سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مطالب اینترنتی
 

زهرایی در تولید هنری کتاب نوگرا و فعال بود


 

  • زهرایی در تولید هنری کتاب نوگرا و فعال بود

    به گزارش خبرگزاری ایبنا ساعد مشکی، طراح گرافیک، مدیرهنری و ناشر در این مراسم، سخنرانی خود را درباره فونت‌های مورد استفاده از سوی زهرایی آغاز کرد و گفت: دو سال پایانی زندگی زنده‌یاد زهرایی به عنوان مدیر هنری در نشر کارنامه فعالیت می‌کردم. برای زهرایی حساسیت به فونت، فاصله‌ها و قلم فارسی همواره مطرح بود. ایشان می‌خواست فونت خاص خود را داشته باشد تا اینکه از داود خان‌جان‌زاده دعوت به همکاری کرد.
     
    این طراح ادامه داد: زهرایی به این راحتی راضی نمی‌شد؛ سه تا چهار بار کل برنامه طراحی فونت را تغییر دادیم. آقای خان‌جان‌زاده در نشر کارنامه مستقر شد و مرتب روند کار را با زهرایی چک می‌کرد و در نهایت قلم زهرایی در 10 سایز طراحی شد.

    مشکی در ادامه سخنانش با اشاره به فونت‌هایی که در دیگر زبان‌ها استفاده می‌شود، اظهار کرد: فونت‌ها در جهان مرتب نو می‌شوند. به نظرم قلم کارنامه یا زهرایی می‌تواند به بازار عرضه شود و دامنه فعالیت خود را گسترش دهد. زهرایی استانداردی در کتاب تعریف کرده که در صنعت نشر موفق بوده است.

    •  زهرایی خسته نمی‌شد

    هومن پناهنده، ویراستار و مترجم، سخنران بعدی این نشست بود که سخنانش را با اشاره به ادوارد مورگان فورستر رمان‌نویس انگلیسی آغاز کرد و گفت: فورستر رمانی به‌نام «جنبه‌های رمان» دارد که به فارسی ترجمه شده است. در این رمان او زندگی را به پنج بخش تقسیم می‌کند: به‌دنیا آمدن، مردن، و بین‌ آن‌ها خوردن، خوابیدن و عشق ورزیدن. درباره مردن نمی‌توانیم حرف زیادی بزنیم و در به دنیا آمدن انسان باید به گزارش دیگران اکتفا شود اما در حکایت‌ها بیشترین حجم گفتار به عشق ورزیدن اختصاص داده شده است. ما اینجا جمع شده‌ایم تا نسبت به فردی صحبت کنیم که عاشق کارش بود.
     
    پناهنده با بیان اینکه عاشق در موضوع عشق یکپارچه دهش می‌شود، ادامه داد: زهرایی در عشق به نزدیکان خود و عشق به کتاب دهش بی‌منت داشت. وقتی درباره تولید و به‌ثمررساندن کتاب صحبت می‌کرد گویی درباره به‌ثمر رساندن فرزند خود صحبت می‌کرد. او با دقت کتاب را می‌خواند و بررسی می‌کرد، در برش و ویرایش دست داشت و از اینکه کتاب را به صورت مکرر بخواند، خسته نمی‌شد.
     
    او در ادامه سخنانش تجربیاتی را به صورت شاهد عینی از زندگی با زهرایی مطرح کرد و گفت: زهرایی کتابی را برای ویرایش به ویراستار داده بود، اما تصرفاتی عریض و طویل بر کتاب وارد شد. زهرایی گفت «با توجه به زحماتی که برای این کتاب کشیده شده است باید دو اسم به‌عنوان مترجم روی جلد کتاب درج شود» اما مترجمِ نخستین، با این کار مخالفت کرد. چنین شد که زهرایی کتاب را به او تحویل داد و از انتشارش صرف نظر کرد.
     
    این مترجم  با بیان اینکه برای زهرایی هر کار به نوعی آخرین شکار بود، ادامه داد: کار برای زهرایی موضوعیت داشت، کتاب غایت او بود. بازگشت سرمایه برای او مهم بود اما نه تا جایی که کتاب را نادیده بگیرد.
     
