سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مطالب اینترنتی
 

پیشنهاد‌های متنوع برای استفاده‌ی بیشتر از سبزیجات در رژیم غذایی


 

  • پیشنهاد‌های متنوع برای استفاده‌ی بیشتر از سبزیجات در رژیم غذایی

    903166

    25 مهر 1398 - 11:32

    2327 

    روزنامه خراسان: معمولا همه ما در مصرف سبزیجات به دنبال بهانه‌ای برای تهیه سوپ، سالاد و ... هستیم، اما غافل از این که می‌توان سبزی‌ها را حتی به سس هم اضافه و مصرف کرد. در ادامه به روش تهیه انواع غذا‌ها با سبزیجات می‌پردازیم.

    سوپ‌های مختلف سبزیجات بپزید

    تهیه سوپ راهکار بسیار خوبی برای مصرف سبزیجات مختلف در کنار هم است. ساده‌ترین راه این است که سبزیجات پوره شده را مزه دار کنید. افزودن کمی سبزی مانند بروکلی، راه مناسبی برای دریافت فیبر، ویتامین و مواد معدنی بیشتر است. مثلاً در دستور پخت سوپ سبزیجات می‌توان یک دوم پیمانه کلم بروکلی به ازای هر نفر، اضافه کرد که میزان کافی ویتامین K، C، E و فولات را به بدن می‌رساند.

    پیشنهاد‌های متنوع برای استفاده بیشتر از سبزیجات

    نودل سبزیجات را تجربه کنید

    پخت نودل سبزیجات ساده‌ترین و فوق العاده‌ترین راه برای افزودن سبزیجات به رژیم غذایی است. نودل‌ها کربوهیدرات کمتری نسبت به غذا‌های مشابه مانند ماکارونی دارندو با اضافه کردن سبزیجات به آن‌ها تهیه می‌شوند. گوجه فرنگی و کدو و نیز سیب زمینی برای این غذا مناسب هستند. نودل‌ها نیز مانند ماکارونی با سس‌های مختلف، سبزیجات یا گوشت سرو می‌شوند.

    افزودن سبزیجات به سس‌ها

    سس‌هایی بر پایه سبزیجات تهیه کنید. هنگام تهیه سس‌های مختلف، به مخلوط آن، سبزیجات را اضافه کنید؛ برای این کار اسفناج، کدو، فلفل دلمه‌ای و پیاز توصیه می‌شود. حتی می‌توان سبزیجات را پوره و با افزودن ادویه‌ها یا آب لیمو و... آن را تبدیل به سس کنید.

    پیتزای سبزیجات مانند پیتزای گل کلم بپزید

    پیتزای گل کلم واقعاً متفاوت است و راه‌های بسیاری برای تهیه آن وجود دارد. در پخت آن از تخم مرغ و پودر بادام هم استفاده کنید و روی آن انواع سبزیجات تازه، گوجه فرنگی، پنیر و سس بچینید.

    پیشنهاد‌های متنوع برای استفاده بیشتر از سبزیجات

    اسموتی‌های‌تر و تازه را فراموش نکنید

    برای داشتن یک صبحانه شاداب یا میان وعده عالی اسموتی درست کنید. اسموتی‌ها معمولاً از مخلوط کردن میوه‌ها با یخ، شیر یا آب در مخلوط کن درست می‌شود. اگرچه می‌توانید به همین مخلوط، سبزی هم اضافه کنید بدون این که تأثیر چندانی بر مزه آن بگذارد. توصیه می‌شود از سبزیجات دارای برگ‌های سبز استفاده کنید.

    املت سبزیجات خوشمزه و مقوی را به سر سفره بیاورید

    اگر می‌خواهید سبزی بیشتری بخورید، املت سبزیجات را امتحان کنید. املت‌ها معمولاً از سرخ کردن تخم مرغ با مقدار اندکی روغن یا کره، به همراه گوشت و گاهی پنیر و سبزیجات تهیه می‌شود. هر نوع سبزی املت را خوشمزه می‌کند، پس اسفناج، پیاز، گوجه فرنگی را به املت اضافه کنید. انواع فلفل‌های دلمه‌ای نیز مزه خوبی به غذای شما خواهد داد.

