سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مطالب اینترنتی

نظر

آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن


 

  • آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

    به گزارش شفاف، اگر شما از صاحبان کسب‌و‌کار باشید و به تبلیغات در فضای مجازی نیز علاقه‌مند باشید، احتمالا تا به حال از خود پرسیده‌اید که پروموشن اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟ در این مقاله قصد داریم تا به این قابلیت تبلیغاتی که کسب‌و‌کار‌ها را مورد هدف قرار داده، بپردازیم، پس پیشنهاد می‌کنیم که در ادامه با ما همراه باشید.

    در چند سال گذشته اینستاگرام قابلیت‌هایی را به پلتفرم خود اضافه کرده و کسب‌و‌کار‌ها با استفاده از آن‌ها توانسته‌اند که از این شبکه اجتماعی و مزایای آن استفاده بهتری داشته باشند. این قابلیت‌ها شامل: تبلیغات پروموشن، تحلیل‌ها و بهبود کیفیت زندگی می‌شوند. چنین مزایایی باعث می‌شوند تا اینستاگرام (مخصوصا برای کسب‌و‌کارها) از سایر پلتفرم‌ها بیشتر متمایز شود.

    آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

    همان‌طور که از نمودار بالا مشخص است، هنگامی‌که بحث بر سر تعامل و شناخت کاربران باشد، اینستاگرام به طرز چشمگیری از رقبای خود پیشی می‌گیرد. اولین تغییر بزرگ در این زمینه به سال 2016 و معرفی پروفایل Business (کسب‌و‌کار) بازمی‌گردد. در این‌گونه حساب‌ها، شرکت‌ها به جای استفاده از حساب‌های شخصی، از حساب‌های Business استفاده کرده و در نتیجه از ابزار‌های تبلیغاتی و تحلیلی بیشتری نیز برخوردار خواهند بود.

    البته در آینده می‌توانید حالت حساب خود را از Business به شخصی تغییر دهید. برخی از کاربران نیز ادعا کرده‌اند که الگوریتم‌های فیسبوک و اینستاگرام، رتبه حساب‌های شخصی را بالاتر از حساب‌های Business قرار می‌دهند، هرچند که احتمال چنین چیزی بسیار پایین است.

    مزایای حساب‌های Business در اینستاگرام

    • یک دکمه تماس جداگانه به‌جای قرار دادن اطلاعات تماس در قسمت bio
    • توانایی انتخاب دسته/صنعت برای کسب‌و‌کار خود
    • دسترسی به قابلیت Insights. با استفاده از این ویژگی مجبور نیستید که فقط بر اظهارنظر‌ها و لایک‌ها تکیه کنید، بلکه می‌توانید تعامل با کاربران و تأثیرات محتوای خود را نیز بهتر مورد تحلیل و بررسی قرار دهید.
    • قابلیت قرار دادن تبلیغات محض در مقایسه با پست‌هایی که فقط ظاهری تبلیغات‌گونه دارند. این‌گونه پست‌ها در قسمت پست‌های حمایت مالی (اسپانسر) در بخش فید‌ها و استوری‌ها و به همراه تعداد بی‌شماری از مشخصات هدف‌گیری، حالت‌های تبلیغاتی، اهداف، روش‌های پرداخت و … نمایش داده می‌شوند.
    • یکپارچه‌سازی بازاریابی حساب‌های تأثیرگذار. با استفاده از این قابلیت، کسب‌و‌کار‌ها می‌توانند از تگ «Paid Partnership» استفاده کرده و ضمن شفاف نگه‌داشتن جریان‌های پولی خود، محتوای قرار داده شده توسط سایرین را نیز مورد تحلیل قرار دهند.

    پروموشن اینستاگرام چگونه موجب رشد کسب‌و‌کار‌ها می‌شود؟

    آیا تا به حال درباره اثبات اجتماعی مطلبی را شنیده‌اید؟ این موضوع بدین معنا است که هر چه پست‌های یک کسب‌و‌کار در شبکه‌های اجتماعی بیشتر مورد بازدید، بازبینی، به‌اشتراک‌گذاری و … قرار گیرند، آن کسب‌و‌کار هم در دنیای واقعی و هم در فضای مجازی از مقبولیت بیشتری برخوردار خواهد بود. محبوبیت در بین مردم نه تنها اعتبار، بلکه مهم بودن یک موضوع را نیز نشان می‌دهد.