    او در پایان سخنانش با اشاره به یکی از مشکلات اجتماعی گفت: اینکه آدم به کار خود عشق نداشته باشد از مشکلات اساسی جامعه امروز است. زهرایی به کار و همسرش عشق می‌ورزید، از زندگی لذت می‌برد و از کارش گله نمی‌کرد.

    •  زهرایی کاری را می‌پذیرفت که به جانش آتش بزند

    علی میرزایی، مدیر نشر نگاره آفتاب و مدیرمسؤل مجله نگاه نو سخنران بعدی این نشست بود و با اشاره به اینکه امروز برای چهارمین بار درباره زهرایی سخنرانی خواهد کرد، گفت: مطمئنم سخنانم تکراری نخواهد بود. زهرایی در کار نشر دارای شخصیتی چندبعدی و در کار نشر دقیق و خوش سلیقه و مدیری عاشق و توانمند بود. به حوزه نشر برای ارتزاق و مال‌اندوزی نگاه نمی‌کرد و مانند هر مدیر باکفایتی بهترین‌ها را برمی‌گزید.
     
    او با اشاره به اینکه که زهرایی مدیری با اعتماد به‌نفس بود، ادامه داد: زهرایی به زیردستانش به‌صورت بی‌دریغ و بی‌کم‌و کاست، آموزش می‌داد. هرکس پس از چند سال کار کردن با او پیشرفت می‌کرد. این جنبه مهمی از مدیریت امروز، دیروز و فرداست. می‌گفت کاری را می‌پذیرد که به جانش آتش بزند. زهرایی در انتخاب همکار مرا به یاد علی حاتمی می‌انداخت. حاتمی هم در فیلم‌هایی که می‌ساخت همواره از افراد تراز اول دعوت می‌کرد و آن‌ها را به کار می‌گرفت.
     
    مدیر نشر نگاره آفتاب با تاکید بر اینکه مدیریت در حوزه افراد هنرمند و پیشکسوت دشواری‌های خاص خود را دارد، بیان کرد: زهرایی با دانستن تمام مشکلات این حوزه همواره به دنبال تراز اولی‌ها رفت. زهرایی با غول‌ها کار کرد و مدیریتش در این مورد برجسته بود.

    میرزایی با اشاره نقدپذیر بودن زهرایی به عنوان یک ویژگی شخصیتی برجسته، اظهار کرد: ناشران برای یک‌بار هم که شده کتابی که منتشر می‌کنند، مطالعه نمی‌کنند. در حالی‌که زهرایی همواره آثار رسیده را چندین بار می‌خواند و با خالق اثر بحث می‌کرد. زهرایی در مرحله تولید هنری کتاب نوگرا و فعال بود. یک‌بار در گوشه قهوه‌خانه خزیده بود و کتابی را نمونه‌خوانی می‌کرد. با قلم قرمز به جان کتاب افتاده بود در حالی که کتاب مرحله نمونه‌خوانی را گذرانده بود.
     
    او در ادامه سخنانش به یک تجربه شخصی که با زهرایی داشت اشاره و تعریف کرد: از یک کتاب شاخص زهرایی 13 مورد اشکال شکلی و محتوایی گرفتم. اگر من جای او بودم از ناراحتی سکته می‌کردم اما زهرایی روحیه انتقادپذیر داشت و با مولف تماس گرفت. بعد از مذاکرات 12 مورد تغییر را از من پذیرفت.
     
    میرزایی با اشاره به اینکه زهرایی نخستین ناشری بود که از کاغذ تولیدشده از نیشکر برای کتاب‌هایش استفاده ‌کرد گفت: نخستین کتابی که زهرایی با این جنس کاغذ منتشر کرد کتاب «پیامبر و دیوانه» با ترجمه نجف دریابندری بود. چنین بود که نام زهرایی به عنوان نخستین بهره‌برنده از این کاغذ باید ثبت شود.