    سبزیجات کبابی

    کباب سبزیجات، غذایی عالی است آن را امتحان کنید. برای پخت این غذا، کافی است سبزیجات را کباب کنید. فلفل دلمه‌ای، پیاز، گوجه، برای کباب مناسب‌تر هستند. می‌توانید از قارچ هم استفاده کنید.

    پیشنهاد‌های متنوع برای استفاده بیشتر از سبزیجات

    به سالاد تن ماهی‌تان سبزی اضافه کنید

    افزودن سبزیجات به سالاد تن ماهی، راهکار فوق العاده‌ای برای مصرف سبزیجات بیشتر با طعمی جدید است. معمولاً سالاد تن ماهی از مخلوط کردن گوشت تن با سس مایونز درست می‌شود، اما هر نوع سبزی خرد شده در آن طعم جدیدی را می‌سازد در حالی که از نظر غذایی نیز مغذی است. پیاز، هویج، خیار، اسفناج در دستور تهیه این نوع غذا استفاده می‌شود.

    سبزیجات را همراه گوشت، چرخ کنید

    راهکار دیگر این است که هنگام چرخ کردن گوشت، سبزی نیز به آن اضافه کنید. مصرف گوشت چرخ کرده به همراه دیگر افزودنی‌ها مانند تخم مرغ و سس گوجه در غذا‌هایی مانند کتلت معمول است. می‌توان میزان سبزی آن را اضافه کرد و غذایی با طمعی متفاوت ساخت.

    به برنجتان، سبزی اضافه کنید

    این غذا در فرهنگ غذایی ایرانی وجود دارد. مخلوط سبزیجات گوناگون به همراه برنج و مخلفات دیگر را با توجه به دستور‌های غذایی سنتی ایرانی بپزید.




موضوع مطلب :

5 فایده مصرف سرکه سیب هنگام صبح


 

  • 5 فایده مصرف سرکه سیب هنگام صبح

    به گزارش ایسنا، همچنین افزودن یک قاشق سرکه سیب به یک سوم فنجان آب و شستشوی دهان با این ترکیب برای مدت زمان 20 ثانیه به برطرف کردن بوی بد دهان کمک می‌کند. اما در این مطلب بررسی شده که مصرف این خوردنی در هنگام صبح چه فوائدی برای بدن به همراه دارد؟ 

    سایت "مدیکال دیلی" در مطلبی به برخی از فوائد مصرف سرکه سیب به هنگام صبح اشاره کرده‌ که به شرح زیر است:

    • بهبود هضم غذا: مصرف این ترکیب اسیدی در صبح تعادل PH معده را حفظ کرده و موجب می‌شود هضم مواد غذایی بهتر انجام شود. همچنین می‌تواند نفخ معده را کاهش داده و از رفلاکس اسید معده جلوگیری کند.
    • کاهش سطح قند خون: بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف دو قاشق از این مایع ترش در کنار یک وعده تنقلات در مقایسه با مصرف تنقلات همراه با آب می‌تواند به کاهش سطح قند خون منجر شود.
    • تقویت سیستم ایمنی: یکی از فوائد اصلی مصرف مداوم سرکه سیب تقویت سیستم ایمنی است. سرکه سیب ترکیبی اسیدی دارد بنابراین باکتری‌ها را پیش از آنکه در بدن موجب سرماخوردگی یا سرفه شوند از بین می‌برد.
    • تقویت انرژی: تاثیر سرکه سیب بر میزان انرژی بدن همچون سیستم ایمنی است. این مایع خاصیت قلیایی دارد و میزان انرژی مورد نیاز بدن را تامین می‌کند.
    • سم‌زدایی از بدن: مصرف سرکه سیب هنگام صبح به پاکسازی کبد و سم‌زدایی از بدن کمک می‌کند. با مصرف این ترکیب می‌توان بدون صرف هزینه‌های بالا مواد سمی و مضر را از بدن خارج کرد.



موضوع مطلب :

روز جهانی غذا | رفتار ما آینده ما را می‌سازد


 

  • روز جهانی غذا | رفتار ما آینده ما را می‌سازد

    «رفتار ما آینده ما را می‌سازد» شعار روز جهانی غذا در سال 2019 است. در دنیای کنونی از آنجا که شهرنشینی توسعه یافته، رژیم و عادات غذایی سالم نیز با سرعتی فزاینده به سمت رژیم‌های غذایی ناسالم و همچنین سبک زندگی بی‌تحرک پیش رفته و سبب افزایش نرخ چاقی در نسل امروز شده است. در قرن حاضر، سوء تغذیه در بیشتر جوامع به ویژه در کشورهای جهان سوم بحران جدی به شمار می‌رود. سوء تغذیه یا به عبارتی هر گونه انحراف از تغذیه طبیعی که موجب عدم دسترسی بدن به مواد اصلی غذایی باشد از دلایل مهم بیماری‌های جسمانی و روانی در جهان است.