    در دنیای دیجیتال امروزی که اطلاعات با سرعت سرسام‌آوری در حال جابجا شدن است، طبیعتا کسب‌و‌کار‌هایی می‌توانند در زمینه تولید محتوا موفق باشند که شاخص‌های فنی را نیز رعایت کنند. اگر محتوای شما بتواند افرادی را به خود جذب کند، آنگاه عملکردی شبیه به گلوله برف خواهد داشت.

    پروموشن اینستاگرام چگونه می‌تواند مقبولیت اجتماعی یک کسب‌و‌کار را افزایش دهد؟

    بزرگ‌ترین کاربرد پروموشن اینستاگرام در زمینه اطلاع‌رسانی برند‌ها است. الگوریتم این پلتفرم نیز همانند سایر شبکه‌های اجتماعی بر عامل سرعت/محبوبیت تکیه دارد؛ یعنی هرچه میزان محبوبیت پست‌های شما بیشتر باشد، کاربران بیشتری نیز شما را مشاهده خواهند کرد.

    اینستاگرام پی برده که حدود 60 درصد کاربران این شبکه از طریق این پلتفرم از محصولات و سرویس‌های جدید مطلع شده و همچنین 75 درصد کاربران نیز اظهار کرده‌اند که پس از مشاهده یک پست، اقداماتی از جمله بازدید از وب‌سایت، خرید محصولات و … را انجام داده‌اند.

    تفاوت پروموشن اینستاگرام با تبلیغات در چیست؟

    آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

    پروموشن اینستاگرام باعث بیشتر دیده شدن پست‌های کاربران شده و هزینه انجام این کار نیز بر اساس پرداخت مبلغی به ازای هر 1000 بازدید (CPM) صورت می‌گیرد. این در حالی بوده که تبلیغات شرکت‌هایی همانند گوگل بر مبنای تعداد کلیک موفق (CPC) است.

    پست‌های پروموشن پست‌هایی عادی و غیرتبلیغاتی بوده و شما آن‌ها را به پست‌های اسپانسرشده تبدیل می‌کنید. شاید آن‌ها نیز از تگ «Sponsored» استفاده کنند، اما برخورد اینستاگرام با آن‌ها متفاوت خواهد بود. در واقع یک پست تبلیغاتی را می‌توان با روش‌های مختلفی طراحی کرد، اما پروموشن به معنا افزایش لایک، بازدید و اظهارنظر همان پست تبلیغاتی ساده است.

    دلیل اینکه اینستاگرام پروموشن را به‌عنوان یک ویژگی جداگانه ارائه می‌دهد این است که در شبکه‌های اجتماعی هیچ کسب‌و‌کار و هیچ حسابی نباید فقط از یک نوع پست استفاده کند. بهترین استراتژی در فضای مجازی، ایجاد تعادل بین پست‌های پروموشن و پست‌های تبلیغاتی ساده است.

    آیا سایر انواع تبلیغات از پروموشن ارزان‌تر هستند؟

    در حقیقت اطلاعات کاملی در این زمینه در دسترس نیست، اما طبق برآورد‌های مؤسسه AdEspresso، هزینه تبلیغات کلیکی بین 0.7 الی 0.8 دلار متغیر بوده و این در حالی است که این تبلیغات برای سنین 25 الی 34 سال نسبت به سنین 13 الی 17 سال، هزینه بیشتری خواهند داشت.

    چگونه باید از پروموشن اینستاگرام استفاده کنیم؟

    پروموشن اینستاگرام از یک حساب Business شروع می‌شود. البته اگر هنوز حساب شما در حالت شخصی قرار دارد، می‌توانید با طی کردن مراحل زیر، حالت حساب خود را به Business تغییر دهید:

    1. به تنظیمات حساب اینستاگرام خود رفته و سپس گزینه «Switch to Business Account» را انتخاب کنید.

    آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

    2. اگر حساب فیسبوکی ندارید، بهتر است که اکنون یک حساب برای خود ایجاد کرده و سپس اطلاعات کسب‌و‌کار خود را در آن قرار دهید.

    3. پیش از اتمام کار سعی کنید که تمامی اطلاعات تماس خود را در کلید‌های سفارشی‌شده قرار دهید. این کلید‌ها شامل: Contact Us (تماس با ما)، Message (پیام)، Start Order (شروع سفارش)، Book (نام نویسی) و Reserve (رزرو کردن) می‌شوند.

