سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مطالب اینترنتی
 

 

فروشگاه اینترنتی شیک فام

امروزه با گسترش اینترنت، فروشگاه های مجازی زیادی در بستر مجازی در زمینه فروش کالا و معرفی خدمات فعالیت می کنند که فرآیند خرید را برای مشتریان عزیز بسیار آسان کرده اند ولی متاسفانه بسیاری از افراد سودجو با تاسیس فروشگاه های مجازی نامعتبر و فروش محصولاتی نامرغوب و تقلبی به دنبال سر کیسه کردن جیب مردم هستند بنابراین اگر شما به خرید اینترنتی علاقمند هستید اولین نکته انتخاب و خرید از یک فروشگاه آنلاین معتبر است.

فروشگاه اینترنتی شیک فام یکی از معتبرترین فروشگاه های آنلاین می باشد کهفعالیت خود را در زمینه فروش انواع لوازم آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، لوازم شخصی برقی، محصولات آقایان، لوازم آرایشگاهی و ... از سال 1384 آغاز کرده است. شیک فامعلاوه بر ارائه محصولاتی اصل و سهولت بخشیدن به فرآیند خرید و ارسال محصولات در کوتاه ترین زمان به نقاط مختلف ایران مزایای بی شماری رابرای مشتریان به همراه دارد که در ادامه این مزایا را بیان می کنیم.

درباره شیک فام

 

·        حق انتخاب بیشتر

در فروشگاه اینترنتی شیک فام به صورت کاملا هوشمندانه محصولات براساس نوع کاربرد در دسته های گوناگون قرار داده شده اند و شما به سرعت می توانید به محصول موردنظرتان دسترسی پیدا کنید، هم چنین تنوع محصول به قدری بالا است که شما حق انتخاب بیشتری براساس سلیقه، نوع نیاز و توان مالی خود خواهید داشت.

·        به روز و اصل بودن محصولات

هر روزه شاهد ورود محصولات جدید لوازم آرایشی، لوازم بهداشتی، انواع عطر و ادکلن، لوازم آرایشگاهی ... در بازار هستیم، آیا شما هم فردی به روز بوده و دوست دارید با متد روز پیش بروید؟ شیک فام محصولاتی کاملا جدید از برندهای معتبر داخلی و خارجی را جمع آوری و در ویترین فروش خود قرار داده است.

·        مقایسه و بررسی کالاها در کوتاه ترین زمان

با ورود به دسته مورد نظرتان برای مثال عطر زنانه، به سرعت انواع مدل های عطر و ادکلن زنانه از برندهای گوناگون برای شما نمایش داده می شود که در زیر هر یک از محصولات قیمت روز درج شده است از این رو با یک نگاه کلی به سرعت می توانید محصولات را از لحاظ قیمت و ظاهر مقایسه و بررسی کنید و به سرعت محصول مورد نظرتان را بیابید. در شیک فام جهت یافتن محصولی خاص و جستجویی دقیق تر، فیلترهای گوناگونی نظیر برند، قیمت و ... در قسمت راست صفحه محصولات قرار داده شده است.

·        تضمین مناسب ترین قیمت

تمامی قیمت های فروشگاه شیک فام براساس نوسات بازار درج شده است و هم چنین ما تضمین می کنیم که این قیمت ها بهترین و مناسب ترین قیمت ها می باشند.

·        دستری سریع به اطلاعات کامل محصولات

یک خرید مناسب، خریدی است که براساس نیازها و خواسته هایتان صورت بگیرید از این رو شیک فام با توجه به این موضوع اطلاعات جامع و کاملی از هر یک از محصولات را برای شما عزیزان ارائه می دهد برای دسترسی به این مزیت فروشگاه اینترنتی شیک فام کافی ست بر روی تصویر محصول و یا دکمه جزئیات بیشتر درج شده در زیر محصول کلیک کنید تا به صفحه معرفی محصول منتقل شوید.

·        ضمانت اصالت کالا

تمامی محصولات موجود در شیک فام از اصالت کالا و گارانتی برخوردار هستند و از این رو خیالتان از اصل بودنشان راحت باشد و هم چنین کلیه استانداردها و مجوزهای لازم برای فروش را دارا می باشند.

·        روش های مختلف پرداخت

در فروشگاه اینترنتی شیک فام جهت سهولت بخشیدن به امر خرید اینترنتی تمامی راه ها و روش های پرداخت برای مشتریان عزیز ارائه شده است که شامل  پرداخت آنلاین، کارت به کارت،  واریز به‌حساب بانکی و پرداخت در محل می شود.

