شود. با وجود طیف وسیعی از وسایل خانگی برقی، به مرور زمان محصولات بیشتر را تحت نام برتینو به بازار عرضه خواهیم کرد.

 

ضمانت نامه با عنوان تینو سرویس

همانطور که ذکر شد بعد از فروش کار ما تمام نشده و مرحله جدیدی از خدمت دهی به مشتری آغاز می شود.  یک محصول با کیفیت مطمئنا یک ضمانت نامه معتبر نیز میخواهد تا اعتماد حداکثری مشتری را جلب نماید.

ضمانت نامه های تینو سرویس روی هر محصول از لحاظ زمان تفاوت دارد ولی از لحاظ کیفیت ارائه خدمات فرقی ندارد. ضمانت نامه هایی که تینو سرویس ارائه می دهد شامل:

  • تضمین بهترین خدمات در کوتاه ترین زمان
  • گارانتی VIP برتینو
  • ضمانت کیفیت برتر

برتینو علاوه بر اطمینان از کیفیت خودش که این اطمینان را با دادن ضمانت کیفیت نشان می دهد، بر خدماتی که ارائه می دهد نیز بسیار مطمئن است. این یعنی یک مشتری از لحظه ورود به فروشگاه تا بعد از خرید و تا زمانی که نیاز داشته باشد. برتینو تضمین میدهد همواره کنارش بایستد و از محصول خود مراقبت کند.

تضمین اختصاصی

 
برتینو برای انواع محصولات خود ، ضمانت های مختلفی ارائه کرده است:
 
  • محصولات برودتی سرمایشی وارانتی پنج ساله بدون قید و شرط کمپرسور و 2 سال گارانتی و 10 سال تضمین تامین قطعات
  • محصولات گازسوز ازجمله اجاق گاز 2 سال گارانتی و 60 ماه تضمین تامین قطعات
  • محصولات شوینده ، ماشین لباسشویی و ظرفشویی وارانتی 144 ماهه بدون قید و شرط  موتور و دو سال گارانتی و 60 ماه تضمین تامین قطعات 
  • دوازده سال تعویض موتور به نوعی کیفیت موتور را مادام العمر جلوه می دهد. این ضمانت یعنی خرید بی دغدغه برای یک زندگی راحت.

فروش اقساطی، طرحی برای نیاز امروز

امروزه با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور مسلما نمی توان انتظار داشت که یک خانواده ایرانی با سطح درآمد متوسط بتواند به سادگی لوازم خانگی مورد نیاز خود را تهیه نماید. از طرفی قیمت برند های خارجی با افزایش قیمت دلار روز به روز افزایش می یابد. بنابراین برتینو برای یافت راه حلی برای کمک به مشتریان عزیز با برخی از بانک های کشور که کارت های اعتباری خرد ارائه می دهند قراداد همکاری بسته است. نحوه استفاده از این طرح های به این گونه است که با تشکیل پرونده نزد بانک یک کارت خرید به شما ارائه می شود که با استفاده از آن می توانید در فروشگاه های طرف قرارداد بانک اقدام به خرید کالا نمایید و اقساط آن را به بانک پرداخت نمایید.

 

سهولت در دریافت خدمات پس از فروش

یکی از مشکلات مشتران در استفاده از گارانتی، نحوه رسیدگی و انجام تعهدات تضمین شده توسط شرکت گارانتی کننده است. برتینو با مکانیزه کردن روند رسیدگی به خدمات مشتریان خود در سایت خود، توانسته کلیه مراحل ثبت درخواست و دریافت خدمات را الکترونیکی نماید. یعنی اگر مشتری نیاز داشته باشد از گارانتی خود استفاده کند، دیگر لازم نیست ساعت ها وقت و هزینه صرف کند تا به نمایندگی برود. کافیست تنها با ثبت درخواست خود در سایت برتینو یا تماس با کارشناسان شرکت، منتظر باشد تا تمام مراحل خود به خود انجام گیرد. تمام این تمهیدات برای سهولت کار مشتری و مشتری مداری انجام گرفته است. 

 

برتینو در همه جا آماده خدمت

برتینو در بسیاری از شهر های بزرگ و کوچک ایران، و حتی در بسیاری از روستا ها دارای نمایندگی است. این یعنی، محصول خوب را دیگر لازم نیست در مراکز استان ها جست و جو کرد. تمام این نمایندگی ها زیر نظر دفتر مرکزی شرکت در اصفهان هستند. این یعنی تمام فعالیت ها، نحوه فروش، پیگیری، خدمات پس از فروش و نحوه برخورد با مشتری در این نمایندگی ها توسط دفتر مرکزی رصد می شود. تمام این عوامل باعث شده تا با افتخار اعلام کنیم که 95 درصد مصرف کنندگان از برند برتینو اعلام رضایت کرده اند.