    مشغولیت ذهنی 80 درصد از مردم جهان دستیابی به غذاست، کمبود غذا و مواد غذایی مورد نیاز بدن برای بسیاری از مردم جهان به مشکلی بزرگ تبدیل شده است. بر اساس آمارهای اعلام شده از سوی فائو، اکنون بیش از 815 میلیون نفر در جهان از سوء تغذیه رنج می‌برند. جنگ، شرایط آب و هوایی وخیم ناشی از تغییرات اقلیمی، رکود اقتصادی و سرعت فزاینده پدیده چاقی و اضافه وزن مسیر پیشرفت در مبارزه با گرسنگی و سوء تغذیه را با مشکل مواجه کرده است و این در حالی است که میلیون‌ها نفر گرسنه‌اند، 600 میلیون نفر از چاقی رنج برده و 1.3 میلیارد نفر دیگر نیز دچار اضافه وزن هستند.

    از اهداف روز جهانی غذا می‌توان به تشویق و تحریک ملت‌ها، سران دولت‌ها، مراکز بین‌المللی و نهادهای غیردولتی به افزایش تولید محصولات کشاورزی و همچنین به تشویق برای برقراری ارتباط کشورهای در حال توسعه به منظور همکاری‌های اقتصادی و کشاورزی و حمایت‌های متقابل فنی برای کاهش آمار گرسنگی در جهان اشاره کرد.

    افزایش آگاهی عمومی و توجه دادن آن‌ها به مسئله گرسنگی، سوء تغذیه و استفاده از رژیم غذای سالم از دیگر اهداف این روز است. رژیم غذایی ناسالم عامل خطر اصلی مرگ و میر ناشی از بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و برخی سرطان‌ها است. عادت غذایی ناسالم علاوه بر اینکه یک پنجم مرگ‌ومیرهای سراسر دنیا را در بر می‌گیرد، هزینه‌ای کلان نیز به بخش سلامت تحمیل می‌کند. پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که این تعداد تا سال 2025 به یک نفر از دو نفر خواهد رسید.

    بنابراین، این پرسش مهم مطرح می‌شود که چه باید کرد؟ اول این که چون دولت‌ها مدیریت اصلی را در کشورهای خود به عهده دارند، باید برنامه مشخصی با چشم‌اندازی روشن برای دسترسی همگانی به غذای سالم و از بین بردن گرسنگی و همین‌طور آموزش عمومی در دستور کار خود داشته باشند. دوم، کوشش نهادهای مردم نهاد و همین طور رسانه‌های همگانی و شبکه‌های اجتماعی است که در این جا می‌توانند نقش موثری برای افزایش آگاهی عمومی و توجه مردم برای انتخاب سبک زندگی سالم داشته باشند.

    در پیش گرفتن چنین رویکردی نسبت به غذای سالم، می‌تواند ما را امیدوار کند که در روز جهانی غذا با ایجاد حس تعهد و همدلی و تلاش برای زندگی سالم همچنان کوشا باشیم.




موضوع مطلب :

رونمایی از نیسان پاترول 2020


 

  • رونمایی از نیسان پاترول 2020

    نمای بیرونی پاترول جدید و به روز رسانی شده? بسیار زیبا و شیک بوده و جلو پنجره V شکل آن از بخش عریض و مسطحی در پایین استفاده می‌کند. چراغ‌های آن ظاهری مشابه و مایل به سمت کنار دارد. در قسمت عقب نیسان پاترول، چراغ‌های جدید با سیگنال‌های چرخشی پی در پی وجود دارد.

