سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مطالب اینترنتی
 

آتش زدن عمدی بوستان چیتگر به قصد ضربه زدن به شهرداری


 

  • آتش زدن عمدی بوستان چیتگر به قصد ضربه زدن به شهرداری

    به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بخشهای زیادی از پارک چیتگر، طعمه آتش شده است، پوشش علفی بلند منطقه در بارشهای مناسب امسال و خشکسالی فصل های گذشته باعث شده است تا عرصه پارک چیتگر، مستعد آتش گرفتن باشد. مشاهدات میدانی حاکی از آن است که بخش های بزرگی از پارک چیتگر، در هفته های گذشته طعمه حریق شده و درختان و پوشش گیاهی آن از بین رفته است.

    یک عضو شورای شهر تهران می گوید عمده آتش افروزی ها در بوستان چیتگر به صورت تعمدی و هدایت شده انجام می شود تا به مدیریت شهری آسیب بزند. مجید فراهانی در بازدید از بوستان چیتگر عنوان کرد: ما شاهد آتش سوزی های مکرر عمدی و تعمدی در چیتگر هستیم. با وجودی که قضاوت نمی کنیم چه کسانی این کار را انجام می دهند ولی متوجه شده ایم تنها 20 درصد از آتش سوزیها، به صورت سهوی و توسط مردم انجام می شود که با آموزش های شهروندی، قابل کاهش است. 80 درصد از آتش سوزیهای مکرر اخیر به صورت هدایت شده و به منظور ضربه زدن به مدیریت شهری است، از جمله گسترده ترین آتش سوزی در تاریخ بوستان چیتگر که باعث نابودی 20 هکتار از پوشش گیاهی بوستان شد، جزء همین موارد است.

    مردم حق بر فضای سبز شهری دارند

    بوستان چیتگر یکی از اصلی ترین و گسترده ترین مناطق سبز تهران است که باعث می شود سرانه فضای سبز منطقه 22 را در بین مناطق تهران افزایش چشمگیری داده است. طبق آخرین آمار، سرانه فضای سبز در میانگین تهران، 15 متر مربع به ازای هر شهروند است که این سرانه در منطقه 22 (غرب تهران) به 170 متر مربع به ازای هر شهروند می رسد.

    از این رو نابودی بخشهایی از بوستان چیتگر، باعث خواهد شد تا حق مردم بر کیفیت بهتر زندگی در تهران، دستخوش چالش شود. البته باید در نظر داشت عمده ترین مشکل بوستان چیتگر، مربوط به آتش سوزی های عمدی و سهوی نیست، بلکه اصلی ترین مشکل برای فضای سبز بوستان چیتگر، بی آبی و آفات درختان است.

    بی آبی، چیتگر را تهدید می کند

    واقعیت اینجاست که در حال حاضر، اصلی ترین منبع آب برای تامین فضای سبز بوستان چیتگر، پساب فاضلاب است چون سهم چیتگر از آب خام شهری، به دلیل بدهی کلان 140 میلیارد تومانی شهرداری منطقه 22 به شرکت آب منطقه ای تهران، حدود 6 سال است قطع شده.

    واقعیت های میدانی نشان می دهد دست کم 3 حلقه چاه از چاه های موجود در بوستان چیتگر کاملا خشک شده و آب سایر چاه ها به شدت کاهش یافته است. حتی یکی از چاه های اصلی چیتگر با برون ده 25 لیتر در ثانیه به دبی 3 لیتر در ثانیه رسیده است. همچنین آنطور که مجید فراهانی عضو شورای شهر می گوید مجتمع های مختلف اسب سواری 40 درصد از آب چاه های موجود را به رایگان استفاده می کنند.

    مجید فراهانی درباره مجتمع های اسب سواری در چیتگر می گوید: این مجتمع های سوارکاری مشخص نیست چرا اجاره برای زمینی که در اختیار دارند، به شهرداری نمی دهند. بعضا آنها قرارداد 20 ساله دارند و آب را هم مجانی دریافت می کنند.

    بازداشت 10 آتش افروز در امسال

    شهردار منطقه می گوید آتش افروزی های عمدی باعث شده است تا دست کم 10 نفر در امسال بازداشت و به مراجع قضایی معرفی شدند.