    •   با زهرایی فقر و هنر را تجربه کردم

    هادی خانیکی، استاد دانشگاه علامه طباطبایی از این منظر که در فراز و فرودهای زندگی زهرایی با او همراه بوده، سخنانش را آغاز کرد و گفت: من و زهرایی هر دو در مشهد زندگی می‌کردیم. نخستین آشنایی من با او در اواخر دهه 40 و اوایل دهه 50 بود. در این دوران او دست به کارهایی می‌زد که کتابفروشان تجربه نمی‌کردند و این انگیزه را به من می‌داد که به کار خود ادامه دهم. با او فقر و هنر را تجربه کردم.

    او با اشاره به موافقان و مخالفان سبک کاری زهرایی ادامه داد: شاید کسانی باشند که بگویند توجه به جنبه‌های زیبایی‌شناسانه کتاب باعث کندشدن روند تولید آن شود. شاید کسانی باشند که بگویند این سبک از فعالیت محدود به درجه اول‌ها و در نتیجه نادیده گرفتن متوسط‌ها و استعدادهای جدید است، اما زیست امیدوارانه زهرایی برای ما درسی داشت؛ این که زهرایی همواره در مرزها زندگی می‌کرد.
     
    خانیکی در ادامه سخنانش گفت: زهرایی اگر با دولت در تعامل بود هیچ‌وقت بخش خصوصی را فراموش نمی‌کرد. تا جایی که توانست یکی از نیازهای جامعه ما یعنی پرهیز از دوگانه‌آفرینی را حل کند. کمتر کسی است که توانسته باشد مثل او رنج‌ها را تحمل کرده و در ساحت دیگری به خلق فرصت‌ها دست بزند. باید به افرادی توجه شود که توانستند به تنوع زندگی خود معنی دهند و در مرزهای تکثر و تنوع زندگی کنند.

    •  100 سال است که نشر ما گریه می‌کند

    سعید جلالی، رییس هیات مدیره اتحادیه ناشران تبریز با اشاره به اینکه تفاوت معنایی موجود در چهره ماندگار و ارکان اجتماعی گفت: چهره ماندگار باید به حدود 200 سوال بزرگ و کوچک پاسخ دهد اما افراد در فراز و فرودها سنجیده و تبدیل به سرمایه اجتماعی می‌شوند. پیش از زهرایی باید نام چند پیشکسوت به یاد آورده شود.
     
    او در ادامه به حاج‌محمد رضایی اشاره کرد و گفت: او در سال 1302 یک کتابفروشی راه انداخت، در ادامه آن نشریه‌ای را فعال و جمعیتی را با خود همراه کرد تا مشخص شود این صنف نیاز به نهادسازی دارد. عبدالرحیم جعفری، دیگر چهره نام‌آشنای این حوزه است. او درست در سال 1328 انتشارات امیرکبیر را تاسیس کرد همان سالی که محمد زهرایی متولد شد.
     
    او افزود: از همایون صنعتی‌زاده نمی‌توانیم غافل شویم. این‌ها شناسنامه نشر ما هستند. نشر ما حدود 100 سال است که گریه می‌کند. اینها گل‌هایی بودند که در شوره‌زار رویدند. جای بسیار دلخوشی است که این سه بزرگوار توانستند نشر را در خانواده خود ترویج دهند. این کار مهمی است که فعالیت آن‌ها منقطع نخواهد شد.
     
    در ادامه این مراسم لوح تقدیر و تندیس عصر کتاب به خانواده زهرایی توسط شفیعی‌کدکنی، خانیکی، آموزگار و نیکنام حسینی‌پور تقدیم شد. همچنین موسسه خانه‌کتاب، کتابی باعنوان «ناشر کمال‌گرا، محمد زهرایی» که مجموعه مصاحبه‌های نصرالله حدادی با ماکان و روزبه زهرایی و مهدیه مستغنی است، رونمایی و به خانواده زهرایی تقدیم کرد.

    در پایان این مراسم مهدیه مستغنی با اشاره به اینکه آن‌ها دو عاشق تنها و غریب بودند، گفت:‌ ما با کتاب زندگی کردیم حتی خانه ما تا جایی از کتاب پر بود که روی کتاب می‌خوابیدیم. زهرایی برای من آرش کمانگیری بود که کلمات را در کمان خود گذاشت و پرتاب کرد تا شاید در جایی زندگانی متحول شود. غریبانه زندگی کرد اما با وجود استعدادی که داشت با او رفتار خوبی نشد. تا روزی که از این جهان رفت پروانه نشر خود را نداشت. امیدوارم پس از این دولتمردان در تلاش برای پیدا کردن انسان‌های با استعداد برآیند.