·        عودت و بازگشت کالا

رضایتمندی مشتریان و ارائه کالاهای با کیفیت و اصل از هدف های اصلی شیک فام است. از این رو در صورت مشاهده ایراد و یا اشکال فنی پس از تحویل گرفتن کالای مورد نظرتان امکان عودت و بازگشت کالا برای مشتریان عزیز وجود دارد. 

شیک فام راز زیبایی تو

 




موضوع مطلب :

مسابقه عجیب نشستن روی میله چوبی!


 

  • مسابقه عجیب نشستن روی میله چوبی!

    895320

    23 مرداد 1398 - 08:45

    2731 

    می‌گویند ورزش برای سلامتی مفید است، اما احتمالا منظورشان ورزش هلندی نشستن روی میله (Paalzitten) نیست. در این ورزش شرکت‌کنندگان واقعا ده‌ها ساعت روی تیرک چوبی می‌نشینند تا خسته شوند.

    برترین‌ها: می‌گویند ورزش برای سلامتی مفید است، اما احتمالا منظورشان ورزش هلندی نشستن روی میله (Paalzitten) نیست. در این ورزش شرکت‌کنندگان واقعا ده‌ها ساعت روی تیرک چوبی می‌نشینند تا خسته شوند.


    هیچکس نمی‌داند این ورزش دقیقا از کجا آمده، اما برخی منابع ادعا می‌کنند که از استان هلندی فریسلاند آمده، جایی که مردم محلی با اختراع ورزش‌هایی که شامل استفاده از اشیای روزمره می‌شود، سعی می‌کردند بی‌حوصلگی خود را سرکوب کنند. دقیقا معلوم نیست که چرا و چطور ممکن است این فکر به ذهن کسی خطور کند که ساعت‌ها نشستن روی میله چوبی بی‌حوصلگی را رفع می‌کند، اما این ورزش واقعا وجود دارد و هنوز هم گاهی در هلند برگزار می‌شود.


    تیرک‌های این ورزش معمولا در آب و در فاصله چند متری از یکدیگر قرار دارند، بنابراین اگر شرکت‌کنندگان از روی آن‌ها بیفتند آسیب نمی‌بینند. تیر‌ک‌های مدرن معمولا مجهز به صندلی و پشتی هستند بنابراین شرکت کنندگان زیاد اذیت نمی‌شوند. همچنین قوانین اجازه می‌دهد هرچند ساعت یکبار از توالت استفاده کنند.


    اما همیشه به این راحتی نبوده است. در اوایل دهه 1970 شرکت‌کنندگان اجازه نداشتند به هیچ وجه تیرک خود را ترک کنند. حتی در این شرایط سخت هم، در جام جهانی پالیزتن در سال 1972، یک نفر توانست 92 ساعت پیاپی روی تیرک بنشیند.


    این ورزش هنوز وجود دارد، اما چون تماشای آن هیجان انگیز نیست، بیشتر یک جاذبه گردشگری به حساب می‌آید تا یک ورزش تماشایی. به دلایل بدیهی، افراد کمی حاضرند روزها بنشینند و منتظر بمانند تا نفر اول این مسابقه بالاخره از تیرک پایین بیاید و برنده شود.


    این ورزش کسل‌کننده الهام‌بخش یکی از بدترین فیلم‌های سینمایی هلند به نام «ورزشکار قرن» شد. فیلم ماجرای شرکت کننده‌ای است که از کودکی آرزو دارد رکورد 250 روز نشستن روی تیرک رابشکند. او حتی در حالی که روی تیرک چوبی نشسته پدر می‌شود و عشقش را از دست می‌دهد چون حاضر نمی‌شود برای کمک به او از مسابقه انصراف دهد. او در نهایت روی تیرک مسابقه پیر می‌شود و می‌میرد. این فیلم در سال 2006 نامزد بدترین فیلم و بدترین کارگردانی شد.

    منبع: odditycentral




موضوع مطلب :

شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛ چهره شایع


 

  • شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛ چهره شایع

    892307

    12 مرداد 1398 - 11:14

    7667 

    نوشته‌های طنزِ حاصل ذهن خلاق هموطنان ایرانی از ابتدای پیدایش sms و ایمیل تا به امروز در شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر، تلگرام و... حضور همیشگی و پررنگی داشته و دارند. سعی داریم در این سری مطالب گزیده‌ای از این نوشته‌ها را در اختیار شما قرار دهیم که امیدواریم مورد استقبال شما عزیزان قرار گیرد.