    علی نوذرپور، درباره آتش سوزی های بوستان چیتگر می گوید: آتش سوزی هایی که صورت می گیرد به دلیل رشد خوب علف ها در ابتدای امسال بود. برنامه ای را برای علف تراشی در بوستان گذاشتیم. برخی از علفها در معرض حریق است. حریقها چند منشا دارد. یکی از منشا ها، مربوط به شهروندان و بازیگوشی جوانان است. موردی داشتیم یک پدر و پسر مسابقه آتش افروزی گذاشته بودند که دستگیر شدند.

    شهردار منطقه 22 تهران توضیح می دهد: برخی از آتش افروزی ها تعمدی است که ما الان نمی توانیم حکم قطعی بدهیم. در سال جاری 10 مورد دستگیری داشتیم که متهمان تحویل مقام قضایی شدند. ما برای اینکه بتوانیم سریعا حریق را خاموش کنیم، بالای تپه ها دیدبانی گذاشتیم و اکیپ موتورسواری های ما به کپسول آتش نشانی مجهز شده اند. به جز در روز انتخابات شورایاریها که ما درگیر بودیم، آتش سوزی بزرگی صورت گرفت و حتی ماشین آتش نشانی هم آمد و به واسطه سرعتی که داشت، واژگون شد. آتش سوزی گسترده بعد از آن نداشتیم و بعضا آتش سوزی ها مربوط به پوشش علف در عرصه های 1000 تا 2000 متری است.

    او همچنین ضمن رد واگذاری 40 درصد از آب چاه های بوستان به باشگاه های سوارکاری توضیح می دهد: اصلا واگذاری 40 درصد آب به مجتمع های سوارکاری نداریم. این سوارکاریها به صورت قرارداد مشارکتی با شهرداری ها شکل گرفته اند. احتمال دارد آب هم در اختیار این مجتمع ها گذاشته شده باشد. روزانه 4 ساعت آب با دبی 2 اینچی در اختیار مجتمع ها قرار می گیرد و واگذاری 40 درصد آب چاه ها، صحت ندارد.

    دستور بازداشت شهردار منطقه 22 صادر شد

    شهردار غرب تهران درباره مشکلات قطع درخت در بوستان چیتگر می گوید: پرونده های متعدد قضایی علیه شهرداری منطقه 22 به خاطر شکایت سازمانهای مرتبط با محیط زیست در دادگاه وجود دارد.

    به گفته نوذرپور، 3 ماه پیش شکایتی از شهردار منطقه برای قطع 13 اصله درخت به دادسرا شد که بازپرس حکم جلب شهردار منطقه را صادر کرد. بعد از بررسی مشخص شد این 13 درخت، بیمار بوده اند و اداره کل منابع طبیعی نامه نوشته بود که درختان بیمار را باید قطع کنید.

    او در ادامه توضیحات خود بیان کرد: در حال حاضر شرکت اب منطقه ای تهران می گوید شما باید 120 میلیارد تومان بابت حق انشعاب آب به ما پرداخت کنید. صورتحساب 30 میلیارد تومانی هم برای آب بها صادر کرده اند و می گویند تا این مبالغ پرداخت نشود، ما 500 لیتر در ثانیه آب خام برای بوستان چیتگر طلبکاریم که به دلیل این بدهی، 6 سال است به ما این آب را نداده اند.

    آفت چوب خوار، درختان چیتگر را می بلعد

    مشکل اصلی دیگر در بوستان چیتگر، آفات فراوانی است که باعث خشک شدن برخی درختان بوستان شده است. آمار رسمی که توسط مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران بیان شده، می گوید تاکنون 3 هزار اصله درخت در بوستان چیتگر به دلیل هجوم آفتاب چوب خوار و پوست خوار، از بین رفته و باید قطع شوند تا آفات به سایر درختان سرایت نکند.

    نوذرپور شهردار منطقه 22 هم درباره حمله آفات به چیتگر می گوید: پس از خشکسالی سال 92، بلافاصله هجوم آفات به بوستان چیتگر آغاز شد. لذا اصلی ترین دلیل طغیان آفات، کم آبی است. واقعیت اینجاست که اقلیم غرب تهران در ابتدای دهه 40 بسیار پربارش بود ولی الان تبدیل به اقلیم خشک شده است. در ابتدای احداث این بوستان، نیاز به آبیاری نبود ولی الان باید میزان زیادی از آب برای فضای سبز صرف شود. منتهی به دلیل کم آبی، مشکل آفات را هم داریم که باعث طغیان آفات و بحران در 6 نقطه در بوستان چیتگر شده است.