 برتینو ساخت کجاست

تابلوی افتخارات برتینو

در طی دهه اخیر برتینو به پاس شایستگی خود در زمینه های مختلف تولید، مشتری مداری، خدمات پس از فروش عالی و .. توانسته تقدیر نامه هایی را از مراجع مختلف کشور کسب نماید.از آن جهت این تقدیرنامه ها و گواهینامه ها می تواند گواه بر عمل برتینو باشد که این گواهینامه ها توسط داوران و کارشناسان حرفه ای می باشد که مسلما بدون آزمایش و تست محصولات به هیچ عنوان این گواهینامه ها را صادر نمی کنند. تنها چند نمونه از افتخارات برتینو در زیر ذکر شده است:

انتخاب و خرید راحت

در دنیای امروزه تکنولوژی با سرعت بسیار بالای در حال پیشرفت است، برتینو نیز سعی کرده همگام با این رشد حرکت نماید. با ارائه بستر مناسب اینترنت و گوشی های هوشمند و رایانه های پرسرعت، برتینو بخش اعظم فروش خود را از طریق اینترنتی به انجام می رساند. در فروشگاه اینترنتی آسان جهاز که متعلق به مجموعه برتینو می باشد، علاوه بر محصولات برتینو، انواع محصولات لوازم خانگی عرضه شده است. این سایت با آدرس https://asanjahaz.com/  در دسترس همگان قرار گرفته است.شایان ذکر است که این سایت دارای نماد اعتماد الکترونیک دوستاره ، نشان ملی ثبت رسانه های دیجیتال و عضو اتحادیه کسب و کار مجازی کشور می باشد.  بنابراین به راحتی می توان به این سایت اعتماد و از آن خرید کرد.

کلمات کلیدی :

لوازم خانگی برتینو ، یخچال برتینو ،اجاق برتینو ، لباسشویی برتینو، ظرفشویی برتینو




موضوع مطلب :

گرمازدگی کودکان؛ چه بنوشند و چه بپوشند؟


 

  • گرمازدگی کودکان؛ چه بنوشند و چه بپوشند؟

    886000

    26 تیر 1398 - 09:03

    2789 

    روزنامه شهروند: خطر گرمازدگی را جدی بگیرید؛ شرایط آب و هوایی خاص یعنی گرمای شدید و دمای زیاد هوا، رطوبت بالای محیط و ‏وزش باد‌های سنگین در هوای گرم می‌تواند افراد را در معرض گرمازدگی قرار دهد.

    به‌طور طبیعی بدن انسان زمانی که با گرما ‏مواجه می‌شود برای پیشگیری از گرم شدن شدید دمای داخلی خود، واکنش دفاعی تعریق را انجام می‌دهد. سیستم دفاعی بدن از ‏طریق عرق کردن سعی در دفع حرارت داخلی و خنک کردن اندام‌ها و سیستم‌های درونی بدن می‌کند.

    با این حال زمانی که ‏دمای هوا گرم‌تر از حد طبیعی و نرمال شود، عمل تعریق به خوبی صورت نمی‌گیرد. در رطوبت بالای هوا، بدن شروع به داغ شدن ‏درونی می‌کند و کم‌کم شخص وارد فاز گرمازدگی می‌شود.

    مشکل گرمازدگی در همه افراد می‌تواند اتفاق بیفتد؛ اما کودکان و ‏سالمندان به دلیل ضعف قوای دفاعی بدن بیشتر در معرض بروز گرمازدگی هستند.

    کودکان در گرما چه بنوشند و چه بپوشند؟

    همچنین افرادی که دارای شغل‌هایی هستند ‏که تایم زیادی را مجبورند بیرون از خانه و در هوای گرم و آفتاب شدید نیز باشند نیز ممکن است ناگهان و بدون آن‌که متوجه باشند ‏دچار گرمازدگی شوند. متاسفانه در روز‌های اخیر خبر تاسف بار مرگ کودک 6 ساله در قم به دلیل گرمازدگی را داشتیم ‏که شاهدی بر خطر جدی گرمازدگی برای کودکان است. خبر مربوط به کودکی می‌شود که به دلیل ماندن حدود 6 ‏ساعت در خودرو، گرمازده شد و باوجود تلاش پزشکان برای احیای علایم حیاتی، به دلیل این‌که زمان طولانی در گرمای شدید ‏قرار گرفته و تقریبا تمام اعضای داخلی بدنش دچار اختلال شده بود، بعد از 3روز جان خود را از دست داد‎. ‎‏