    هنگامی‌که حساب خود را به حالت Business تغییر دادید، حال همه چیز جهت پروموت کردن اولین پست شما مهیا است.

    • جهت شروع باید به پروفایل اینستاگرام خود رفته و سپس کلید «Promotions» را لمس کنید.

    آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

    • حال می‌بینید که صفحه‌ای مشابه تصویر زیر در مقابل شما ظاهر می‌شود. پستی که قصد پروموت کردن آن را دارید، انتخاب کرده و سپس فلش موجود در گوشه بالا سمت راست را لمس کنید.

    آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

    • در اینجا باید به حساب فیسبوکی خود وارد شوید. لازم به ذکر است که باید خودتان نیز ادمین حساب فیسبوکی موردنظر باشید.
    • پس از ورود به حساب فیسبوک خود، وارد بخشی می‌شوید که در آن 4 صفحه در مقابل شما ظاهر می‌شوند. نام این صفحه‌ها «Reach new people»، «Your profile»، «Your website» و «Your Direct messages» است. می‌توانید اکنون و یا در آینده به تکمیل اطلاعات این صفحات بپردازید.
    • حال در صفحه «Reach new people» گزینه «Create Promotion» را لمس کنید.

    آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

    • در اینجا به صفحه «Destination» منتقل خواهید شد. در این صفحه باید بسته به هدف خود، یکی از گزینه‌های «Your Profile»، «Your Website» و «Your Direct Messages» را انتخاب کنید. گزینه موردنظر را انتخاب کرده و در صورت نیاز، اطلاعات ناقص را کامل کنید.

    آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

    • اگر گزینه «Your Website» را برگزینید، آنگاه در انتخاب گزینه‌ها انعطاف بیشتری خواهید داشت.

    آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

    • پس از انتخاب گزینه موردنظر در بخش «Destination»، وارد قسمت «Audience» خواهید شد. در اینجا دو گزینه «Automatic» و «Create Your Own» در مقابل شما قرار می‌گیرند. اگر گزینه دومی را برگزینید، آنگاه به صفحه زیر منتقل خواهید شد و در آنجا باید به‌صورت دستی مشخصات مخاطبین خود را وارد نمایید.

    آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

    • پس از این مرحله نوبت به قسمت «Budget & Duration» می‌رسد. در اینجا باید بودجه و مدت‌زمان پروموشن خود را انتخاب کنید. در این بخش اینستاگرام تخمینی را از میزان بازدید‌های پروموشن شما ارایه می‌دهد.

    آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

    • آخرین مرحله نیز «Review» نام داشته و در آن خلاصه‌ای از موارد انتخابی و همچنین روش پرداخت هزینه به شما نمایش داده می‌شود. اگر گزینه «Create Promotion» را انتخاب کنید، پست شما جهت پروموت کردن به اینستاگرام ارسال شده و پس از بازبینی، مورد انتشار قرار می‌گیرد.

    آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

    مشکلات پروموشن اینستاگرام در ایران

    مرحله پایانی همان قسمتی است که کاربران ایرانی در آن بیشترین مشکل را خواهند داشت، زیرا به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های پرداختی همانند PayPal و … و نیز تحریم کشور ایران از جانب شرکت فیسبوک، امکان پرداخت مستقیم هزینه پروموشن اینستاگرام برای کاربران ایرانی میسر نیست. در این رابطه می‌توانید با کمی جست‌و‌جو و تحقیق، شرکت‌ها و وب‌سایت‌هایی را پیدا کنید که این کار را برای شما انجام داده و در واقع این تحریم‌ها و مشکلات را دور می‌زنند، اما این را نیز باید در نظر داشت که به دلیل نرخ بالای تبدیل ارز در ایران، عملا استفاده از پروموشن اینستاگرام برای کاربران ایرانی مقرون‌به‌صرفه نخواهد بود. در عوض می‌توان از تبلیغات در سایر پلتفرم‌ها و یا صفحات اینستاگرامی دیگر جهت مقاصد بازاریابی بهره برد.