    برترین‌ها: نوشته‌های طنزِ حاصل ذهن خلاق هموطنان ایرانی از ابتدای پیدایش sms و ایمیل تا به امروز در شبکه‌های اجتماعی نظیر توئیتر، تلگرام و... حضور همیشگی و پررنگی داشته و دارند. بعید است که سوژه‌ای در صدر اخبار و صحبت‌های روز دنیا یا ایران باشد و مردم خلاق ما در راه طنازی و لطیفه‌سازی برای آن سوژه اقدامی نکرده باشند!

    سعی داریم در این سری مطالب گزیده‌ای از این نوشته‌ها را در اختیار شما قرار دهیم که امیدواریم مورد استقبال شما عزیزان قرار گیرد.

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

    از امروز در تمام فروشگاه های کشور :)))))‏

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

    چرخه زندگی دایناسورها

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

    نمایی از گاوصندوق های قدیمی

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

    بعد از دیدن شایع دیگه فقط مونده دیدن چهره این بانو

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

    ولی من انتظار نداشتم شایع صورت داشته باشه. فک می‌کردم جلوشم مثل پشتشه

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

     

    شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی؛

    وقتی بهم زنگ می‌زنه می‌گه نیم ساعت دیگه بیا بریم بیرون،اون وقت من هم گشنمه هم باید حموم برم




موضوع مطلب :

با توجه به افزایش مساحت شهر تهران تعمیر پکیج ایران رادیاتور غرب تهران همواره یکی از دغدغه های ساکنین محدوده غرب بوده است و نمایندگی تعمیرات ایران رادیاتور در غرب تهران بسیار از سوی غرب نشینان پایتخت استقبال گردید.

چرا تعمیرات پکیج ایران رادیاتور غرب تهران
شرکت ایران رادیاتور هم اکنون بزرگترین تولید کننده و عرضه کننده پکیج شوفاژ در کشور میباشد با توجه به اینکه بیشترین فروش محصول این شرکت در شهر تهران میباشد ارائه خدمات پس از فروش در شهری که طی کردن مسیر شرق به غرب آن (به دلیل بار ترافیکی شدید ) چندین ساعت به طول می‌انجامد کاریست بسیار دشوار و چاره کار تاسیس مراکز مختلف خدماتی در مناطق مختلف شهر تهران بوده است. تعمیرات پکیج ایران رادیاتور در غرب تهران توسط چند مرکز مختلف در غرب و شمال غرب تهران صورت می گیرد..

نمایندگی ایران رادیاتور غرب تهران
لازم به ذکر است که مراکز نمایندگی ایران رادیاتور غرب تهران زیر نظر مستقیم شرکت صورت می‌گیرد و در ضمن دارای یک شعبه در محدوده غرب تهران و یک شعبه در محدوده شهرک غرب و سعادت آباد میباشد.

02144570530 : غرب تهران

02188195425 : شهرک غرب

چرا تعمیرکار پکیج ایران رادیاتور غرب تهران ؟
تعمیرات پکیج ایران رادیاتور در غرب تهران به دلیل اهمیت زمان در زندگی امروزی یکی از بهترین انتخاب های مصرف کنندگان این محصول در غرب استان تهران میباشد.

کمی درباره غول تولیدکننده پکیج :
به جرات میتوان گفت گروه صنعتی ایران رادیاتور در حال حاضر بزرگترین تولیدکننده پکیج در کشور میباشد. که بیشترین سهم فروش در بین رقبای خود را دارد و از این برند ایرانی روزانه صدها پکیج فقط در شهر تهران نصب میگردد. با توجه به سابقه این شرکت در حال حاضر میلیون ها پکیج ایران رادیاتور در حال کار میباشد. و قاعدتا این حجم پکیج در سطح شهر تهران میباشد . بدیهی است سرویس دهی به این حجم از پکیج فقط در شهر تهران نیازمند مراکز متعددی میباشد. این مرکز نیز ارائه دهنده تعمیرات پکیج ایران رادیاتور غرب تهران میباشد که با همکاری تیمی از تعمیرکاران حرفه ای اقدام به سرویس دهی به مشترکین شرکت ایران رادیاتور نموده است.

همشهری گرامی که ساکن محدوده غرب و شمال غرب تهران میباشید در صورتیکه از پکیج ایران رادیاتور استفاده میکنید و در حال حاضر به مشکل برخورده است جهت اعزام تعمیرکار مجاز به محل شما در سریعترین زمان همین الان و در هر ساعت از شبانه روز با یکی از شماره های زیر تماس حاصل نمایید.