    همچنین خبر ‏دیگری که در روز‌های قبل آمد مبنی بر مرگ ناگهانی یک راننده کامیون در گرمای بندر امام خمینی (ره) بود که شاهد دیگری برای جدی ‏گرفتن خطر گرمازدگی در مناطق گرم و برای افرادی است که مدت طولانی را در فضای بیرون از خانه مشغول کار هستند. در ‏همین راستا نکات مهم مربوط به علایم گرمازدگی در کوکان و نحوه مراقبت از آن‌ها در مقابل گرما را از زبان دکتر غلامرضا ‏عنایت می‌توانید بخوانید.

    پیشگیری بهتر از درمان است

    از بردن کودکان به محیط‌های گرم خودداری کنیم. در روز‌های گرم حتما خود و کودکان‌تان از مایعات بیشتری استفاده کنید، این مایعات ممکن است آب یا آبمیوه‌های طبیعی و میوه‌های مختلف مانند هندوانه و خربزه که سدیم و پتاسیم بالا دارند، باشد. با این میوه‌ها می‌توانید تا حدودی الکترولیت‌های ازدست‌رفته بدن را جبران کنید و مانع از گرمازدگی شوید.

    در سایه باشید و از فضا‌های بسته و گرم اجتناب کنید. گاهی اوقات ممکن است به دلیل کارکردن بشدت سرگرم باشید و محیط اطراف نیز گرم باشد، در این حالت بدون آن‌که خودتان متوجه شوید، بدن آب خود را از دست می‌دهد و دچار اختلالات الکترولیتی می‌شود و یک‌مرتبه احساس می‌کنید دچار سردرد شده‌اید. این سردرد می‌تواند نشانه گرمازدگی باشد؛ بنابراین باید این علایم را جدی گرفت.

    برای این‌که کودکان دچار گرمازدگی نشوند، به آن‌ها آموزش دهید که در هوای آفتابی و گرم هنگام فعالیت و بازی و قبل از آن، مقدار فراوانی آب بنوشند، حتی اگر احساس تشنگی نداشته باشند. از لباس‌هایی با رنگ‌های کرم یا رنگ‌های روشن استفاده کنند و پوشش زیاد نداشته باشند. فعالیت فیزیکی شدید در فضای بیرون را محدود به زمان قبل ازظهر و بعد از ساعت 6 قرار دهید. به کودک آموزش دهید در صورت احساس گرمازدگی به جای خنک بیاید. همواره در گردش‌های بیرون منزل، آب کافی و بهداشتی همراه داشته باشید. مصرف میوه‌ها وسبزی‌ها نیز به دلیل داشتن آب فراوان توصیه می‌شوند.

    اولین علامتی که در کودکان نشان‌دهنده گرمازدگی است، احساس خشکی در دهان و تعرق شدید در کودک است. پس از آن کودک دچار بی‌حالی می‌شود و طراوت خود را از دست می‌دهد. مخاط‌ها خشک می‌شود و کودک ممکن است دچار استفراغ شود. با مشاهده این علایم، باید فورا کودک را به مکان خنک ببرید و اگر کولر در دسترس شماست، در مقابل آن قرار دهید، اگر به کولر دسترسی ندارید، کودک را پاشویه کنید و جلوی پنکه و کوران باد قرار دهید. همچنین اگر کودک هوشیار است، مایعات به او بدهید.

    کودکان در گرما چه بنوشند و چه بپوشند؟

    اقدامات اولیه در گرمازدگی شدید و از دست دادن هوشیاری

    کودک را به محل سایه منتقل کنید، اما مایعات به او نخورانید. والدین نباید یکدفعه به کودک مقدار زیادی آب خالص بنوشانند، زیرا یکباره آب وارد سلول‌های مغز می‌شود و ممکن است مشکلات دیگری در پی داشته باشد. اگر کودک شیرخوار است، بهترین نوشیدنی برای رفع کم‌آبی بدنش شیر مادر است، در غیر این صورت برای رفع گرمازدگی باید محلول ORS یا مخلوطی از آب و شکر یا آب‌نمک یا دوغ به او داد و از دادن آب خالص اجتناب کرد، سپس لباس‌های کودک را از تنش خارج کنید و او را در یک محل خنک بخوابانید.