    فضای داخلی نیسان پاترول به خاطر تزئیناتی مانند صندلی‌های چرمی با دوخت الماسی ظاهری لوکس پیدا کرده. همچنین مسئولان این کمپانی ادعا می‌کنند کابین در مقایسه با قبل کم صداتر و آرام‌تر خواهد بود. یک جفت نمایشگر در قسمت مرکزی داشبورد با قابلیت نمایش نقشه در بالا و اطلاعاتی مانند سیستم تهویه و گرمایش و سرمایش (HVAC) در قسمت پایینی آن وجود دارد.
    همچنین سیستم اطلاعاتی آن نیز از Apple Carplay و Android Auto نیز پشتیبانی می‌کند. مجموعه سیستم‌های ایمنی راننده شامل مواردی مانند ترمز اضطراری با قابلیت تشخیص عابر پیاده و سیستم هشدار برخورد به جلو می‌باشد. 

    نیسان پاترول 2020 دارای موتور 4.0 لیتری بوده که می‌تواند قدرتی برابر با 275 اسب بخار و گشتاوری معادل 394 نیوتون متر را تولید تولید کند. همچنین در صورت نیاز میتوان موتور آن را تا 5.6 لیتر و 8 سیلندر تقویت کرد که در این صورت قدرت تولیدی آن به 400 اسب بخار افزایش می‌یابد. همچنین مدل V8 آن به سیستم تعلیق هوشمند Nissan"s Hydraulic Body Motion Control  مجهز است. 

    motor1

    2121




موضوع مطلب :

آسپارتام، ساخارین، آلومینیوم و سولفات؛ 4 ترکیبی که برای سلامتی مضر نیستند


 

  • آسپارتام، ساخارین، آلومینیوم و سولفات؛ 4 ترکیبی که برای سلامتی مضر نیستند

    سمی بودن یک ماده و ترکیب به مقدار و چگونگی مصرف آن ربط دارد. برخی از این مواد شیمیایی را سمی یا مضر برای سلامتی قلمداد می‌کنند که در واقع آنطور نیست!
     

    آسپارتام (شکر مصنوعی)

    به نظر می‌رسید که آسپارتام می‌تواند موجب سرطان شود، اما تحقیقات نشان داد که واقعا اینگونه نیست. بیشتر نگرانی‌های عمومی در رابطه با شیرین کننده‌های مصنوعی، مربوط به آزمایش بر روی موش‌ها است که باعث سرطان‌های خون مانند لوسمی و لنفوم می‌شود.

    اما سازمان دارو و غذا FDA و EFSA هر دو این یافته‌ها را بی اعتبار دانسته و بیان کرده آسپارتام برای سلامتی مضر نیست. مسئله اصلی این است که آسپارتام در نوشیدنی‌های رژیمی یافت شده که لزوما سالم نیستند. تحقیقات نشان داده که نوشیدنی‌های رژیمی می‌توانند میل شما به شکر را افزایش داده و حتی باعث چاقی شود. 


     

    ساخارین (شیرین کننده بدون کالری)

    یک تحقیق دیگر بر روی موش‌ها نشان داد که ساخارین می‌تواند موجب سرطان شود. در دهه 80 محصولات شامل ساخارین دارای برچسبی با عنوان "ایجاد کننده سرطان در آزمایشگاه حیوانات" بودند. اما بعدها محققین این نظریه را رد کردند و هیچ ارتباطی بین ساخارین و سرطان پیدا نکردند. 


     

    آلومینیوم

    آلومینیوم موجود در اسپری‌ها و دئودورانت‌ها باعث سرطان سینه نمی‌شود! در اواخر دهه 90 گفته می‌شد که آلومینیوم موجود در اسپری‌ها موجب سرطان می‌شود اما مشخص شد که هیچ ارتباطی بین جذب آلومینیوم توسط بدن و سرطانزایی آن وجود ندارد زیرا بدن تنها مقدار بسیار کمی از آن را جذب می‌کند که برای سلامتی ضرری ندارد.

    سولفات

    برخی افراد به دنبال شامپوهای بدون سولفات هستند زیرا گفته می‌شد که سولفات سرطانزا است. اما هیچ تحقیق این موضوع را اثبات نکرد و سولفات موجود در شامپو یک سورفاکتانت بوده که باعث کف کردن بیشتر و به دام انداختن بهتر چربی‌ها می‌شود. 


    sciencealert

    2121




موضوع مطلب :

<   1   2   3   4   5   >>   >   
 
وبلاگ

لوگو

آمار وبلاگ
بازدید امروز: 578
بازدید دیروز: 2342
کل بازدیدها: 415252600