تعرفه تعمیرات پکیج ایران رادیاتور غرب تهران
هزینه انجام سرویس و نگهداری شوفاژ دیواری نرخ از پیش تعیین شده ای ندارد ولی این مجموعه این تضمین را دارد که هزینه ای که تعمیرکاران ما جهت انجام خدمات دریافت می‌کنند بسیار پایین تر از سایر تعمیرکاران خواهد بود. نظارت دقیق مدیریت مراکز تعمیرات غرب تهران بر فاکتورهای سرویسکاران امکان بالاتر از تعرفه گرفتن از مشتری را نخواهد گذاشت.

البته در صورتی که مشتری عیب بوجود آمده را به طور صحیح شناسایی کرده باشد حتی به صورت تلفنی و قبل از حضور تعمیرکار امکان استعلام قیمت وجود دارد.

پس الان متوجه لزوم مطالعه مقالات آموزشی را دانستید. حتی اکر با مطالعه مطالب این سایت موفق به رفع مشکل بوجود آمده نشدید با عیب یابی که انجام می‌دهید قبل از حضور تعمیرکار نیز امکان استعلام قیمت از اوپراتور وجود دارد.

کلیه تعمیرکاران محدوده غرب و شمال غرب تهران موظف می‌باشند که بابت هزینه ایاب و ذهاب در این مناطق هیچ گونه مبلغی را از مشتری دریافت نکنند.

مراکز ما در غرب تهران :

شهرک غرب – خیابان دادمان – خیابان درختی

021-88195425

محدوده غرب تهران

021-44570530

نمایندگی ایران رادیاتور غرب تهران
تعمیر انواع پکیج ایران رادیاتور در غرب استان تهران


پکیج ایران رادیاتور مدل L

پکیج ایران رادیاتور مدل M

پکیج ایران رادیاتور مدل BM

پکیج ایران رادیاتور مدل K

پکیج ایران رادیاتور مدل E

تعمیرات انواع پکیج فن دار {FF} و بدون فن {CF} ایران رادیاتور در غرب تهران

برای با انواع پکیج دیواری ایران رادیاتور آشنا شوید میتونید به آدرس سایت این شرکت مراجعه کنید. برای این منظور اینجا کلیک کنید

مطلبی تحت عنوان آموزش تعمیر پکیج ایران رادیاتور منتشر کردیم
نمایندگی خدمات پس از فروش ایران رادیاتور غرب تهران
ارائه خدمات ::



* برطرف نمودن کلیه ایرادات، سرویس و تعمیرات تخصصی انواع پکیج شوفاژ دیواری ایرانی و خارجی



* انجام سرویس های عمومی و تعویض یا تعمیر قطعات حین سرویس



* اسید شویی مدار گرمایش و آب گرم مصرفی و متعلقات مربوطه شامل یونیت رفت و یونیت برگشت و قطعات داخلی هر یک از آنها بصورت کامل

مطلبی قبلا تحت عنوان تعمیر پکیج غرب تهران منتشر کردیم


محدوده سرویس دهی :



همت غرب – دهکده المپیک – شهرک آزادی -تهرانسر- آزادی – طرشت – ستارخان – آریا شهر (صادقیه) – شهرزیبا – شهران –

آبشناسان- جنت آباد – شاهین – مرزداران – جلال – پونک – سیمون بولیوار- یادگار –

گیشا- شهرک غرب – سعادت آباد – شهرک راه اهن – دریاچه چیتگر و امیر کبیر – اکباتان . چهاردیواری – فرحزادی – درکه و …

در سال های اخیر به دلیل افزایش تعداد تعمیرکاران و عدم وجود تخصص این افراد به تعمیرات قطعات یدکی،

متأسفانه اکثراً در اولین برخورد با قطعات معیوب پکیج بدون تأمل اقدام به تعویض قطعه مورد نظر نموده

و در انتهای کار با تحویل چندین قطعه معیوب مشتری نگون‌بخت را متحمل پرداخت یک فاکتور سنگین می‌کنند.

متأسفانه تبعات همین رفتار غیر حرفه ای باعث سلب اعتماد مشتری از تعمیرکاران می‌شود.

مسلّماً نام اینگونه از افراد را تعمیرکار نمیشه نامید و عبارت ” تعویض کار” بیشتر برازندشون هست.