    Instagram Insights

    اینستاگرام پیشنهاد می‌دهد که حداقل 10 دلار را برای پروموت کردن پست خود صرف کنید. البته خودتان با استفاده از Instagram Insights می‌توانید آمار دقیق تأثیرات پروموشن خود را ارزیابی نمایید. با استفاده از این قابلیت می‌توانید تمامی واکنش‌ها به حساب و پست‌های خود را تحت نظر داشته باشید. شما می‌توانید مواردی از قبیل تأثیرات، بازدید از پروفایل، دنبال‌کردن‌ها، به‌اشتراک‌گذاری‌ها، کلیک‌های وب‌سایتی، اظهارنظرها، تعداد کسانی که به دایرکت شما مراجعه کرده، تعداد کسانی که با شما تماس گرفته و همچنین تعداد کاربرانی را که شما را شناسایی کرده‌اند، موردبررسی قرار دهید.

    آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

    به‌کارگیری تمامی قابلیت‌ها

    هنگامی‌که آمار‌های پروموشن خود را مشاهده می‌کنید، اینستاگرام آمار‌های جزئی مرتبط با بازدیدها، تأثیرات، تعامل‌ها، خرج کردن پول و همچنین آمار مخاطبان را نیز به شما ارایه می‌دهد. میزان کارا بودن پروموشن‌ها به دیدگاه شما بستگی دارد. یکی از راه‌های بررسی کارایی پروموشن‌های اینستاگرام، ردیابی اطلاعات و محاسبه نسبت هزینه-منفعت است. دو مورد از شاخص‌های بسیار مهم به شرح زیر هستند:

    • نسبت تعامل‌های موفق: این شاخص به میزان متقاعدکنندگی محتوای شما و در نتیجه میزان تغییرات حاصل‌شده می‌پردازد.
    • نسبت هزینه به کلیک (CPC): این شاخص مستقیما توسط اینستاگرام ارایه نمی‌شود، اما در هر صورت مهم است که بدانید برای پروموشن‌های خود و مخصوصا به ازای هر کلیک وب‌سایتی، به‌اشتراک‌گذاری اطلاعات تماس و … به چه میزان هزینه کرده‌اید.

    یکی از موارد مهم دیگر، دستیابی به مخاطبین مدنظر بوده و همچنین باید این را نیز در نظر داشت که آیا جامعه مخاطبان شما از یک پروموشن به پروموشنی دیگر ثابت است یا خیر؟ همچنین باید به واکنش‌های کاربران نیز دقت کرده و در واقع آن‌ها را ردیابی نمایید. اگر مخاطبین شما افزایش یافته، اما تعامل آن‌ها با شما چندان تغییر نکرده، باید دلیل را در اطلاعات تماس و راهنمایی‌های نامناسب و یا ضعف محتوا جهت ترغیب مخاطبین جست‌و‌جو کرد.

    محتوایی مناسب تولید کنید

    درحالی‌که پروموشن اینستاگرام باعث بهتر دیده‌شدن پست‌های شما می‌شود، اما اگر محتوای مناسبی نداشته باشید، آنگاه این کار نیز بی‌فایده خواهد بود. Insights و سایر ابزار‌های تحلیلی می‌توانند شما را در بررسی محتوا و مشکلات خود یاری کنند، اما به‌هرحال تولید محتوایی که موردتوجه مخاطبین شما قرار گیرد، مسئله‌ای کاملا متفاوت است.

    آشنایی با قابلیت پروموشن اینستاگرام و بهبود کارایی آن

    محتوایی کارآمد است که جالب، به‌یادماندنی و کاربردی باشد. جهت نیل به این هدف باید به خواسته‌های مشترک مخاطبین خود توجه کرده و یکی از شیوه‌های درک این موضوع، استماع اجتماعی (social listening) است.

    استماع اجتماعی بدین معناست که به گفته‌ها و موارد موردبحث مردم گوش داده و همچنین گرایش‌های حوزه فعالیت خود را نیز شناسایی کنید. در حقیقت با این شیوه می‌توانید گرایش‌های احساسی مردم را به نفع خود مهار کنید. در نهایت با دنبال کردن روش‌های زیر می‌توانید استماع اجتماعی و در نتیجه کارایی پروموشن‌های اینستاگرامی خود را بهبود بخشید:

    • دنبال کردن احساسات کاربرانی که به دنبال یک پویش جدید پروموشن هستند.
    • شناسایی نیاز‌های متداول مصرف‌کنندگان.
    • شناسایی شکاف‌های موجود در سرویس‌ها و محصولات حوزه فعالیت
    • شناسایی جوامعی که هنوز به‌صورت هوشمندانه مورد هدف سایرین قرار نگرفته‌اند.
    • استفاده از عبارات و کلماتی که مصرف‌کنندگان بهتر با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.
    • شناسایی و برکناری استراتژی‌های ناموفق.