    اگر خارج از منزل در زیر آفتاب قرار دارید، یک محل سایه بیابید یا او را به یک محل خنک منتقل سازید. درمدتی که منتظر آمبولانس هستید، بدن او را با اسفنج یا پارچه نرمی که به آب سرد آغشته کرده‌اید، ماساژ داده او را جلوی پنکه بگذارید. می‌توانید از یک پنکه برقی استفاده کنید یا او را باد بزنید.

    با او صحبت کنید و سعی کنید آرامش کنید. به او چیزی ننوشانید و علیرغم آن که ممکن است وسوسه شوید به او استامینوفن بدهید، باید بدانید که استامینوفن افزایش درجه حرارت بدن در اثر گرمازدگی را برطرف نمی‌کند. اگر کودک شما تنها علایم افزایش درجه حرارت بدن را دارد، ولی دچار گرمازدگی نشده است، او را به داخل منزل و درصورت امکان به اتاقی ببرید که کولر داشته باشد. مقدار زیادی شیر به او بخورانید و اگر 4 ماه یا بیشتر دارد، کمی آب نیز به او بدهید. می‌توانید از حمام سرد نیز استفاده کنید. در تمام طول روز او را داخل منزل نگه دارید. اگر به نظر نمی‌رسد که علایمش سریعا برطرف شود، به بخش اورژانس یا پزشک مراجعه کنید.

    گرمازدگی چیست و چگونه رخ می‌دهد

    پدیده گرمازدگی به این صورت رخ می‌دهد که، ممکن است افراد بالغ برای مدت طولانی در معرض هوای گرم با دمای حدودی 38 تا 40 درجه یا بیشتر قرار گیرند و بدون آن‌که خود متوجه باشند، دچار گرمازدگی شوند. از طرفی براساس فعل و انفعالاتی که در بدن وجود دارد، گرما ایجاد می‌شود؛ انسان باید گرمای بدن خود را از دست بدهد. اگر چنین گرمایی در بدن بماند و محیط اطراف نیز گرم باشد، انسان با تبخیر آب بدن، خود را خنک می‌کند. درصورتی که گرمای هوا همچنان ادامه داشته باشد و آب بدن نیز برای مدت طولانی از بین برود، بدن دچار کم‌آبی و در نتیجه گرمازدگی در فرد می‌شود؛ بنابراین گرمازدگی در اثر ازبین‌رفتن مایعات بدن به وجود می‌آید. یکی از راه‌هایی که برای مقابله با گرمازدگی باید انجام داد، آن است که همواره آب بدن را تأمین کرده و از مایعات بیشتری در روز‌های گرم استفاده کنید، همچنین باید بتوانید خود را خنک نگه دارید.

    در کودکان و افراد مسن ازدست‌دادن آب زودتر اتفاق می‌افتد، اما ممکن است دیرتر متوجه آن شوند. کودکان ممکن است نگویند تشنه هستند یا دیر‌تر ابراز تشنگی کنند و همچنین افراد مسن نیز به همین شکل هستند، بنابراین کودکان و میانسالان نیاز به مراقبت‌های بیشتری دارند.

    زمانی که 2‌درصد از آب بدن در اثر گرما از دست برود، فرد احساس تشنگی می‌کند؛ بنابراین احساس تشنگی نشانه آن است که فرد میزان زیادی آب از دست داده است. به همین دلیل توصیه می‌شود پیش از آن‌که دچار تشنگی شوید، مقدار زیادی آب بنوشید.

    کودکان در گرما چه بنوشند و چه بپوشند؟

    چگونه از کودک خود در مقابل گرما محافظت کنید؟

    ‏ کودکان یا نوجوانان زیادی هستند که در هوای گرم تابستان در فضای باز و زیر آفتاب بازی و ورزش می‌کنند. چنین شرایطی ‏خطر از دست رفتن آب و املاح بدن را بر اثر گرمازدگی زیاد می‌کند؛ گرمازدگی‌ای که خود را با علایمی، چون گرفتگی عضلات در ‏ساق پا، شانه یا شکم، خستگی، بی‌حالی و غش در اثر گرما نشان می‌دهد. در حالی که گرمازدگی از آن بیماری‌هایی است که ‏عوارض ناشی از آن با کمک روش‌های ساده قابل کنترل و درمان است، اما اگر در کودکان بی‌اهمیت تلقی شود، می‌تواند اثرات ‏جدی و خطرناک داشته باشد.