تعمیر پکیج ایران رادیاتور غرب تهران
نمایندگی ایران رادیاتور صادقیه
نمایندگی تعمیرات ایران رادیاتور در محدوده فلکه دوم صادقیه آماده ارائه خدمات و تعمیرات انواع پکیج ایران رادیاتور در غرب تهران میباشد . سرویس دهی به مشترکین ایران رادیاتور در صادقیه ، آیت‌الله کاشانی ، بلوار فردوس ، طرشت ، ستارخان ، مرزداران ، پیامبر ، و …

تلفن تعمیرکار 24 ساعته در محدوده های فوق : 09120974053

نمایندگی ایران رادیاتور در ستارخان
تعمیرات پکیج ایران رادیاتور در منطقه ستارخان و حومه حضور تعمیرکار در سریعترین زمان ممکن و کمتر از نیم ساعت پس از اولین تماس مشتری خواهد بود . هزینه ایاب و ذهاب در محدوده ستارخان و حومه به دلیل نزدیک بودن به محل نمایندگی رایگان محاسبه میشود .

جهت تعمیرات پکیج در ستارخان و حومه با تلفن : 09120974053 تماس بگیرید .

تعمیرات پکیج شبانه روزی
این مرکز با ارائه تعمیرات پکیج شبانه روزی اقدام به سرویس دهی به مصرف کنندگان انواع پکیج دیواری در شهر تهران نموده است. جهت استفاده از خدمات و تعمیرات پکیج 254 ساعته با یکی از شماره های ما تماس بگیرید.

 




موضوع مطلب :

مارک شاگال و نقاشی‌های خیال‌انگیزش


 

  • مارک شاگال و نقاشی‌های خیال‌انگیزش

    882559

    17 تیر 1398 - 09:01

    2955 

    وب‌سایت ایوار: مارک شاگال هنرمندی روسی-فرانسوی متولد بلاروس است که کارهایش بیشتر بر مبنای ارتباطات حسی شکل می‌گرفت و کمتر به خاطر اصول تصویری سنتی شناخته شده است.

    مارک شاگال در سال 1887 در بلاروس متولد شد و از همان اوایل کودکی به هنر علاقه نشان می‌داد. بعد از تحصیل در رشته نقاشی در سال 1907، روسیه را به قصد پاریس ترک کرد و در آنجا در میان جمعی از هنرمندان در حومه شهر به زندگی ادامه داد. شاگال تخیل شخصی و رویاگونه‌اش را با اشاراتی از فوویسم و کوبیسم ترکیب کرد که در آن زمان در فرانسه محبوبیت زیادی داشت و بیشتر آثار ماندگارش مانند «من و دهکده» (1911) را به همین شیوه کشید.

    برخی از این آثار در نمایشگاه‌های سالن مستقلان (salon des independants) به نمایش در آمدند. بعد از سفرش در سال 1914 به روسیه، به خاطر آغاز جنگ جهانی در کشورش گیر افتاد. در سال 1923 توانست به فرانسه برگردد، اما به خاطر فشار نازی‌ها مجبور به ترک کشور شد. مارک شاگال بعد از پناه بردن به آمریکا، قبل از بازگشت به فرانسه در سال 1948 مشغول طراحی لباس شد. سال‌های آخر عمرش را با گونه‌های جدیدی از هنر، تجربه و سفارش کار‌های متعددی با ابعاد بزرگ را دریافت کرد. شاگال در سال 1985 در سن پل دو وانس درگذشت.

    مارک شاگال و نقاشی های خیال انگیزش

    دهکده

    مارک شاگال و نقاشی های خیال انگیزش

    مارک شاگال در 7 جولای سال 1887 در جامعه‌ی کوچک حسیدی (Hassidic) که گروهی از یهودیان هستند، در بلاروس متولد شد. پدرش ماهی فروش بود و مادرش مغازه‌ای کوچک را اداره می‌کرد. او پایه‌ی ابتدایی‌اش را در یک مدرسه‌ی یهودی آغاز کرد و در آن‌جا عبری و کتاب مقدس آموخت. پس از گذراندن دوره ابتدایی در این مدرسه، او را در یک مدرسه عمومی روسی ثبت نام کردند. در همین دوره او به یادگیری اصول طراحی مشغول شد، اما شاید چیزی که اهمیت بیشتری داشت، جذب دنیای اطرافش بود که بعد‌ها به شکل تخیل، موضوع بسیاری از آثارش می‌شود.

    شاگال در سن 19 سالگی در یک مدرسه هنری کاملاً یهودی و خصوصی شرکت کرد و به‌طور رسمی آموزشش در نقاشی آغاز شد. او به مطالعه آثار هنرمند پرتره‌کار، «یهودا پِن» مشغول شد. هر چند بعد از چندین ماه مدرسه را ترک کرد و در سال 1907 به سن پترزبورگ رفت تا در «انجمن امپراطوری برای حفاظت از هنر‌های زیبا» به تحصیل بپردازد. سال بعد او در مدرسه سوانسِوا (Svanseva) ثبت نام کرد و تحت نظر طراح صحنه‌ای به نام لئون باکست (Léon Bakst) شروع به یادگیری مباحث هنری کرد. این تجربه‌ی اولیه بعد‌ها در حرفه شاگال اهمیت زیادی پیدا می‌کند.