    سپهر زهرایی، نقاش هم در پایان نشست از کلیه افرادی که برای مراسم پدرش حاضر بودند، تشکر کرد.




موضوع مطلب :

کوچ قاچاقچیان کتاب به شهرهای توریستی


 

  • کوچ قاچاقچیان کتاب به شهرهای توریستی

    به دنبال اقدامات کارگروه صیانت از حقوق ناشران، مولفان و مترجمان در برخورد با قاچاقچیان کتاب که از پاییز سال گذشته شروع شد، از آغاز سال 1398 بازار نشر با اندکی آرامش روزها را سپری می‌کند.
     
    فعالیت‌ها، دامنه گسترده‌ای داشت؛ از کشف و شناسایی انبارهای قاچاق تا پلمب چاپخانه‌ها و صحافی‌هایی که در چاپ کتاب به قاچاقچیان کمک می‌کردند و همچنین تعدادی کتابفروش که متاسفانه ویترین خود را به فروش این کتاب‌ها اختصاص داده بودند.

    حجم کتاب‌های کشف و ضبط شده از قاچاقچیان به‌حدی وسعت و گسترش داشت که گاهی تیراژ نسخه‌های قاچاق برخی آثار پرفروش از تیراژ اصلی کتاب‌های ناشران هم بیشتر بود و این موضوع فروش کتاب‌ در کتابفروشی‌ها را با افت شدید روبه‌رو می‌کرد؛ درحالی‌که نسخه‌های قاچاق در بازار دستفروشان کتاب با قیمتی بسیار پایین به فروش می‌رسید.
     
    از سوی دیگر برخورد با دستفروشان کتاب و ورود جدی نیروی انتظامی به این عرصه، فعالیت بخش زیادی از شبکه توزیع این قاچاقچیان را مختل کرد و اکنون در تهران پس از ماه‌ها کشمکش به آرامش نسبی دست پیدا کرده است اما به نظر می‌رسد دامنه فعالیت این قاچاقچیان به خارج از مرزهای تهران رسیده و شهرهای دیگر هم درگیر این موضوع شده‌اند.

    • شهرهای توریستی مقصد جدید قاچاقچیان کتاب

    اگر اهل سفر در فصل تابستان باشید و از شمال غربی ایران به عنوان یکی از توریستی‌ترین نقاط دیدنی ایران دیدن کرده باشید، با حجم گسترده دستفروشان کتابی روبه‌رو خواهید شد که به شکل وسیع به عرضه کتاب‌های قاچاق مشغول‌اند. به عنوان مثال در شهرهای پرمسافری همچون سرعین، اردبیل، ارومیه و تبریز تعداد زیادی دستفروش در نقاط پرتردد بساط فروش کتاب راه‌انداخته‌اند.

    کتاب‌های تقلبی در بساط این دستفروشان با تخفیف 50 درصدی به‌فروش می‌رسند. اگر به بقعه شیخ‌ صفی‌الدین اردبیلی رفته باشید، چهار ضلع دارد که هر چهار ضلع این بقعه چهار دستفروش بساط کتاب‌های قاچاق پهن کرده‌اند و به‌راحتی کتاب‌های کپی شده ناشران را می‌فروشند. البته خبرها حاکی از این است که فروش کتاب‌های قاچاق در شهرهای دیگری مثل شهرهای شمالی یا دیگر شهرهای پرمخاطب مثل شیراز، همدان و زنجان هم دیده شده است. بااین‌حساب به‌نظر می‌رسد قاچاقچیان کتاب عطای کار در تهران را به لقایش بخشیده‌اند و به شهرهای توریستی کوچ کرده‌اند.
     
    برنامه‌ریزی دقیق و منظم قاچاقچیان کتاب در این زمینه اما نکته‌ای جدی و قابل تامل است؛ این افراد در یک بازه زمانی به‌خوبی خلاء ویترین کتاب در تهران را شناسایی و با شارژ دستفروشان کتاب در تهران و عرضه گسترده کتاب، جیب‌های خود را پرپول کردند و اکنون کمبود ویترین در استان‌ها و شهرهای مختلف را هدف جدید خود قرار داده‌اند تا با تکیه بر بازارهای جدید به سود برسند.
     