نظر

کنکور و آزمون نهایی دوره متوسطه به صورت حضوری و با تاریخ منعطف برگزار می‌شود


 

  • کنکور و آزمون نهایی دوره متوسطه به صورت حضوری و با تاریخ منعطف برگزار می‌شود

    به گزارش شفاف، دکتر منصور کبگانیان در حاشیه جلسه یکصد و بیست و نهم ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط شیوع ویروس کرونا در کشور گفت: در ابتدای جلسه گزارشی با موضوع تأثیرات کرونا در مباحث و عملکرد حوزه‌های علم و فناوری و آموزش و پژوهش ارائه شد.

    وی با اشاره به حساسیت و تأکید شورای عالی انقلاب فرهنگی بر رعایت سیاست‌های مصوب ستاد نقشه جامع علمی کشور، کیفیت برگزاری امتحانات و آزمون سراسری، رعایت عدالت اجتماعی و اهمیت تعلیم و تربیت، خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه در فضای مجازی مطالب زیادی در خصوص تصمیم‎سازی‎ها در این حوزه‎ها منتشر می‎شود، از این رو جلسه با حضور وزرای مرتبط و مسئولین ذی‌ربط و اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل و در خصوص نحوه برگزاری آزمون نهایی مقطع متوسطه و آزمون سراسری بحث و تبادل نظر شد.

    دبیر ستاد راهبری ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: در این جلسه وزرای علوم، بهداشت و آموزش‌وپرورش، معاون علمی و فناوری رئیس جمهور و رئیس دانشگاه آزاد در مورد آثار ویروس کرونا برحوزه‌های آموزش، پژوهش، علم و فناوری نظرات خود را ارائه کردند.

    کبگانیان با تأکید بر اینکه وزارتخانه‌های آموزش‌وپرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و سازمان سنجش آموزش کشور آمادگی خود به دلیل کافی بودن امکانات برای برگزاری آزمون‌های حضوری اعلام کردند، ادامه داد: با توجه به اینکه برای دوره ششم متوسطه آزمون نهایی برگزار می‌شود این سؤال مطرح شد که آیا می‌توان با رعایت استانداردها و پروتکل‌های مصوب ستاد مقابله با کرونا و حفظ فاصله اجتماعی امتحانات و آزمون‌های حضوری را برگزار کرد؟

    وی با اشاره به سیاست‌های شورای عالی انقلاب فرهنگی بر برگزاری آزمون‌های حضوری با رعایت پروتکل‌های مصوب ستاد مقابله با کرونا یادآور شد: در این جلسه وزیر آموزش و پرورش و معاون متوسطه این وزارتخانه اعلام کردند که ظرفیت‌های لازم با حفظ فاصله اجتماعی برای برگزاری آزمون‌های حضوری را دارند.

    قائم مقام ستاد علم و فناوری ادامه داد: بر این اساس مصوب شد که تاریخ برگزاری آزمون‌های حضوری باید منعطف بر اساس پروتکل‌های مصوب ستاد مقابله با کرونا تعیین شود.

    کبگانیان از به تصویب رسیدن برگزاری امتحانات نهایی دوره متوسطه به صورت حضوری با رعایت تمامی استانداردهای لازم و با تاریخ‌های منعطف در جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور خبرداد.

    وی با اشاره به تکمیل نشدن آموزش‌های مدارس به دلیل تعطیلات، خاطرنشان کرد: با توجه به منعطف بودن زمان برگزاری آزمون و با برنامه‌ریزی‌های لازم، هم آموزش‌ها تکمیل و هم آزمون نهایی به صورت حضوری برگزار خواهد شد.

    نحوه برگزاری کنکور 

    وی در مورد نحوه برگزاری کنکور سراسری سال جاری گفت: در این جلسه وزیر علوم، رئیس سازمان سنجش و پذیرش کشور(دبیر شورای سنجش و پذیرش دانشجو) گزارش کاملی را در زمینه برگزاری کنکور ارائه کردند.

    کبگانیان با اشاره به اینکه حداقل باید بین برگزاری آزمون نهایی دوره متوسطه و کنکور سراسری 20 روز فاصله باشد، گفت: از نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی کنکور سراسری در سال جاری به صورت حضوری و با تاریخ منعطف بر اساس پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا برگزار خواهد شد.

    عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی خاطر نشان کرد: بر اساس اعلام وزیر علوم، بر اساس امکانات موجود و با همکاری دستگاه‌ها، امکان برگزاری آزمون سراسری در شرایط آرام و سالم منطبق بر پروتکل‌های ستاد مقابله با کرونا وجود دارد.

    دبیر ستاد راهبری ستاد نقشه جامع علمی کشور با تأکید بر اینکه تاریخ برگزاری آزمون نهایی دوره متوسطه و کنکور سراسری بستگی به مصوبات ستاد مقابله با کرونا دارد، گفت: قطعاً در سال جاری این دو آزمون با رعایت تاریخ منعطف برگزار خواهد شد.

    قائم مقام ستاد علم و فناوری با اشاره به دغدغه‌های اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از استفاده حداکثری از فضای مجازی در شرایط عادی، اظهار کرد: استفاده حداکثری از فضای مجازی در شرایط اضطراری هیچ منعی ندارد همانطور که با توجه به توصیه‌های بهداشتی در این دوران حتی اماکن متبرکه تعطیل شد.

    وی با تأکید براینکه استفاده حداکثری از فضای مجازی در شرایط عادی نباید تبدیل به فرهنگ شود، ادامه داد: در حوزه تعلیم‌وتربیت، معلم و متعلم باید ارتباط چهره به چهره داشته باشند از این رو در شرایط عادی استفاده از فضای مجازی قطعاً کاهش خواهد یافت.

    تشکیل کارگروه برای طراحی و تولید زیرساخت و خدمات آموزشی و پژوهشی یکپارچه

    کبگانیان با تأکید به اهمیت تولید محتوا و تکمیل زیرساخت‌های فضای مجازی، گفت: مقرر شد کارگروهی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور وزرای علوم و آموزش‌وپرورش، معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رییس دانشگاه آزاد اسلامی با محوریت دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود تا مطالب کلان‌تری در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد و شاهد شکل گیری سامانه‌های ملی در حوزه آموزش و پژوهش باشیم و از این پراکندگی پلتفرم‌ها، نرم افزارها و محتواهای غیر استاندارد به یک نظام یکپارچه ملی خدمات آموزشی و پژوهشی منتقل شویم.

    به گزارش ایسنا، جلسه 129 ، به ریاست دکتر سعید رضا عاملی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور دکتر غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، دکتر ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر کچوئیان عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور مجازی دکتر حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش، حجت الاسلام والمسلمین رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دکتر طیبی رئیس جهاد دانشگاهی، دکتر جاسبی، حجت الاسلام والمسلمین دکتر پارسانیا و دکتر کی نژاد از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد.


نظر

همشهری آنلاین - تصاویر | بطری بجای ماسک


 

  • همشهری آنلاین - تصاویر | بطری بجای ماسک

    برخی برای جلوگیری از ویروس کرونا بطری‌ پلاستیکی روی سر خود می‌گذارند. 

    همشهری آنلاین- ندا شریف: با شیوع کروناویروس، ساکنان چین برای جلوگیری از آلوده شدن، کیسه‌های زباله و بطری‌های برش خورده روی سر خود می‌گذارند.

    حتی بعضی مسافران در فرودگاه‌ها سر خود را با بطری‌های بزرگی از آب می‌پوشانند.

    ساکنان چین اولین کسانی بودند که اقدامات پیشگیرانه عجیب و غریب را امتحان کردند و مردم ونکوور کانادا هم سریعاً  این روش را دنبال کردند.

    تن دیلی نوشت: بر اساس گزارش‌ها، این روند پس از کمبود تجهیزات پزشکی برای پزشکان چینی آغاز شد. سپس کارمندان شروع به استفاده از گزینه‌های دیگر کردند.

    در فیلیپین هم افراد با کیسه‌های پلاستیکی روی سر خود دیده می‌شوند، در حالی که برخی حتی هنگام مسافرت به پوشیدن کلاه ایمنی می‌پردازند.

    کاربران رسانه‌های اجتماعی از مسخره کردن روند جدید دریغ نکردند. یکی از کاربران نوشت: "ماسکها را فراموش کنید، فقط یک بطری آب خالی بگیرید."

    برنان مورفی، رئیس ارشد پزشکی استرالیا و سایر پزشکان - به کادر پزشکی که در حال معالجه یا مشورت با بیماران مظنون به کروناویروس بودند - استفاده از ماسک را پیشنهاد کرده‌اند اما پوشیدن کیسه‌های پلاستیکی و بطری در صورت عدم ماسک توصیه نشده است.