    علی‌رغم این آموزش رسمی و محبوبیت فراگیر رئالیسم در روسیه در آن زمان، شاگال سبک خاص خود را پی‌ریزی کرد که بیشتر رویاگونه و غیر واقعی به نظر می‌رسید. مردم، اماکن و تصاویر خیالی به احساساتش نزدیک‌تر بودند. برخی از نقاشی‌های این دوره‌ی او «نامزد من با دستکش‌های سیاه» (1909) و «پنجره ویتبسک» (1908) هستند.


    لانه زنبور

    مارک شاگال و نقاشی های خیال انگیزش

    علی‌رغم رابطه عاشقانه با بِلا، در سال 1911 یک کمک هزینه از سمت «ماکسیم بیناوِر»، عضو مجلس روسیه و حامی هنر، به شاگال اجازه داد تا به پاریس نقل مکان کند. بعد از اقامت کوتاهی در محله مونپارناس، شاگال وارد اجتماعی هنری به نام «لاروش» یا لانه زنبور در حومه شهر شد و در آن‌جا در کنار هنرمندان نقاشی مانند «مودیلیانی»، «فرنان لژه» و شاعر معروف «گیوم آپولینر» کار کرد. تحت تأثیر سبک‌های فوویسم و کوبیسم که در آن زمان بسیار محبوب بودند، شاگال مجبور به روشن کردن پالت رنگی‌اش شد و سبکش بیش از پیش از واقعیت فاصله گرفت. «من و دهکده» و «تجلیل از آپولینر» از کار‌های اولیه پاریسی او هستند که گفته می‌شود موفق‌ترین آثارش بوده و نماینده‌ی دوره‌ای مهم از کارش محسوب می‌شوند.

    اگرچه کار شاگال به لحاظ سبکی از هم دوره‌های کوبیستش فاصله داشت، از سال 1912 تا 1914 نقاشی‌های زیادی را در کنار آثاری از «خوان گری»، «مارسل دوشان» و «روبر دلونی» در نمایشگاه سالانه سالن مستقلان به نمایش گذاشت. محبوبیت شاگال فراتر از لاروش رفت و در می‌سال 1914 به برلین سفر کرد تا اولین نمایشگاه انفرادی‌اش را برگزار کند. او تا افتتاح نمایشگاهش در ژوئن در شهر ماند و سپس به زادگاهش بازگشت و از رویداد‌های سرنوشت سازی که انتظارش را می‌کشید، بی‌خبر بود.


    جنگ، صلح و انقلاب

    مارک شاگال و نقاشی های خیال انگیزش

    در آگوست سال 1914 جنگ جهانی اول نقشه‌های شاگال برای بازگشت به پاریس را نقش بر آب کرد. این درگیری‌ها نتوانستند روی جریان خلاق او تاثیری بگذارند و حتی به او اجازه دسترسی مستقیم به صحنه‌هایی را دادند که در کودکی تجربه کرده بود. این اتفاق مهم را می‌توان در نقاشی‌هایی مانند «یهودی سبز» (1914) یا «بر فراز ویتبسک» (1914) مشاهده کرد. نقاشی‌های او از این دوره گاه شامل تصاویری از تأثیرات جنگ بر منطقه هم می‌شدند.

    در نقاشی «سرباز زخمی» (1914) و «رژه» (1915) می‌توان این تأثیرات را تماشا کرد؛ اما علی‌رغم سختی‌های زندگی در دوران جنگ به نظر می‌رسد این دوره برای شاگال لذت‌بخش نیز بوده است. در جولای سال 1915 او با بلا ازدواج کرد و صاحب دختری به نام «ایدا» شد. حضور آن‌ها در کار‌هایی مانند «تولد» (1915) و «بلا و ایدا کنار پنجره» (1917) خبر از لذت‌های خانگی شاگال در میان هیاهوی جنگ می‌دهند.