    این موضوعی است که والدین باید به‌خوبی مراقب صدمات ناشی از آثار جانبی گرم‌ترین ‏فصل‌سال باشند. کودکان در مقایسه با بزرگسالان نسبت به آسیب گرمایی حساس‌ترند، زیرا سطح بدنشان نسبت به توده بدنی ‏بیشتر است و گرمای بیشتری نسبت به هر کیلوگرم وزن خود تولید می‌کنند. به بیان دیگر، میزان تعریق در بچه‌ها و پاسخ به ‏تشنگی در کودکان کمتر بوده و ممکن است طی فعالیت به میزان کافی آب مصرف نکنند. این عوامل موجب شده سریع‌تر در ‏معرض گرمازدگی قرار گیرند‎. ‎

    کودکان خسته و بی‌حال از گرما

    علایم گرمازدگی را هر پدر و مادری باید بشناسد و در صورت مشاهده این نشانه‌ها در فرزندش اقدامات لازم را برای رفع آثار ‏گرمازدگی انجام دهد. این علایم عبارتند از: تشنگی، خستگی، بی‌قراری، برافروختگی صورت، تعریق و گرفتگی عضلانی که در ‏صورت ادامه یافتن به سردرد، تهوع، استفراغ، سرگیجه، اختلال تعادل و درنهایت اختلال هوشیاری و هذیان منجر می‌شود‎.

    کودکان در گرما چه بنوشند و چه بپوشند؟

    نگذارید نوزادتان گرمازده شود

    اگر نوزادی در منزل دارید باید دمای اتاق را در فصل گرم تابستان، بین 22 تا 26 درجه تنظیم کرده و از بیرون بردن او نیز در ‏روز‌های گرم تابستان تا حد امکان پیشگیری کنید‎. ‎‏ همچنین از قراردادن شیرخوار در خودرو به تنهایی به‌طور جدی خودداری ‏کنید. در صورت ضرورت خروج کودکان از منزل در روز‌های گرم باید به آنان میزان کافی مایعات خنک بنوشانید. لباس‌های ‏روشن، سبک و نخی آزاد به آنان بپوشانید‎. ‎فراموش نکنید که محدودیتی در زمینه حمام کردن کودک و شیرخوار در تابستان ‏وجود ندارد و می‌توان حتی هرروز این کار را انجام داد‎.

    خوراکی‌های تابستانه به کودکان بدهید

    در فصل تابستان با توجه به گرم بودن هوا نخستین و مهمترین نکته مصرف آب کافی است که برای تأمین آب بدن کودکان می‌توان ‏از آبمیوه طبیعی براساس ذائقه کودک استفاده کرد. استفاده از آبمیوه طبیعی تهیه شده در منزل از قبیل آب طالبی و آب ‏هندوانه بهترین نوشیدنی برای جایگزینی آب است. انواع میوه‌های تابستانه از قبیل هندوانه که‌درصد بالایی آب دارد و با توجه به ‏شیرین بودن مورد پسند بسیاری از کودکان است نیز توصیه می‌شود، اما از مصرف غذا‌های چرب و سنگین باید پرهیز کرد‎.

    کودکان در گرما چه بنوشند و چه بپوشند؟

    کودک را هرگز داخل اتومبیل تنها نگذارید

    اگر کودک را مدت طولانی در محیط گرم اتومبیلی که تهویه مناسبی هم نداشته باشد، بگذارید ممکن است کودک دچار شوک و ‏گرمازدگی شود. حتی در چنین شرایطی احتمال دارد که علایم مغزی و اختلال هوشیاری در وی پدیدار و دچار تشنج شود. در این ‏صورت باید کودک را به‌سرعت به محیط خنک با تهویه مناسب منتقل کرد و پاهایش را از سطح بدنش بالاتر قرار داد و به مرکز ‏منتقل کرد‎.

    در هنگام سفر و بازی بیشتر مراقب کودکان باشید

    در فصل تابستان و در ساعات گرم روز تا حد امکان از مسافرت و بودن در هوای گرم اجتناب کنید. همچنین هنگام ظهر و در راه ‏در مکانی خنک‌تر توقف کنید. در طول سفر مایعات و میوه نیز به کودک بدهید. گرمازدگی ممکن است به صورت ناگهانی رخ ‏دهد و شما متوجه آن نشوید. ‏

    در ساعات گرم روز به هیچ وجه کودکان نباید در محیط‌های خارج از خانه بازی کنند، هرچند معمولا پدر و مادر‌ها اجازه بازی به ‏کودکان خود را نمی‌دهند، اما باید بازهم بیشتر مراقب آن‌ها باشند. در مناطق و استان‌های جنوبی و گرم نیز به دلیل آن‌که در شب ‏نیز هوا گرم است، باید همواره از کودکان مراقبت کرد. ‏




موضوع مطلب :

<   <<   16   17   18   19   >   
 
وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 10
بازدید دیروز: 27
کل بازدیدها: 4151247544