    در فصل تابستان که عموم خانواده‌ها به علت تعطیلی مدارس به سفرهای تابستانی می‌روند؛ شهرهای خوش آب و هوا در اولویت خانواده‌ها قرار دارد و چه بازاری مهیاتر و فراهم‌تر از این شهرها برای فروش کتاب‌های قاچاقی که اکنون به دلیل پیگیری‌های کارگروه صیانت و نظارت جدی نیروی انتظامی -خصوصا در تهران- با مخاطراتی همراه است. رفتار قاچاقچیان کتاب در شناسایی و انتخاب کتاب‌های پرفروش و پرمخاطب و تولید آن‌ها با یک سوم بهایی که ناشران اصلی معمولا برای چاپ یک کتاب هزینه می‌کنند، نشان‌دهنده ریشه دواندن این داروی مسموم در خون صنعت نشر است.

     به نظر می‌رسد اکنون بحث قاچاق کتاب به موضوعی ملی تبدیل شده و برخورد با آن نیازمند عزمی ملی است وقوه قضائیه در راس آن باید با حکم‌های متقن و بازدارنده زمینه را برای فعالیت سودجویان و قاچاقچیان کتاب کاهش دهد تا کمتر کسی رغبت کرده به فعالیت در این زمینه اقدام کند؛ همچنی عزمی جدی در نیروی انتظامی برای همکاری بیشتر و بهتر با صنف برای شناسایی متخلفان و انبارهای قاچاقچیان کتاب و برخورد با افرادی که به سردسته قاچاقچیان کتاب معروف‌اند.
     
    هرچند در این میان نباید از فعالیت‌های فرهنگی و آگاه‌سازی مردم برای جلوگیری از فروش کتاب‌های قاچاق یا کتاب‌هایی با تخفیف‌های غیرمتعارف غافل شد. ورود صدا و سیما و سایر رسانه‌های دیداری و شنیداری به خصوص فضای مجازی که این‌روزها مخاطبان گسترده‌ای دارند در بحث‌های تبلیغاتی باید جدی گرفته شود؛ زیرا کار قاچاقچیان در تهران یا سایر استان‌ها زمانی به پایان می‌رسد که مخاطبی نداشته باشند.

    منبع :خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)




موضوع مطلب :

اسامی فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم لندن 2019 اعلام شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


 

  • اسامی فیلم‌های حاضر در جشنواره فیلم لندن 2019 اعلام شد - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، فیلم‌های «جوجو خرگوش» ساخته تایکا وایتیتی، «روزی زیبا در محله» ساخته ماریل هلر و «هوانوردها» ساخته تام هارپر در شصت‌وسومین فستیوال فیلم لندن به نمایش درمی‌آیند.

    تریشا تاتل مدیر این فستیوال برنامه کامل را اعلام کرد و همچنین گفت فیلم‌های جدید ساخته مایکل کیتون-جونز فیلمساز کارکشته و واش وستمورلند کارگردان «هنوز آلیس» در این فستیوال پیش‌نمایش جهانی خود را خواهند داشت.

    تریلر نوآر «پرنده زلزله» ساخته وستمورلند با نقش‌آفرینی آلیسیا ویکاندر بازیگر برنده جایزه اسکار یکی از چند عنوان فیلم نت‌فلیکس است که در این فستیوال به نمایش درمی‌آید. از جمله دیگر آثار حاضر می‌توان به «مرد ایرلندی» ‌ مارتین اسکورسیزی که فیلم اختتامیه است، اقتباس شکسپیری دیوید میشود از «شاه» با نقش‌آفرینی تیموتی شالامه، فیلم «داستان ازدواج» نوآ باومباک با نقش‌آفرینی آدام درایور و اسکارلت جوهانسون و «دو پاپ» فرناندو میرلس با نقش‌آفرینی آنتونی هاپکینز و جاناتان پرایس اشاره کرد.