    مارک شاگال و نقاشی های خیال انگیزش

    برای پرهیز از شرکت در جنگ و ماندن کنار خانواده، شاگال به عنوان منشی در وزارت اقتصاد جنگ در سن پترزبورگ مشغول کار شد. او در آن زمان کار روی زندگی‌نامه‌اش را نیز شروع کرده بود و با فضای هنری بومی منطقه آشنا شد. شاگال در این دوره نمایشگاهی از کارهایش را در شهر برپا کرد و شهرت قابل توجهی به‌دست آورد. این شهرت بعد از انقلاب روسیه در سال 1917 برای او موقعیت‌های خوبی فراهم کرد.

    شاگال در پست هنری جدیدی که دریافت کرده بود، پروژه‌های مختلفی را در منطقه اجرا کرد که شامل حمایت مالی از آکادمی هنر در سال 1919 می‌شد. علی‌رغم این تلاش‌ها، تفاوت‌هایی که بین همکارانش وجود داشت، نهایتاً او را دلسرد کرد. در سال 1920 او موقعیت خود را رها کرد و با خانواده‌اش به مسکو رفت. در مسکو شاگال خیلی زود سفارش طراحی لباس و صحنه برای کار‌های مختلفی در تئاتر دولتی «ییدیش» (Yiddish) را دریافت کرد. همچنین در آن‌جا مجموعه‌ای از نقاشی‌های دیواری با موضوع «آشنایی با تئاتر یهودی» را کار کرد. علاوه بر این، او به عنوان معلم در مدرسه‌ی یتیم خانه جنگ مشغول به کار شد. در سال 1922، شاگال حس کرد هنرش دیگر باب میل مخاطب نیست و برای پیدا کردن افق‌های جدید، روسیه را ترک کرد.


    پرواز

    مارک شاگال و نقاشی های خیال انگیزش

    بعد از یک اقامت کوتاه در برلین شاگال و خانواده‌اش در سپتامبر سال 1923 به پاریس رفتند. کمی بعد از رسیدن آن‌ها، یک انتشاراتی و دلال هنری به نام «آمبرواز ولار» به او سفارش مجموعه‌ای از چاپ فلز برای نسخه جدید رمان «روح‌های مرده» نیکولا گوگول را داد. دو سال بعد شاگال کار بر روی کتاب تصویرسازی شده‌ی «ژان دولا فونتن» را آغاز کرد و در سال 1930 نیز چاپ فلزیِ یک کتاب عهد عتیق تصویرسازی شده را آماده کرد.

    کار‌های شاگال در این دوره موفقیت‌های جدیدی را به عنوان هنرمند برایش رقم زد و به او اجازه داد تا در دهه 1930 در اروپا سفر کند. او همچنین کتاب زندگی‌نامه‌اش را در سال 1931 منتشر کرد که مورد توجه زیادی واقع شد. در همین زمان بود که گسترش محبوبیت شاگال برای فاشیسم و نازیسم یک تهدید محسوب می‌شد. کار‌های او در روند «پاکسازی» فرهنگی که توسط نازی‌ها در آلمان صورت گرفت از موزه‌ها حذف شد. بسیاری از آثارش نیز در طی این پروژه آتش زده شدند و برخی دیگر در نمایشگاه «هنر منحط» در سال 1937 در مونیخ به نمایش در آمدند. احساس نگرانی و اندوه شاگال در رابطه با این رویداد‌ها و توهین‌هایی که در ملا?عام به یهودیان می‌شد را می‌توان در نقاشی «مصلوب کردن سفید» (1938) مشاهده کرد.

    با آغاز جنگ جهانی دوم، شاگال و خانواده‌اش به منطقه «لوار» رفتند و سپس به مارسی نقل مکان کردند. وقتی در سال 1941 نام شاگال توسط مدیر موزه هنر مدرن نیویورک سیتی به فهرست هنرمندان و روشن‌فکران مورد تهدید نازی‌های ضد یهودی اضافه شد، او پناهندگی مطمئن‌تری را پیش‌روی خود دید. شاگال و خانواده‌اش در میان بیش از 2000 نفری بودند که از این راه ویزا دریافت کرده و از این وضعیت خطرناک فرار کردند.

    با رسیدن به نیویورک سیتی در ژوئن سال 1941، شاگال فهمید از لحظه اول در این شهر هم شناخته شده است و علی‌رغم مانع زبانی، خیلی زود او به عضوی از جامعه هنرمندان اروپایی تبعیدی تبدیل شد. سال بعد او سفارشی از یک طراح رقص به نام «لئونید ماسین» گرفت تا لباس‌ها و ست‌های باله «آلکو» (Aleko) را بر اساس «کولی‌ها» اثر الکساندر پوشکین و موسیقی چایکوفسکی طراحی کند.