    47231




موضوع مطلب :




موضوع مطلب : مطالب مفید

مربای آلو سیاه؛ ره‌آورد انتهای تابستان


 

  • مربای آلو سیاه؛ ره‌آورد انتهای تابستان

    906892

    24 شهریور 1398 - 10:19

    695 

    برترین‌ها: مربای آلو سیاه خانگی بسیار غلیظ، خوشرنگ و چند کاره است. از این مربا می‌توان برای صبحانه، انواع شیرینی‌ها و برای ریختن روی بستنی استفاده کرد. مربای آلو سیاه به شیوه‌ای بسیار آسان درست می‌شود و شیوه خوبی برای بهره‌گیری از این میوه تیره رنگ در دیگر روز‌های سال است.

    آلوی سیاه کمتر به عنوان گزینه‌ای برای مربا مورد توجه قرار می‌گیرد. اکثر ما اولین چیزی که راجع به آلو فکر می‌کنیم لواشک و رب آلوچه است. در حالی که این میوه شایسته توجه بیشتری است. رنگ زیبای آن می‌تواند کاربری بسیاری در عالم خوراکی داشته باشد.

    مربای آلو سیاه؛ رهاورد انتهای تابستان

    ریختن این مربای قرمز تیره روی بستنی سفید وانیلی تضاد رنگی زیبایی ایجاد می‌کند و همراه کردن آن با پنکیک و مافین صبحانه جلوه زیبایی به این خوراکی‌ها می‌بخشد. چندین نوع آلو سیاه وجود دارد که کمی تفاوت دارند، اما برای درست کردن مربا نیازی نیست که از یک نوع خاص باشد شما در هر منطقه‌ای که زندگی می‌کنید می‌توانید از یک دستورالعمل برای همه استفاده کنید.

    در کشوری زندگی می‌کنیم که تنوع میوه در مقایسه با بسیاری از نقاط جهان، خیره کننده است. شما در مورد آلو می‌توانید انواع آن را در نقاط مختلف ایران پیدا کنید. من یک بار به مشهد رفتم و درخواست مقداری آلوچه خشک کردم. آنقدر تنوع آلو‌ها و مزه آن‌ها بالا بود که تعجب کردم چطور در یک استان این همه نوع آلوچه یافت می‌شود. در سایر نقاط ایران که باغ و بستان کمتر هست، معمولا همان سه نوع آلوچه رسمی یعنی آلوی زرد، آلوی قرمز و آلوی سیاه وجود دارد.

    جالب است بدانید که آلوی قرمز که کمی سفت است در واقع هیبرید زردآلو و آلوی سیاه است. از آلو علاوه بر مربا می‌توان سسی شیرین هم درست کرد که برای بسیاری از غذا‌ها استفاده می‌شود. خوبی آلوی سیاه این است که نیازی نیست پوست آن را بکنید، چون خیلی نازک است در حالی که این پوست نازک حاوی مقداری پکتین است که باعث می‌شود مربا غلیظ و ژله‌ای شود.

    مواد لازم

    • آلو: 1 و 1/2 کیلو (هسته گرفته و چهار قاچ شده)
    • شکر: 3 پیمانه
    • آب: 1/2 پیمانه
    • آب لیمو: 1/2 پیمانه

    مربای آلو سیاه؛ رهاورد انتهای تابستان

    طرز تهیه

    1. آلو‌ها را خیلی تمیز بشویید و آن‌ها را دو نیم کنید. هسته آلو‌ها را با چاقو یا وسایل مخصوص این کار، دربیاورید و دور بیندازید. آلو‌ها را به قطعاتی درشت خرد کنید. آن‌ها را در ظرفی که اندازه مناسبی داشته باشد بریزید.

    مربای آلو سیاه؛ رهاورد انتهای تابستان

    2. شکر را روی قطعات آلو بریزید. ظاهرا به نظر می‌رسد مقدار شکر زیاد است، اما در واقع اندازه است.

    مربای آلو سیاه؛ رهاورد انتهای تابستان

    3. مخلوط شکر و آلو را داخل قابلمه‌ای بزرگ بریزید و آبلیمو و آب را به آن اضافه کنید. استفاده از آبلیمو بهترین راه برای حفظ pH مناسب و حفظ بیشتر مربا در شیشه است.