    تاتل گفت حضور نت‌فلیکس در فستیوال‌های دیگر از جمله کن و برلین جنجال‌آفرین شده اما در لندن اینطور نیست چون «ما هرگز شرط اکران سینمایی را برای هیچ یک از فیلم‌های به نمایش درآمده نداشته‌ایم.»

    عناوین فرانسوی از جمله «آتلانتیکس» و «بدنم را از دست دادم» که نت‌فلیکس بعد از پیروزی در فستیوال فیلم کن آن‌ها را خریداری کرد هم در لندن به نمایش درمی‌آیند.

    بروس اسپرینگستین هم قرار است با مستند خود درباره‌ اجراهایش با عنوان «ستاره‌های غربی» در فستیوال حضور داشته باشد. این فیلم نخستین نمایش اروپایی خودش را در فستیوال لندن تجربه می‌کند و در صدر بخش «خلق» آن روی پرده می‌رود.

    همانطور که از قبل اعلام شده بود، فیلم «تاریخچه شخصی دیوید کاپرفیلد» ساخته آرماندو ایانوچی فیلم افتتاح‌کننده فستیوال خواهد بود و فیلم «چاقوها بیرون» رایان جانسون هم در همین جشنواره به نمایش درمی‌آید. هر دو فیلم نخستین نمایش اروپایی خود را تجربه می‌کنند.

    فیلم هجو «طمع» ساخته مایکل وینترباتم، «سنگ‌ها» ساخته سارا گاورون، «شکاف امید» اثر ویلیام نیکلسون با نقش‌آفرینی آنت بنینگ و بیل نایی، «فورد مقابل فِراری» جیمز منگلد، «اِما» ساخته پابلو لارین، «هیولا» ساخته دریم‌وورکس انیمیشن و پرل استودیوز، «باکالو» اثر کلبر مندونکا فیلیو که در کن نمایش داده شد، کمدی «مرد داخل من» ساخت کره جنوبی از هیو-جین کانگ، «رازهای رسمی» گوین هود و «پرنده سیاه» راجر میچل دیگر فیلم‌هایی هستند که در فستیوال لندن پخش می‌شوند.

    روی هم رفته 28 فیلم در این فستیوال پیش‌نمایش جهانی خود را تجربه می‌کنند و سه فیلم هم که بازیابی و ترمیم شده‌اند برای نخستین بار روی پرده‌ها می‌روند. در مجموع 29 فیلم نخستین نمایش اروپایی خود را تجربه می‌کنند و 155 فیلم برای نخستین بار در بریتانیا روی پرده می‌روند.

    در خارج از بخش رقابتی، از فیلم‌های مهمی که پخش می‌شوند می‌توان به «سیبرگ» ساخته بندیکت اندروز با نقش‌آفرینی کریستن استوارت و «در انتظار بربرها» ساخته سیرو گوئرا اشاره کرد که هر دو برای نخستین بار در بریتانیا به نمایش درمی‌آیند.

    در فهرست فیلم‌های جشنواره لندن «زخم‌ها» ساخته بابک انوری که دربخش 15 روز کارگردانان جشنواره کن پذیرفته شده بود و درامی ترسناک معمایی است که در آمریکا توسط کارگردان ایرانی/انگلیسی بابک انوری ساخته شده، در بخش ویژه نمایش داده می‌شود.

    مستند سینمایی «کودتای 53» به کارگردانی تقی امیرانی درباره کوتادی 28 مرداد 32 محصول مشترک ایران/انگلستان/آمریکا نیز در بخش رقابتی مستند به نمایش در خواهد آمد. تقی امیرانی مستندساز ایرانی مقیم انگلستان در این فیلم به نقش آمریکا و انگلستان در کودتای 1332 پرداخته است.

    فیلم «سرخپوست» به کارگردانی نیما جاویدی در اولین حضور بین‌المللی خود در بخش «Thrill» جشنواره بین‌المللی فیلم لندن به روی پرده می‌رود. در بخش فیلم‌های کوتاه جشنواره لندن نیز «گسل» به کارگردانی سهیل امیرشریفی از ایران روی پرده می‌رود. «شهربازی» ساخته کاوه مظاهری و محصول ایران و کانادا و «بابا بزرگ رومانتیک بود» ساخته مریم مهاجر و محصول انگلستان نیز در این جشنواره دیده خواهند شد.