    مارک شاگال و نقاشی های خیال انگیزش

    شاگال حتی بعد از اقامت در آمریکا و امنیتی که در این خانه موقتی احساس می‌کرد، دائماً در فکر عاقبت یهودیان اروپا و نابودی روسیه بود و این دغدغه‌های فکری را می‌توان در نقاشی «مصلوب شدن زرد» (1943) و «شعبده باز» (1943) مشاهده کرد. وقتی بلا بر اثر یک بیماری عفونی در سال 1944 درگذشت، شاگال بیش از پیش دگرگون شد و اندوه و سوگ از دست دادن همسرش تا سال‌ها در نقاشی‌هایش حضور داشت.

    او به کار کردن با اندوه و درد ادامه داد و در سال 1945 طراحی لباس برای باله «ایگور استراوینسکی» به نام «پرنده آتش» را آغاز کرد. او همچنین با یک هنرمند انگلیسی جوان به نام «ویرجینیا مک نیل» آشنا شد و در سال 1946 اولین فرزندشان به نام دیوید به دنیا آمد. در این زمان نمایشگاه‌های مختلفی از آثار او نیز برگزار می‌شد.


    بازگشت

    مارک شاگال و نقاشی های خیال انگیزش

    بعد از هفت سال تبعید در سال 1948 شاگال به همراه خانواده‌اش به فرانسه بازگشت. بازگشت آن‌ها همزمان شد با انتشار نسخه تصویرسازی شده‌ی ارواح مرده که به خاطر جنگ متوقف شده بود. کتاب گوگول هم در سال 1952 انتشار یافت. در سال 1950 شاگال و خانواده‌اش به سن پل دو وانس رفتند و ویرجینیا سال بعد او را ترک کرد. دو سال بعد شاگال با والنتینا آشنا شد و کمی بعد با او ازدواج کرد. والنتینا مدیر جدی کار‌های او شد و در بسیاری از نقاشی‌های پرتره‌اش دیده می‌شود.

    شاگال بعد از جا افتادن به عنوان یک نقاش مطرح، شروع به گسترش مهارت‌های خود کرد و کارش را در زمینه مجسمه، سرامیک و شیشه‌های رنگی ادامه داد. بسیاری از کار‌های مهم بعدی‌اش در قالب کار‌های بزرگی از سرتاسر جهان هستند. از میان این سفارش‌ها می‌توانیم به پنجره‌های شیشه رنگی کنیسه «دانشگاه عبری مرکز پزشکی هاداسا» در اورشلیم، «کلیسای جامع سنت اتین» یا ساختمان سازمان ملل نیویورک اشاره کنیم.

    در سال 1977 شاگال مدال افتخار «لژیون دونور» فرانسه را دریافت کرد. در همین سال او به یکی از معدود هنرمندانی تبدیل شد که در طول تاریخ نمایشگاهی برای مرور آثارشان در لوور برگزار می‌شود. او در 28 مارس سال 1985 در سن 97 سالگی درگذشت و مجموعه‌ای وسیع از کارهایش را به عنوان یک هنرمند یهودی و یکی از پیشگامان هنر مدرن برای جهان به‌جا گذاشت.


    مارک شاگال در یک نگاه

    مارک شاگال و نقاشی های خیال انگیزش

    • مارک شاگال در بلاروس به دنیا آمد.
    • او تا مدت‌ها بسیار خجالتی بود.
    • شاگال در یک مدرسه ابتدایی یهودی تحصیلش را آغاز کرد، ولی بعد‌ها به تحصیل تخصصی هنر پرداخت.
    • او نامزدش بلا را برای گسترش تجربیاتش در پاریس ترک کرد، ولی سال‌ها بعد که به خاطر جنگ در روسیه گرفتار شد با او ازدواج کرد و صاحب فرزند شد.
    • او به خاطر پروژه پاکسازی نازی‌ها و تهدید جانی یهودیان مجبور به فرار به آمریکا شد.
    • شاگال در نیویورک سیتی بلا را به خاطر بیماری عفونی از دست داد.
    • او بالاخره توانست بعد از هفت سال تبعید به فرانسه بازگردد.
    • شاگال جزو معدود هنرمندانی بود که لوور نمایشگاهی برای مرور آثارشان برگزار کرد.
    • او بعد از تثبیت موقعیتش به عنوان نقاش، به تجربه‌هایی در زمینه مجسمه، سرامیک و ویترای نیز پرداخت.
    • مارک شاگال در سن 97 سالگی در سن پل دو وانس درگذشت.



موضوع مطلب :

<   <<   16   17   18   19   >   
 
وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 23
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 4151246799