    مربای آلو سیاه؛ رهاورد انتهای تابستان

    4. مخلوط میوه و شکر را روی گاز گذاشته و بگذارید بپزد در حدی که شروع به جوش زدن کند. به مدت 15 تا 20 دقیقه آن را بهم بزنید.

    5. با استفاده از دماسنج آشپزی مطمئن شوید که مربای شما در دمای جوش است، چون در این نقطه شروع به ژله‌ای شدن می‌کند. در این مرحله شما می‌توانید بخشی از مربا را با گوشتکوب برقی پوره کنید. انجام این کار کاملا اختیاری نیست و نیازی نیست حتما این کار را انجام دهید، اما برخی دوست دارند مربایی پوره شده داشته باشند.

    مربای آلو سیاه؛ رهاورد انتهای تابستان

    6. در این مرحله مربا آماده است و می‌توانید آن را در شیشه‌های از قبل آماده شده بریزید. قابل ذکر است که شیشه‌های مربا از قبل با مایع ظرفشویی شسته شده و سپس در آب جوش جوشانده شوند تا به طور کامل استریل شوند. پس از ریختن مربا در شیشه هم می‌توانید شیشه‌ها را در آب جوش قرار داده و به طور کامل بجوشانید تا مربا کاملا هواگیری شود و بتوان برای مدتی طولانی آن را نگه داشت. در صورتی که قصد استفاده از مربا طی چند روز آینده را دارید نیازی به جوشاندن شیشه‌ها نیست. در صورتی که به این روش عمل کنید فقط می‌توانید مربا را در یخچال نگهداری کنید.

    مربای آلو سیاه؛ رهاورد انتهای تابستان

    نکات مهم

    • زمان استاندارد برای درست کردن این مربا 10 دقیقه است، اما این زمان بستگی به منطقه آب و هوایی شما هم دارد. کسانی که در ارتفاعات زندگی می‌کنند باید زمان بیشتری را صرف کنند تا مربا به طور کامل آماده شود.
    • مربای ژله‌ای بیشتر با آب میوه‌ها و رد کردن آن‌ها از صافی درست می‌شود، اما اگر بخواهید مربایی یکدست داشته باشید هم می‌توانید آن را پوره کنید. آلو‌ها خیلی راحت در قابلمه نرم می‌شوند و ظاهر درشت میوه کاملا از بین می‌رود بنابراین واقعا نیازی به این کار نیست.
    • می‌توانید این مربا را با ترکیبی از آلوی زرد و سیاه درست کنید، اما رنگ آن متفاوت است و میزان شکر بستگی به شیرینی و ترشی آلو‌ها دارد.

    منبع: abakershouse




موضوع مطلب :

تلگرام خود را به روزرسانی کنید تا امکان زمان‌بندی برای ارسال پیام داشته باشید


 

  • تلگرام خود را به روزرسانی کنید تا امکان زمان‌بندی برای ارسال پیام داشته باشید
    5d7360ad97747_2019-09-07_12-17

    در نسخه جدید پیام‌رسان تلگرام، قابلیت‌های جدیدی همچون امکان ارسال پیام به صورت زمان‌بندی و شخصی‌سازی محیط گفت‌وگو برای هر شخص اضافه شده است. همچنین می‌توانید مشخص کنید که چه کسانی بتوانند شما را در تلگرام پیدا کنند.

    شاخص‌ترین ویژگی نسخه جدید تلگرام، امکان ارسال پیام به صورت زمان‌بندی شده برای اشخاص مختلف یا در گروه است.

    نکته جالب آنکه حتی می‌توان از این قابلیت به عنوان یک اعلانیه شخصی هم استفاده کنید، طوری که تنظیم کنید پیامی به صورت زمان بندی به قسمت Save Message ارسال شود.

    جهت ارسال خودکار پیام در زمان مشخص، دکمه ‘ارسال ‘ را نگه دارید و گزینه ‘زمان‌بندی پیام‌ها ‘ را انتخاب کنید.

     می‌توانید در ‘پیام‌های ذخیره شده‘ برای خودتان یادآور (reminder) بگذارید.

     هنگامی که هر یک از پیام ها ارسال شود، اعلانی دریافت می‌کنید.