نظر

سامسونگ امکان تایپ کردن روی صفحه کلید مجازی روی سطح خالی را می‌دهد


 

  • سامسونگ امکان تایپ کردن روی صفحه کلید مجازی روی سطح خالی را می‌دهد

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شرکت سامسونگ در میان پروژه‌های جدید خود از یک نرم‌افزار مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرده است که به کاربر امکان می‌دهد یک صفحه‌کلید مجازی را روی سطح خالی ایجاد کند. 

    این نرم‌افزار موسوم به سلفی‌تایپ (SelfieType) از دوربین سلفی تلفن همراه، تبلت یا لپ‌تاپ کمک می‌گیرد تا حرکات انگشتان کاربر را ردیابی کند و آنها را به صفحه‌کلید انتقال دهد. سلفی‌تایپ به تجهیزات اضافه‌ نیاز ندارد و شاید بتواند جایگزینی مناسب و قابل حمل برای صفحه‌کلید باشد. 

    افرادی که در محل کار خود به صفحه‌کلید نیاز ضروری دارند و احساس می‌کنند صفحه‌کلیدهای معمولی بیش از اندازه سنگین‌اند می‌توانند سلفی‌تایپ را تهیه کنند. نرم‌افزاری مانند سلفی‌تایپ می‌تواند مشکل این افراد را حل کند و هیچ برنامه‌ریزی پیشرفته‌ای را نیز از کاربر خود نمی‌طلبد. 

    با وجود این نرم‌افزار دیگر نیازی نیست که کاربر همیشه به صفحه‌کلید خود نگاه کند و می‌تواند به راحتی به تایپ کند. 

    سامسونگ نمونه‌های سلفی‌تایپ را در نمایشگاه فناوری 2020 CES به نمایش گذاشته است. 


نظر

میوه بدون برچسب نخرید - همشهری آنلاین


 

  • میوه بدون برچسب نخرید - همشهری آنلاین

    به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهرنوشت، سیدسعید راد با اعلام این که نصب برچسب قیمت، علاوه بر آگاهی دادن به مصرف‌کننده در رابطه با قیمت و دادن قدرت انتخاب به وی از طریق مقایسه کالای مورد نظر با محصولات مشابه، می‌تواند در کاهش تخلفات احتمالی واحدهای صنفی نیز مؤثر باشد، افزود: به همین دلیل، این مهم یکی از اصول و ضوابطی است که تمامی غرفه‌داران میادین میوه و تره‌بار، موظف هستند آن را دقیقاً رعایت کنند.

    وی با اشاره به این که نصب برچسب قیمت، علاوه بر روان‌سازی جریان توزیع، در قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان نیز مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار کرد: اعتقاد داریم، عدم نصب برچسب قیمت، به نحوی نادیده انگاشتن حقوق مصرف‌کننده است؛ از این رو نه‌تنها به عنوان یک وظیفه سازمانی، بلکه به عنوان یک مسئولیت اجتماعی، خود را ملزم به احترام به حقوق مصرف‌کنندگان می‌دانیم که این موضوع یکی از مصادیق مهم آن است.

    راد با بیان این که یکی از دلایل و عوامل استقبال روزافزون از میادین میوه و تره‌بار، شفافیت در قبال شهروندان و احترام به حقوق مشتریان از طریق قانونمند کردن فرآیند خرید و فروش محصولات در این مراکز خدماتی است، تصریح کرد: معتقد هستیم برخورداری از حق اطلاع از قیمت کالا قبل از خرید، از حقوق ابتدایی و بدیهی مصرف‌کنندگان است و بر همین اساس، رعایت دقیق این حق را تکلیف خود می‌دانیم.

    مدیرعامل سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار در پایان با تأکید بر این که تمام غرفه‌های موجود در 246 میدان و بازار میوه و تره‌بار از جمله غرفه‌های میوه، محصولات فرنگی، مواد پروتئینی، کالاهای بازرگانی و سایر مایحتاج مصرفی شهروندان، موظف هستند قیمت فروش را در معرض دید مصرف‌کنندگان قرار دهند، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا سازمان مدیریت میادین را به عنوان سازمان حامی حقوق مصرف‌کنندگان، به الگوی احترام به مشتری و مشتری‌مداری تبدیل کنیم.