    روی هم رفته در فستیوال لندن 229 فیلم سینمایی و 116 فیلم کوتاه از 78 کشور به نمایش درمی‌آیند و 40 درصد از فیلم‌ها به کارگردان یا کارگردانی مشترک زنان ساخته شده‌اند که نسبت به 38 درصد سال قبل پیشرفت داشته است.

    این فستیوال بیش از 200 هزار مخاطب هر سال دارد و شصت‌وسومین دوره آن از دوم تا سیزدهم اکتبر(10 تا 21 مهر) برگزار می‌شود.




موضوع مطلب :

فیلمبرداری «پروا» به روزهای پایانی رسید/ انتشار اولین تصویر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


 

  • فیلمبرداری «پروا» به روزهای پایانی رسید/ انتشار اولین تصویر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلمبرداری فیلم سینمایی «پروا» به کارگردانی مهران مهدویان و تهیه کنندگی محمدرضا مصباح به روزهای آخر فیلمبرداری در خارج از تهران رسید.

    «پروا» برای حضور در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آماده خواهد شد.

    در خلاصه داستان این اثر آمده است: «خسرو امیری 30 ساله، شغل چندان مناسبی ندارد. او تلاش می کند که شرایط شغلی خودش را تغییر دهد اما در این مسیر با مشکلاتی مواجه می شود ... .»

    سایر عوامل فیلم سینمایی «پروا» عبارتنداز: نویسنده و کارگردان: مهران مهدویان، تهیه کننده: محمدرضا مصباح، مجری طرح: سیدمرتضی فاطمی، مشاور کارگردان: محمدعلی سجادی، مشاور پروژه: محمود دهقانی، مدیر تولید: حمیدرضا سرپیران، مدیر فیلمبرداری:حسن اصلانی، طراح چهره پردازی: محمود دهقانی، صدابردار: محمدکیان ارثی، تدوین: پگاه احمدی، طراح لباس: زهرا صمدی، برنامه ریز: مهرنوش حسینی، منشی صحنه: عاطفه هادی، مدیر تدارکات: حمید برزو، عکاس: منوچهر مرزبان، دستیار اول کارگردان: سعید بیات.




موضوع مطلب :

انتشار بسته ویژه فیلم‌های جشنواره «عمار» برای ایام محرم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان


 

  • انتشار بسته ویژه فیلم‌های جشنواره «عمار» برای ایام محرم - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جشنواره فیلم «عمار»، دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم «عمار» به مناسبت فرارسیدن ماه محرم 20 فیلم را در قالب های مستند، داستانی، پویانمایی و نماهنگ برای نمایش در هیئات، حسینیه ها، مساجد، دانشگاه ها و… ارائه کرد.

    مستندهای «نار و انار» درباره مظلومیت شیعیان جمهوری آذربایجان، «از خون جون» درباره شیخ ابراهیم زکزاکی رهبر شیعیان آفریقایی، «غریبه در میغان» درباره فعالیت‌های تبلیغی دینی طلبه‌ای به نام مجید سلمانیان، «زخم تازه» روایتی ناگفته درباره عاشواری 88، «با صبر زندگی» اثری در مورد شیعیان فوعه و کفریای سوریه، «امام باره» درباره علاقه اهل سنت بنگلادش به امام حسین(ع)، «فریاد خاموش» مستندی با محوریت شیعیان بحرین و مستند «زخم های استوایی» در مورد مسلمانان روهینگیا در کشور میانمار از جمله آثار این مجموعه است.

    در این مجموعه فیلم، چهار اثر پویانمایی به نام‌های «در میانمار چه خبر است»، «عصر روز دهم»، «مردی که خودش را کشت»، «با اجازه خدا» و نماهنگ‌های «یمن» و «لبیک» نیز درنظر گرفته شده است.

    عموم علاقه‌مندان و اکران کنندگان مردمی برای دریافت و اکران این آثار به Ekran.Ammarfilm.ir مراجعه کنند.




موضوع مطلب :

<   <<   11   12   13   14   15   >>   >   
 
وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 8
کل بازدیدها: 4151246750