    قابلیت دیگر نسخه جدید تلگرام امکان شخصی‌سازی فضای چت با اشخاص مختلف و در نهایت به اشتراک گذاری تم ساخته شده با دیگران است. این شخصی‌سازی ها شامل تعیین فونت و بک گراند است. نکته قابل توجه آنکه تم ساخته شده را می‌توان تنها با چند حرکت در محیط‌های چت دیگر نیز اعمال کرد.

    با انتخاب رنگ‌های منحصر به فرد برای پوسته‌های ‘تک رنگ ‘ و ‘تیره ‘، ظاهر برنامه را سفارشی کنید.

    با رنگ و عکس پس زمینه مورد علاقه خود، پوسته‌های جدید ایجاد کنید.

     پوسته های خود را با لینک برای سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

    با انجام هر تغییری، پوسته شما برای همه کاربران آن به روزرسانی می‌شود.

    تا پیش از این افرادی که شماره همراه شما را ذخیره کرده بودند، می‌توانستند اکانت تلگرامتان را بدون هیچ زحمتی پیدا کنند. اکنون شاهد اضافه شدن یک گزینه در تنظیمات حریم خصوصی هستیم که با آن می‌توان افرادی که قادر به پیدا کردن اکانت تلگرام هستند را محدود کرد.

    انتخاب کنید چه کسانی می‌توانند با اضافه کردن شماره تلفنتان به مخاطبین خود، شما را در تلگرام پیدا کنند.

     اموجی را بدون هیچ متن دیگری ارسال کنید تا اموجی‌های متحرک تازه را مشاهده کنید.

    در نسخه جدید پیام‌رسان تلگرام، قابلیت‌های جدیدی همچون امکان ارسال پیام به صورت زمان‌بندی و شخصی‌سازی محیط گفت‌وگو برای هر شخص اضافه شده است. همچنین می‌توانید مشخص کنید که چه کسانی بتوانند شما را در تلگرام پیدا کنند.

    پایگاه خبری خبر فوری (khabarfoori.com)

    5d7360ad97747_2019-09-07_12-17

    16 شهریور 1398 - 12:17

    شاخص‌ترین ویژگی نسخه جدید تلگرام، امکان ارسال پیام به صورت زمان‌بندی شده برای اشخاص مختلف یا در گروه است.

    نکته جالب آنکه حتی می‌توان از این قابلیت به عنوان یک اعلانیه شخصی هم استفاده کنید، طوری که تنظیم کنید پیامی به صورت زمان بندی به قسمت Save Message ارسال شود.

    جهت ارسال خودکار پیام در زمان مشخص، دکمه ‘ارسال ‘ را نگه دارید و گزینه ‘زمان‌بندی پیام‌ها ‘ را انتخاب کنید.

     می‌توانید در ‘پیام‌های ذخیره شده‘ برای خودتان یادآور (reminder) بگذارید.

     هنگامی که هر یک از پیام ها ارسال شود، اعلانی دریافت می‌کنید.

    قابلیت دیگر نسخه جدید تلگرام امکان شخصی‌سازی فضای چت با اشخاص مختلف و در نهایت به اشتراک گذاری تم ساخته شده با دیگران است. این شخصی‌سازی ها شامل تعیین فونت و بک گراند است. نکته قابل توجه آنکه تم ساخته شده را می‌توان تنها با چند حرکت در محیط‌های چت دیگر نیز اعمال کرد.

    با انتخاب رنگ‌های منحصر به فرد برای پوسته‌های ‘تک رنگ ‘ و ‘تیره ‘، ظاهر برنامه را سفارشی کنید.

    با رنگ و عکس پس زمینه مورد علاقه خود، پوسته‌های جدید ایجاد کنید.

     پوسته های خود را با لینک برای سایر کاربران به اشتراک بگذارید.

    با انجام هر تغییری، پوسته شما برای همه کاربران آن به روزرسانی می‌شود.

    تا پیش از این افرادی که شماره همراه شما را ذخیره کرده بودند، می‌توانستند اکانت تلگرامتان را بدون هیچ زحمتی پیدا کنند. اکنون شاهد اضافه شدن یک گزینه در تنظیمات حریم خصوصی هستیم که با آن می‌توان افرادی که قادر به پیدا کردن اکانت تلگرام هستند را محدود کرد.

    انتخاب کنید چه کسانی می‌توانند با اضافه کردن شماره تلفنتان به مخاطبین خود، شما را در تلگرام پیدا کنند.

     اموجی را بدون هیچ متن دیگری ارسال کنید تا اموجی‌های متحرک تازه را مشاهده کنید.




موضوع مطلب :

خبرگزاری آریا - برای واگذاری بناهای تاریخی باید فضای رقابتی ایجاد شود


 

  • خبرگزاری آریا - برای واگذاری بناهای تاریخی باید فضای رقابتی ایجاد شود
    خبرگزاری آریا- مدیرعامل صندوق احیا گفت: «احیای شعار "میراث‌فرهنگی برای نسل‌ها" نیازمند ایجاد فضای رقابتی در فضای عمومی حاکم بر جامعه برای واگذاری بناهای تاریخی است.»
    به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صندوق احیا و بهره برداری از اماکن فرهنگی تاریخی، هادی میرزایی که به‌منظور بازدید از پروژه‌ها و بناهای تاریخی واگذارشده به بخش خصوصی و بررسی ظرفیت بناهای قابل‌واگذاری به قزوین سفر کرده است در بازدید از مجموعه تاریخی– فرهنگی سعدالسلطنه قزوین، گفت: «آثار ارزشمند تاریخی متعلق به همه نسل‌هاست و دولت به‌عنوان نماینده مردم وظیفه حفاظت و احیای این بناها را بر عهده دارد. صندوق احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی، فرهنگی کشور به‌عنوان یک ظرفیت قانونی فارغ از این که تا چه اندازه توانسته به اهداف و دستاوردهایی که در متن اساسنامه و متن قانون پیش‌بینی‌شده عمل کند، یکی از فرصت‌هایی است که می‌تواند در خارج شدن از شیوه‌های تمرکزگرای دولتی به سمت روش‌های مشارکتی و استفاده از بخش‌های عمومی غیردولتی و خصوصی راه گشا باشد.»
    او از بناهای تاریخی به‌عنوان فرصت و تهدید یادکرد و اظهار داشت: «در نگاه شهرسازی توسعه‌یافته یا الگو گرفته غلط امروز، بناهای تاریخی عموماً دست‌انداز افرادی هستند که سوداگران بخش ساخت‌وساز و توسعه بوده که آسیب‌های آن در زندگی شهری مشاهده می‌شود درحالی‌که خلق کردن مبتنی بر ذات و روانشناسی انسان باید در حفاظت و احیای بناهای تاریخی لحاظ شود.»
    مدیرعامل صندوق احیا افزود: «وجود انجمن و تشکل‌های غیردولتی و افرادی که دغدغه میراث‌فرهنگی رادارند، مهم‌ترین رکن عبور مجموعه‌های دولتی از روش‌های تمرکزگرا و جلب مشارکت خصوصی به شمار می‌روند.»
    او تصریح کرد: «وقتی در یک ساختاری مجموعه عملکردها دچار پارادوکس‌های مختلف و سیبل های متعدد است نشان‌دهنده عدم وجود یک استراتژی واحد است و ما در مجموعه صندوق احیا در تلاش هستیم که این استراتژی و ساختار واحد پیاده شود که در این راه نیازمند همراهی افرادی هستیم که بتوانند فاصله‌ها را کم کنند.»
    میرزایی خاطرنشان کرد: «یکی از راه‌حل‌های موجود برای تحقق این هدف معرفی ظرفیت‌های بناهای تاریخی در شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها، فضای مجازی و همه کانال‌های ارتباطی برای افزایش آگاهی عمومی قبل از چاپ آگهی مزایده است.»
    او یادآور شد: «با توجه به پایتخت بودن قزوین در دوره صفوی و ظرفیت‌های تاریخی غنی که در این استان وجود دارد از فرصت‌های مناسبی برای سرمایه‌گذاری برخوردار است که امیدوارم در آینده نزدیک زمینه واگذاری بناهای تاریخی این استان با رویکرد حفاظت در راستای احیای فراهم‌شده و متناسب با شأن و جایگاه اثر از آن بهره‌برداری شود.»



موضوع مطلب :

<   <<   6   7   8   9   10   >>   >   
 
وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 6
بازدید دیروز: 30
کل بازدیدها: 4151246782